@article { author = {}, title = {-}, journal = {Organizational Culture Management}, volume = {2}, number = {1}, pages = {-}, year = {2004}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2423-6942}, eissn = {2423-6934}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {doubt,group decision-making,TOPSIS}, title_fa = {رتبه بندی وانتخاب پروژه های تحقیقاتی تحت محیط فازی تصمیم گیری گروهی از طریق تکنیک تصمیم گیری TOPSIS}, abstract_fa = {رتبه بندی و انتخاب پروژه های تحقیقاتی یک وظیفه نسبتآ متداول، دشوار و پیچیده شوراهای تخصصی و پژوهشی در مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی است. پیچیدگی آن از ملاحظه تأثیر بیش از یک معیار بر روی هر پروژه، و مشارکت تصمیم گیرندگان متعدد درفرآیند رتبه بندی و انتخاب پروژه های تحقیقاتی بر مبنای معیارهای متعدد نشأت می گیرد تصمیم گیرندگان ؛ رجحان های خویش درباره میزان اهمیت معیارها و میزان تامین معیارها توسط پروژه های تحقیقاتی را بیان می دارند. قضاوت تصمیم گیرندگان مشتمل بر دانش مبهم، نامعلوم آنها است که از طریق،واژه های زبانی بیان می گردد. تئوری مجموعه فازی انعطاف پذیری مورد نیاز برای نمایش عدم اطمینان ناشی از فقدان دانش را فراهم می کند و می تواند موضوع عدم اطمینان و نادقیقی واژه ای را اداره کند و برای اداره اطلاعات نادقیق در مسائل تصمیم گیری دنیای واقعی که ارزش معیارها و گزینه ها و ... دقیقاً تعیین نمی شوند ؛ بکار رود . از این رو تحت محیط تصمیم گیری که ارزش معیارها و پروژه های تحقیقاتی به صورت مبهم و نامعلوم بیان شده باشد؛ می توان برای حل مساله رتبه بندی و انتخاب پروژه های تحقیقاتی ؛ از روش های تصمیم گیری با TOPSIS با داده فازی مورد ملاحظه قرار گرفته است . تکنیک تصمیم گیری TPOSIS فازی بر اساس اصلی بنیان گذاشته شده است که بدیل انتخاب شده باید دارای کمترین فاصله از راه حل ایده آل مثبت و بیشترین فاصله از راه حل ایده آل منفی باشد . این اصل در فرآیند تصمیم گیری انسان ؛ یک اصل شهودی و پذیرفتنی است.}, keywords_fa = {doubt,group decision-making,TOPSIS}, url = {https://jomc.ut.ac.ir/article_11407.html}, eprint = {https://jomc.ut.ac.ir/article_11407_27ee3ad570f24e396dc1b3423614610b.pdf} } @article { author = {}, title = {-}, journal = {Organizational Culture Management}, volume = {2}, number = {1}, pages = {-}, year = {2004}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2423-6942}, eissn = {2423-6934}, doi = {}, abstract = {Electronic government or providing governmental services through information technologies including Internet, which is the beginning of a new phase in management of public sector, has been heeded or observed by management theorists and officials of public sector since the last years of the second Christian millennium. It could well set its position in reformation program of public sector management. A question that can be proposed is why officials of public sector have put the establishment of electronic government on its agenda or in other words why they intend to use information technology for providing services of public sector. What you read in this paper is some whys and wherefores that explain the necessity of public sector management tendency to model of electronic government.}, keywords = {Efficiency,electronic government,Electronic Trade,Information Technology,management,private sector,Public sector management}, title_fa = {دولت الکترونیک: انتخاب یا اجبار}, abstract_fa = {دولت الکترونیکی یا ارائه خدمات دولتی با استفاده از فناوری های اطلاعات از جمله اینترنت، آغازگر مرحله جدیدی از حیات مدیریت بخش عمومی است که از واپسین سال های هزاره دوم میلادی مورد توجه تئوری پردازان مدیریت و کارگزاران بخش عمومی قرار گرفته است و هم اکنون توانسته است جایگاه خود را به خوبی در میان برنامه اصلاحات مدیریت بخش عمومی باز نماید. سئوالی که در این میان قابل طرح می باشد آن است که چرا کارگزاران بخش عمومی استقرار دولت الکترونیکی را در دستور کار خویش قرار داده اند و به عبارتی دیگر دلایل گرایش آنها به کاربرد فناوری اطلاعات جهت ارائه خدمات بخش عمومی در چیست آن چه که در این مقاله می خوانید برخی از دلایلی است که ضرورت گرایش مدیریت بخش عمومی به الگوی دولت الکترونیکی را تشریح می کند}, keywords_fa = {Efficiency,electronic government,Electronic Trade,Information Technology,management,private sector,Public sector management}, url = {https://jomc.ut.ac.ir/article_11408.html}, eprint = {https://jomc.ut.ac.ir/article_11408_ad0a02d26af852ec325611e958241485.pdf} } @article { author = {}, title = {-}, journal = {Organizational Culture Management}, volume = {2}, number = {1}, pages = {-}, year = {2004}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2423-6942}, eissn = {2423-6934}, doi = {}, abstract = {This article studies some of the trends that have affected public management in the past two decades. These trends are about the management of public organizations and relationships between citizens and public authorities. It also describes a new concept of leadership skills and abilities which public sector agents need in the future.}, keywords = {anachronism,energizer ledership,inside - out approach,shared leadership,upside - down approach}, title_fa = {روندهای عمومی تاثیر گذار بر حوزه مدیریت دولتی}, abstract_fa = {این مقاله تعدادی از روندهابی را که در طی دو دهه گذشته بر حوزه مدیریت عمومی تأثیرگذار بوده است مورد بررسی قرار می دهد. مفاهبم این روندها برای مدیریت سازمان های عمومی و روابط بین شهرو ندان، مقامات دولتی مورد توجه هستند. همچنین مهارت و توانایی های نوینی را که مورد نیاز کارگزاران بخش عمومی در آینده است آشکار می سازد و مفهوم جدبدی را از رهبری که متفاوت با رهبری سنتی است مطرح می نماید.}, keywords_fa = {anachronism,energizer ledership,inside - out approach,shared leadership,upside - down approach}, url = {https://jomc.ut.ac.ir/article_11409.html}, eprint = {https://jomc.ut.ac.ir/article_11409_baec12211558d7b83e2f6c09b8266fcd.pdf} } @article { author = {}, title = {-}, journal = {Organizational Culture Management}, volume = {2}, number = {1}, pages = {-}, year = {2004}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2423-6942}, eissn = {2423-6934}, doi = {}, abstract = {Current managers have found that strategic management is a necessity for working with the complex and changeable environment. Strategic management is the process of defining strategy to attain long-run goals in the variable conditions. Strategic management process includes three stages: defining, implementing, and evaluating strategy. In the first stage, two main activities are done: strategic positioning and strategy definition. This paper concentrates on the first activity; strategic positioning. There is a four-stage technique called “Delta Technique” that points out the strategic position of a special firm. Delta Technique steps are: fuzzy test of assumptions for Delta model variables, prioritization of the accepted variables through Fuzzy Analytic Hierarchical Process, plotting radar graph for three strategies of Delta Model, and determining the strategic position in a three dimensional plot. Finally this technique is tested in the Internet Service Provider (ISP) industry.}, keywords = {Delta Model,Fuzzy AHP,ISP,strategic position}, title_fa = {کاربرد رویکرد فازی در شناسایی موقعیت استراتژیک شرکتهای فراهم کننده خدمات اینترنتی (ISP)}, abstract_fa = {آنچه که امروزه بعنوان یک ضرورت برای مدیران به اثبات رسیده است، لزوم استفاده از مدیریت استراتژیک جهت ادامه حیات در محیط های پیجیده و متغیر کنونی می باشد. مدیریت استراتژیک عبارتست از تدوین استراتژی مناسب جهت تحقق اهداف بلند مدت در شرایط متحول و متغیرکاری. فرآیند مدیریت استراتژیک شامل مراحل تدوبن، اجرا و ارزیابی استرا تژی می باشد. در مرحله تدوین، ابتدا موقعیت استراتژیکی یک شرکت شناسایی می شود و سپس استرسم منطقه راتژی متناسب با آن موقعیت تعریف می گردد. عمده کار این مقاله مربوط به قسمت اول مرحله تدوین استراتژی یعنی شناسایی موقعیت استراتژیکی می باشد. روش موجود برای تعیین موقعیت استراتژیکی، روش swot در قالب تجزیه و تحلیل محیط داخلی و خارجی که معمولا کار زمانبری است در این مقاله تکنیکی جدید و ابتکاری تحت عنون تکنیک چهار مرحله ای دلتا در جهت شناسایی موقعیت استراتژیکی معرفی میگردد مراحل چهار گانه این تکنیک عبارتند از غربال سازی شاخص ها مدل دلتا اولویت بندی شاخص ها ی تایید شده با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی فازی (FAHP )رسم منطقه موجه تار عنکبوتی برای استراتژیهای مدل دلتا و تعیین موقعیت استراتژیکی در نمودار سه بعدی در ضمن این تکنین بر اساس مدل دلتا طراحی شده است}, keywords_fa = {Delta Model,Fuzzy AHP,ISP,strategic position}, url = {https://jomc.ut.ac.ir/article_11410.html}, eprint = {https://jomc.ut.ac.ir/article_11410_ffb67679a4a72e80525e0af1707c4e60.pdf} } @article { author = {}, title = {-}, journal = {Organizational Culture Management}, volume = {2}, number = {1}, pages = {-}, year = {2004}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2423-6942}, eissn = {2423-6934}, doi = {}, abstract = {While it is attempted in this paper to expound the position of entrepreneurial revolution in the global developments, the concept of entrepreneurship and characteristics of entrepreneurs in the view of experts as well as advantages that societies gain through entrepreneurship is studied. Then the role of entrepreneurial management in organizations that are entrepreneurial is analyzed with regard to skills and qualifications that managers must have in modern organizations. In another section of this paper I studied environmental dimensions of entrepreneurship by providing a model of environmental determining factors. In the end considering the importance of culture in creating and developing entrepreneurship, the effects of culture on entrepreneurship are ana1yzed}, keywords = {Culture,Entrepreneurship,environmental elements,national culture}, title_fa = {کارآ فرینی و عواملی محیطی موثر بر آن}, abstract_fa = {در این مقاله تلاش گردیده تا ضمن تبیین جایگاه انقلاب کارآفرینانه در تغییر و تحولات جهانی مفهوم کار آفرینی و ویژگیهای کارآفرینان از دیدگاه صاحبنظران و همچنین مزیت هایی که کارآفرینی برای جوامع ایجاد می نماید، مورد بررسی قرار گیرد و سپس نقش مدیریت کارآفرینانه در ایجاد سازمان کارآفربن با توجه به صلاحیتها و مهارتهایی که مدیران باید در سازمانهای امروزی دارا باشند مورد تحلیل قرار گرفته است. در بخش دیگر این مفاله با ارائه مدلی از عوامل تعیین کننده محیطی به بررسی ابعاد محیطی کارآفرینی پرداخته ایم و در پایان نیز با توجه به اهمیت فرهنگ در ایجاد وتوسعه کارآفرینی، تأثیرات فرهنگ بر کارآفرینی مورد تحلیل قرار گرفته است.}, keywords_fa = {Culture,Entrepreneurship,environmental elements,national culture}, url = {https://jomc.ut.ac.ir/article_11411.html}, eprint = {https://jomc.ut.ac.ir/article_11411_79616deefc3c41c2be19319002efb07b.pdf} } @article { author = {}, title = {-}, journal = {Organizational Culture Management}, volume = {2}, number = {1}, pages = {-}, year = {2004}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2423-6942}, eissn = {2423-6934}, doi = {}, abstract = {Controling is one of the most important processes that each organization needs for guaranteeing its survival and knowing how exact its programs are carried out. The acquired information by supervision, as a feedback, both makes managers attentive and contributes a great help to soundness and accuracy of operations and activities of organization. This is the result of an applied research whose purpose is to assure quality of observation of performance of Hajj caravans managers and to provide an effective model for this end. For realization of the above-mentioned aim there are three main hypotheses which are as follows: There is a meaningful relationship between behavioral variables and effective observation of performance of Hajj caravans managers. There is a meaningful relationship between structural variables and effective observation of performance of Hajj caravans managers. There is a meaningful relationship between contextual variables and effective observation of performance of Hajj caravans managers. To gather data library method and questionnaire are used.}, keywords = {Behavior,Context,controlling,effective observation,Hajj custom,managers’ performance,performance,Structure}, title_fa = {نظارت اثربخش بر عملکرد مدیران کاروان های حجع تمتع}, abstract_fa = {نظارت، یکی از با اهمیت ترین فرآیند هایی است که هر سازمان برای تضمین بقا، و اطلاع از کیفیت عملکرد و اجرای دقیق برنامه های خود، به آن احتیاج دارد. اطلاعات بدست آمده از فرایند نظارت، به عنوان بازخورد ضمن ایجاد هشیاری در مدیران، به صحت و سلامت روند عملیات و فعالیتهای سازمان، کمک قابل توجهی می نماید. این مقاله حاصل تحقیقی میدانی است که هدف از آن تعیین کیفیت نظارت بر عملکرد مدیران کاروان های حج تمتع و ارائه الگویی اثربخش در این رابطه می باشد. جهت تحقق هدف فوق سه فرضیه ی اصلی به صورت "بین متغیرهای رفتاری، ساختاری و زمینه ای با نظارت اثربخش بر عمکرد مدیران کاروان های حج تمتع، رابطه ی معنی داری وجود دارد" مطرح گردیده است. برای گرد آوری اطلاعات از روش کتابخانه ای و نبز پرسشنامه استفاده شده است.}, keywords_fa = {Behavior,Context,controlling,effective observation,Hajj custom,managers’ performance,performance,Structure}, url = {https://jomc.ut.ac.ir/article_11412.html}, eprint = {https://jomc.ut.ac.ir/article_11412_177f647dda9ba51f12b72abed6a02aef.pdf} } @article { author = {}, title = {-}, journal = {Organizational Culture Management}, volume = {2}, number = {1}, pages = {-}, year = {2004}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2423-6942}, eissn = {2423-6934}, doi = {}, abstract = {While this paper studies the subject of relation between demand and customer and diverse opinions about this subject. different characteristics of elements of development cycle of marketing management are expounded. Also the fundamental challenge, that is providing the composition of mixed marketing along with studying the way this concept (mixed marketing) is formed and created, the challenge which stands against marketing management, is analyzed and studied. “Reform movement in managing market” is introduced as a well- known management term in recent decade, when revolution in management of market attempts to fill up the vacuum resulted from relative stagnation in the science of marketing management.}, keywords = {anticipative and need – shaping,distribution and communication mix,Goods,management,Marketing,marketing mixed,responsive,services}, title_fa = {جنبش اصلاحی در مدیریت بازار}, abstract_fa = {در این مقاله ضمن بررسی موضوع ارتباط میان خواسته، مشتری و بررسی دیدگاههای مختلف درباره این موضوع، ویژگی های متفاوت عناصر چرخه تکامل مدیریت بازاریابی، نقش آنها در چگونگی تحول در مدیریت بازار، تبیین گردیده است، همچنین چالش اساسی پیش روی مدیریت بازاریابی، یعنی تهیه ترکیب عناصر آمیخته بازاریابی به همراه بررسی نحوه شکل گیری و پیدایش این مفهوم (آمیخته بازاریابی)، مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. سرانجام "جنبش اصلاحی در مدیریت بازار"، به عنوان واژه معروف مدیریتی دهه اخیر معرفی گردیده، آنجا که تحول در مدیریت بازار درصدد پر کردن خلاء ناشی از رکود نسبی علم مدیریت بازاریابی است.}, keywords_fa = {anticipative and need – shaping,distribution and communication mix,Goods,management,Marketing,marketing mixed,responsive,services}, url = {https://jomc.ut.ac.ir/article_11413.html}, eprint = {https://jomc.ut.ac.ir/article_11413_633ecdb0377551f8823e5d8db0b9e947.pdf} }