@article { author = {}, title = {-}, journal = {Organizational Culture Management}, volume = {2}, number = {3}, pages = {-}, year = {2004}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2423-6942}, eissn = {2423-6934}, doi = {}, abstract = {Measurement and management of town councils, municipalities and other local organizations with best value model is a new and successful experience throughout Britannia local districts. This system of evaluation was measured and created by experts and specialist in the threshold of 1997 parliamentary propaganda and it was also influenced by the Labor Party tendencies. From the beginning of the year 2000, all local organizations must carry out performance of best value. This paper introduces best value, means, and system of performing this plan.}, keywords = {Best Value,performance measurement,Town Councils}, title_fa = {تکنیک ارزش برتر، الگویی کاربردی و جدید برای ارزشیابی عملکـرد شورای شهر و سازمانهای محلی}, abstract_fa = {سنجش مدیریت عملکرد شوراهای شهر، شهرداری ها و سایر سازمان های محلی با الگوی ارزش برتر، تجربه نوین و موفقیت آمیزی در سراسر حوزه های محلی انگلستان است. این مکانیسم ارزیابی در آستانه تبلیغات انتخابات پارلمانی سال 1997 میلادی و تحت تأثیر گرایتس های حزب کارگر از سوی کارشناسان و صاحبان فن ارزیابی و تدوین گردید و از آغاز سال 4000 میلادی همه سازمان های محلی نسبت به اجرای عملکرد ارزش برتر ملزم هستند. مقاله حاضر به معرفی ارزش برتر و ساز و کارهای اجرای این طرح می پردازد.}, keywords_fa = {Best Value,performance measurement,Town Councils}, url = {https://jomc.ut.ac.ir/article_11414.html}, eprint = {https://jomc.ut.ac.ir/article_11414_49f2dcae6109408b3d7d5c016b1fb376.pdf} } @article { author = {}, title = {-}, journal = {Organizational Culture Management}, volume = {2}, number = {3}, pages = {-}, year = {2004}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2423-6942}, eissn = {2423-6934}, doi = {}, abstract = {This paper is originated from a field research in national level. While methodology of research is explained in the form of research aims, methods of gathering of data, research questions, community and statistics sample, and methods of analysis of data, scientific literature related to the subject is briefly mentioned. In the next section that forms the main framework of the paper first the situation of organizational entrepreneurship in governmental cultural and social organizations is explained in district and regional divisions. Then with regard to research questions and the important variables of these questions, the entrepreneurial attributes in structural, behavioral and environmental factors have been studied and next the extend of relationship of these factors and its secondary variables with entrepreneurship in governmental cultural and societal organizations and their importance have been analyzed using explanatory and inferential statistics methods. In the final section, with regard to scientific analysis of real and conceptual data, propositions and approaches for development of entrepreneurship in governmental cultural and societal organizations, which can be used by other governmental and private organizations, have been brought up.}, keywords = {Entrepreneurial Behavioral Factors,Entrepreneurial Context Factors,Entrepreneurial Structural Factors,Entrepreneurship,Governmental Cultural and Social Organizations,Organizational entrepreneurship}, title_fa = {عواملی مؤثر بر کارآفرینی سازمانی در سازمان های بخش خدمات اجتماعی و فرهنگی دولتی ایران}, abstract_fa = {در این مقاله که برگرفته از پژوهشی میدانی در سطح ملی است، ضمن بیان متدولوزی تحقیق در قالب اهداف تحقیق، روش تحقیق، رو ش های گردآوری داده ها، سؤالات تحقیق، جامعه و نمونه آماری و روش های تجزیه و تحلیل داده ها، ادبیات علمی مرتبط با موضوع به طور مختصر بیان گردیده است. در بخش بعدی که چارچوب اصلی مقاله را تشکیل می دهد، ابتدا وضعیت کارآفرینی سازمانی در سازمان های خدمات اجتماعی و فرهنگی بخش دولتی ایران به تفکیک بخشی و منطقه ای تبیین گردیده و سپس با توجه به سؤالأت پژوهشی و متغیرهای مطرح در این سؤالات، ویژگی های کارآفرینانه در عوامل ساختاری، رفتاری و محیطی سازمان های مذکور مورد کاوش قرار گرفته و میزان ارتباط این عوامل و متغیرهای فرعی آن با کارآفرینی در سازمان های اجتماعی و فرهنگی دولتی و اهمیت هر یک از آن ها با استفاده از روشهای آمار توصیفی و استنباطی تجزیه و تحلیل شده است . در بخش پایانی مقاله نیز با توجه به تجزیه علمی که از داده ها واقعی و نگرش به عمل آمده پیشنهاد ها و راهکارهایی برای توسعه کار آفرینی در سازمانهای اجتماعی و فرهنگی دولتی که در برخی زمینه ها برای سازمان های دولتی و خصوصی نیز قابلیت کاربرد دارد ارائه شده است}, keywords_fa = {Entrepreneurial Behavioral Factors,Entrepreneurial Context Factors,Entrepreneurial Structural Factors,Entrepreneurship,Governmental Cultural and Social Organizations,Organizational entrepreneurship}, url = {https://jomc.ut.ac.ir/article_11415.html}, eprint = {https://jomc.ut.ac.ir/article_11415_03d894147faf9e1e4aa01b25cdd679ee.pdf} } @article { author = {}, title = {-}, journal = {Organizational Culture Management}, volume = {2}, number = {3}, pages = {-}, year = {2004}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2423-6942}, eissn = {2423-6934}, doi = {}, abstract = {In many approaches to interpersonal and organizational trust researchers focus on employees perceptions that their managers are trustworthy. Numerous researchers from various disciplines seem to agree that trust has a number of important benefits for organizations. This article provides information on the concept of trust as it pertains to the organ ization. It explore the consequences of low and high trust and also explore the three step br building and maintaining trust in organization. It concludes that trust is an essential element of effective change management and ultimately to organizational success.}, keywords = {control,Distrust,trust,Trust building,Trustworthy}, title_fa = {اعتماد درون سازمانی و بررسی وضغیت موجود سازمان های اجرایی کشور}, abstract_fa = {در بسیاری از نگرش ها، مفاهیمی که در مورد اعتماد سازمانی و بین فردی وجود دارد محققان بر این نکته تاکید دارند که کارکنان باید احساس کنند که مدیرانشان قابل اعتماد هستند. محققان زیادی از رشته های متنوع بر روی این مسأله توافق دارند که وجود اعتماد در سازمان دارای مزایای زیادی است. این مقاله اطلاعاتی را در مورد اعتماد درون سازمانی ارائه می کند، پیامدهای مثبت، منفی آن را به همراه سه گام اساسی برای ایجاد اعتماد در سازمان بررسی می کند و نتسان می دهد که اعتماد یک عنصر اساسی برای مدیریت تغییر اثربخشی و نهایتآ موفقیت سازمان است.}, keywords_fa = {control,Distrust,trust,Trust building,Trustworthy}, url = {https://jomc.ut.ac.ir/article_11416.html}, eprint = {https://jomc.ut.ac.ir/article_11416_c082a23ba79dd0dfbff6fdbeb3cff1a0.pdf} } @article { author = {}, title = {-}, journal = {Organizational Culture Management}, volume = {2}, number = {3}, pages = {-}, year = {2004}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2423-6942}, eissn = {2423-6934}, doi = {}, abstract = {Technology is application of science in the field of applied skills and techniques. It also changes natural resources and man labor into services and products. Technology can be considered as a mixture of hardware and software. Software itself consists of three parts: man- ware, information-ware, organization-ware. The part information-ware or information technology is of main parts that were noticed by many countries in the last two decades. For in the current age information technology is counted as a base and powerful means that can create magnificently economical, social, cultural, and political effects. This paper is a summary of a research that studies some of the above- mentioned effects; “the effect of information technology on structure of labor force, jobs, and organ izational structure”. Here some theories, which analyze the effect of information technology on the structure of labor force, creation of new jobs, organizational structure, and entrepreneurship, will be brought up.}, keywords = {Changing Work into Knowledge,Employment of Labor Force,Information Technology,Movement of Labor Force,New Jobs,Virtual Organizations}, title_fa = {تأثیر فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی و ساختار نیروی کار}, abstract_fa = {فناوری، کاربرد علم در حوزه فنون و مهارت های کاربردی است و منابع طبیعی، سرمایه و نیروی انسانی را به کالأ، خدمات تبدیل می کند. فناوری را می توان ترکیبی از سخت افزار و نرم افزار دانست، نرم افزار خود دارای سه جزء انسان افزار، أطلاعات افزار و سازمان افزار است. اطلاعات افزار یا فناوری اطلاعات از اجزای مهمی است که توجه بسیاری از کشورها را در دو دهه اخیر به خود جلب نموده است. زیرا در عصر حاضر فناو ری اطلاعات به عنوان بستر و ابزاری قدرتمند به شمار می آید که می تواند تأثیرات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی شگرفی بر جای گذارد. مقاله ای که پیش رو دارید، خلاصه تحقیقی است که به بررسی بخشی از تأثیرات فوق پرداخته است: "تأثیر فناوری اطلاعات بر ساختار نیروی کار، ساختار مشاغل و ساختار سازمانی ". برای این منظور به طرح فرضیاتی پرداخته که در آن تاثیر فناوری اطلاعات بر ترکیب نیروی کار تولید مشاغل جدید ساختار سازمانی و کار آفرینی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است .}, keywords_fa = {Changing Work into Knowledge,Employment of Labor Force,Information Technology,Movement of Labor Force,New Jobs,Virtual Organizations}, url = {https://jomc.ut.ac.ir/article_11417.html}, eprint = {https://jomc.ut.ac.ir/article_11417_b84ae9391d5fc775e81d91b10cf21f56.pdf} } @article { author = {}, title = {-}, journal = {Organizational Culture Management}, volume = {2}, number = {3}, pages = {-}, year = {2004}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2423-6942}, eissn = {2423-6934}, doi = {}, abstract = {A central theme of this article is that behavioral control is ultimately self - imposed. However, it is recognized that behavioral control, whether originating from the self or an external source, will unfold within a multilevel context. Thus an attempt has been made to acknowledge that alternative control process occur at different conceptual levels simultaneously Through complex reciprocity relationships. An overriding control consideration in organizations is the congruency between external and self- control modes. If control is ultimately self- imposed even when initiated from external sources, discrepancies between external influence attempts and one’s self - control will pose difficulties. Implications for research and practice of control in organizations have been broached by the theoretical perspective of this article. In particular, the themes that have emerged include the following: (a) an increased emphasis on the self - control capabilities and practices of organizational members; (b) careful consideration of the appropriate source from which to initiate control attempts in light of advantages and disadvantages of each source and the characteristics of the situation; and modes. Overall, the analysis suggests that greater organizational effectiveness may be possible with a fuller understanding of individual control processes and the proper integration of self- control with more traditional external modes.}, keywords = {Behavior,control,organizational control process,Organizational structure,Self - control}, title_fa = {نگاهی جامع به خود کنترلی دو سازمان}, abstract_fa = {از جمله مبانی نظری راجع به کنترل، که امروزه توسعه زیادی یافته است و بر آن تاکید می گردد. این است که در "فرآیند کنترل سازمانی " محور اصلی باید خود کنترلی یا" کنترل خود" باشد. در همین جهت در این مقاله سطوح مختلف در فرآیند کنترل، منابع گوناگونی که بر فعالیت های کنترلی نظارت می کنند و همچنین متغیرهای اقتضایی متناسب با منابع کنترل، مورد بررسی قرار گرفته و تلاش گردیده است که بر ضرورت وجود دیدگاهی جامع نسبت به کنترل در سازمان تأکید نماید؛ دیدگاهی که بر مبنای آن، به همان میزان که مکانیز!های کنترل بیر، نی مورد توجه قرار می گیرند، بر کنترل درونی و یا کنترل خود و تناسب و هماهنگی بین این دو نوع در هر موقعیت خاص، هم تأکید می گردد.}, keywords_fa = {Behavior,control,organizational control process,Organizational structure,Self - control}, url = {https://jomc.ut.ac.ir/article_11418.html}, eprint = {https://jomc.ut.ac.ir/article_11418_520e6d6c1359dc6f3ee9ba72c64ed512.pdf} } @article { author = {}, title = {-}, journal = {Organizational Culture Management}, volume = {2}, number = {3}, pages = {-}, year = {2004}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2423-6942}, eissn = {2423-6934}, doi = {}, abstract = {Entrepreneurs are creative, innovative, risk taking, dynamic, flexible, brave, opportunity recognizer, team builder, achievement - oriented, futuristic minded, leadership potentiality, network builder, independent and self- reliant people. Entrepreneurship is a key factor on: (1) Economical Growth and Development of countries (2) providing Employment and Job opportunities (3) Enhancing productive and production capabilities (4) contributing to the high levels of creativity and innovation and (5) creating wealth and providing adequate welfare. Entrepreneurship characteristics model is composed of psychological, demographical, educational, managerial and environmental indicators. All in all, entrepreneurship is a complex construct, with multi -dimensional correlation. Psychological demographical, educational, managerial and environmental characteristics of an entrepreneur are of utmost importance and should be considered in order to start - up a successful business. All new ideas and knowledge should be converted to profitable and useful products and services. And education for creativity, innovation and entrepreneurship should start from very early stages of childhood.}, keywords = {Creativity,Entrepreneur,Entrepreneurship,Innovation}, title_fa = {تحلیل عوامل مؤثر در کارآ فرینی دانش آموختگان دانشگاه تهران}, abstract_fa = {در عصر پیچیده، رقابتی و نامطمئن جهانی شدن، تنها از طریق استفاده از نتایج پزوهش هاست که می توان راه حل ها و راهنمایی های لازم را برای حل مسائل مورد نیاز جامعه کشف، ارائه نمود. از آن جا که کارآفرینی به عنوان یک عامل کلیدی رشد، توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشورها شناخته شده است، پژوهش های مرتبط با آن، وأجد أهمیت بسیار است. این پزوهش یکی از مهم ترین موضوعات مرتبط با کارآفرینی، یعنی رابطه و همبستگی بین ویژگی های تحصیلی، مدیریتی، محیطی، جمعیت شناختی و روان شناختی دانش آموختگان و میزأن کارآفرینی آنان را مورد بررسی و مطالعه قرار داده است. بدین منظور، ابتدا خلاصه ای از مفاهیم و یافته های بنیادی 50 سال اخیر، در خصوص کارآفرینی ارائه و سپس نقش هر یک أز این مؤلفه ها در پیش بینی میزان کارآفرینی فارخ التحصیلان دانشگاهی، مشخص گردیده أست. در انجام این پژوهش از روش های تحقیق و همبستگی استفاده شده است . همچنین گرد آوری اطلاعات و داده ها به روش کتابخانه ای و پرسش نامه 84 سوالی ( در مجموع با زیر پرسش ها 165 سوال ) بوده و مورد بررسی جامعه ( متشکل از دانش آموختگان شش رشته از شش دانشکده دشگاه تهران در سال های 1370 تا 1380 در مقطع کارشناسی ) 2819 نفر و حجم نمونه 315 نفر و حجم نمونه باز آزمایی 30 نفر بوده است . برای این منظور داده های فارغ التحصیلان گرد آوری گردیده است آن گاه با استفاده از روش های آماری رگرسیون چندگانه و تحلیل مسیر و روش لیزرل به طراحی مدل پرداخته شده است .}, keywords_fa = {Creativity,Entrepreneur,Entrepreneurship,Innovation}, url = {https://jomc.ut.ac.ir/article_11419.html}, eprint = {https://jomc.ut.ac.ir/article_11419_ceb619ab958324ace8653988f0dd375a.pdf} }