@article { author = {دیواندرى, دکتر على}, title = {-}, journal = {Organizational Culture Management}, volume = {2}, number = {2}, pages = {-}, year = {2004}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2423-6942}, eissn = {2423-6934}, doi = {}, abstract = {Organizational culture is a combination of common beliefs and values among individuals of an organization which constitute the essence of organizational behavior. The issue of organizational culture is most appreciated in such subjects as planning, leadership and change management. Culture is a major factor in supporting the strategic plan for any organization as it is virtually impossible for managers to successfully implement a given strategy without acquiring the support of individuals of the organization and paying due attention to its culture. In this study which is done on four major commercial banks of Iran, the current situation of their organizational culture has been assessed regarding the extent of the compatibility of their variables with customer oriented strategy in order to evaluate their readiness to adopt customer strategy as the main strategy of their organizations.}, keywords = {customer orientation,Customer - oriented Culture,Irnian Commercial Banks,Organizational Culture,Strategy}, title_fa = {بررسی وضعیت فرهنگ سازمانی دربین بانکهای تجاری کشور ازنظر سازگاری با استراتژی مشتری مداری}, abstract_fa = {در این نوشتار وضعیت فرهنگ سازمانی در ببن بانکهای تجاری کشور از لظر مبزان سازگاری با استراتژی مشتری مداری مورد بررسی قرارگرفته است. از فرهنگ مشتری مداری و ویژگیهای آن سخن به میان آمده است پس از آن، متغیرهایی بعنوان متغیرهای فرهنگی انتخاب شده اند و میزان سازگاری آنها با استراتژی مشتری مداری بانکهاای تجاری کشور مورد سنجش، ارزیابی قرار گرفته است. هدف از انجام این تحقیق شناسایی میزان آمادگی ( فرهنگ سازی )این بانکها برای اجرای مشتری مداری بوده است.}, keywords_fa = {استراتژی,بانکهای تجاری ایران,فرهنگ استراتژی مدار,فرهنگ سازمانی,مشتری مداری}, url = {https://jomc.ut.ac.ir/article_11405.html}, eprint = {https://jomc.ut.ac.ir/article_11405_c43aaea69b1db098169792b5236a009c.pdf} }