@article { author = {صفرى, حسین and زاده, دکتر فریدو ن قاسم and مهرگان, دکتر محمدرضا}, title = {-}, journal = {Organizational Culture Management}, volume = {2}, number = {1}, pages = {-}, year = {2004}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2423-6942}, eissn = {2423-6934}, doi = {}, abstract = {Current managers have found that strategic management is a necessity for working with the complex and changeable environment. Strategic management is the process of defining strategy to attain long-run goals in the variable conditions. Strategic management process includes three stages: defining, implementing, and evaluating strategy. In the first stage, two main activities are done: strategic positioning and strategy definition. This paper concentrates on the first activity; strategic positioning. There is a four-stage technique called “Delta Technique” that points out the strategic position of a special firm. Delta Technique steps are: fuzzy test of assumptions for Delta model variables, prioritization of the accepted variables through Fuzzy Analytic Hierarchical Process, plotting radar graph for three strategies of Delta Model, and determining the strategic position in a three dimensional plot. Finally this technique is tested in the Internet Service Provider (ISP) industry.}, keywords = {Delta Model,Fuzzy AHP,ISP,strategic position}, title_fa = {کاربرد رویکرد فازی در شناسایی موقعیت استراتژیک شرکتهای فراهم کننده خدمات اینترنتی (ISP)}, abstract_fa = {آنچه که امروزه بعنوان یک ضرورت برای مدیران به اثبات رسیده است، لزوم استفاده از مدیریت استراتژیک جهت ادامه حیات در محیط های پیجیده و متغیر کنونی می باشد. مدیریت استراتژیک عبارتست از تدوین استراتژی مناسب جهت تحقق اهداف بلند مدت در شرایط متحول و متغیرکاری. فرآیند مدیریت استراتژیک شامل مراحل تدوبن، اجرا و ارزیابی استرا تژی می باشد. در مرحله تدوین، ابتدا موقعیت استراتژیکی یک شرکت شناسایی می شود و سپس استرسم منطقه راتژی متناسب با آن موقعیت تعریف می گردد. عمده کار این مقاله مربوط به قسمت اول مرحله تدوین استراتژی یعنی شناسایی موقعیت استراتژیکی می باشد. روش موجود برای تعیین موقعیت استراتژیکی، روش swot در قالب تجزیه و تحلیل محیط داخلی و خارجی که معمولا کار زمانبری است در این مقاله تکنیکی جدید و ابتکاری تحت عنون تکنیک چهار مرحله ای دلتا در جهت شناسایی موقعیت استراتژیکی معرفی میگردد مراحل چهار گانه این تکنیک عبارتند از غربال سازی شاخص ها مدل دلتا اولویت بندی شاخص ها ی تایید شده با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی فازی (FAHP )رسم منطقه موجه تار عنکبوتی برای استراتژیهای مدل دلتا و تعیین موقعیت استراتژیکی در نمودار سه بعدی در ضمن این تکنین بر اساس مدل دلتا طراحی شده است}, keywords_fa = {آزمون فرض فازی,شرکتهای فراهم کننده خدمات اینترنتی (ISP),فرآیند تحلیل سلسله مراتبی مدل دلتا,مدل دلتا,موقعیت استراتژیک}, url = {https://jomc.ut.ac.ir/article_11410.html}, eprint = {https://jomc.ut.ac.ir/article_11410_ffb67679a4a72e80525e0af1707c4e60.pdf} }