@article { author = {حمدى, دکتر کریم and بیدهندى, حسن اسماعیلى}, title = {-}, journal = {Organizational Culture Management}, volume = {2}, number = {1}, pages = {-}, year = {2004}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2423-6942}, eissn = {2423-6934}, doi = {}, abstract = {While this paper studies the subject of relation between demand and customer and diverse opinions about this subject. different characteristics of elements of development cycle of marketing management are expounded. Also the fundamental challenge, that is providing the composition of mixed marketing along with studying the way this concept (mixed marketing) is formed and created, the challenge which stands against marketing management, is analyzed and studied. “Reform movement in managing market” is introduced as a well- known management term in recent decade, when revolution in management of market attempts to fill up the vacuum resulted from relative stagnation in the science of marketing management.}, keywords = {anticipative and need – shaping,distribution and communication mix,Goods,management,Marketing,marketing mixed,responsive,services}, title_fa = {جنبش اصلاحی در مدیریت بازار}, abstract_fa = {در این مقاله ضمن بررسی موضوع ارتباط میان خواسته، مشتری و بررسی دیدگاههای مختلف درباره این موضوع، ویژگی های متفاوت عناصر چرخه تکامل مدیریت بازاریابی، نقش آنها در چگونگی تحول در مدیریت بازار، تبیین گردیده است، همچنین چالش اساسی پیش روی مدیریت بازاریابی، یعنی تهیه ترکیب عناصر آمیخته بازاریابی به همراه بررسی نحوه شکل گیری و پیدایش این مفهوم (آمیخته بازاریابی)، مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. سرانجام "جنبش اصلاحی در مدیریت بازار"، به عنوان واژه معروف مدیریتی دهه اخیر معرفی گردیده، آنجا که تحول در مدیریت بازار درصدد پر کردن خلاء ناشی از رکود نسبی علم مدیریت بازاریابی است.}, keywords_fa = {آمیخته بازار یابی,تحول در مدیریت بازار,جنبش اصلاحی,مدیریت بازاریابی}, url = {https://jomc.ut.ac.ir/article_11413.html}, eprint = {https://jomc.ut.ac.ir/article_11413_633ecdb0377551f8823e5d8db0b9e947.pdf} }