@article { author = {}, title = {-}, journal = {Organizational Culture Management}, volume = {2}, number = {3}, pages = {-}, year = {2004}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2423-6942}, eissn = {2423-6934}, doi = {}, abstract = {In many approaches to interpersonal and organizational trust researchers focus on employees perceptions that their managers are trustworthy. Numerous researchers from various disciplines seem to agree that trust has a number of important benefits for organizations. This article provides information on the concept of trust as it pertains to the organ ization. It explore the consequences of low and high trust and also explore the three step br building and maintaining trust in organization. It concludes that trust is an essential element of effective change management and ultimately to organizational success.}, keywords = {control,Distrust,trust,Trust building,Trustworthy}, title_fa = {اعتماد درون سازمانی و بررسی وضغیت موجود سازمان های اجرایی کشور}, abstract_fa = {در بسیاری از نگرش ها، مفاهیمی که در مورد اعتماد سازمانی و بین فردی وجود دارد محققان بر این نکته تاکید دارند که کارکنان باید احساس کنند که مدیرانشان قابل اعتماد هستند. محققان زیادی از رشته های متنوع بر روی این مسأله توافق دارند که وجود اعتماد در سازمان دارای مزایای زیادی است. این مقاله اطلاعاتی را در مورد اعتماد درون سازمانی ارائه می کند، پیامدهای مثبت، منفی آن را به همراه سه گام اساسی برای ایجاد اعتماد در سازمان بررسی می کند و نتسان می دهد که اعتماد یک عنصر اساسی برای مدیریت تغییر اثربخشی و نهایتآ موفقیت سازمان است.}, keywords_fa = {control,Distrust,trust,Trust building,Trustworthy}, url = {https://jomc.ut.ac.ir/article_11416.html}, eprint = {https://jomc.ut.ac.ir/article_11416_c082a23ba79dd0dfbff6fdbeb3cff1a0.pdf} }