@article { author = {مقیمی, دکتر سید محمد and نامداری, نورالله}, title = {-}, journal = {Organizational Culture Management}, volume = {3}, number = {2}, pages = {-}, year = {2005}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2423-6942}, eissn = {2423-6934}, doi = {}, abstract = {Nowadays the reinventing government is discussed as dominant approach in public organization administration. We live in the age of . information explosion, therefore information technology has a high position to us. So, the public organizations require intensively to apply the information technology for reinventing the structures, processes and all of the dimensions of organization. . This article is the outcome of a field research. The authors examined the relationship between information technology and reinventing government during the year 1384 - 1385 in the telecommunication company of Qom province. We identified the criteria for reinventing government, these including customer - driven, mission - driven, decentralization and enterprising. We offered several hypotheses about the criteria of reinventing government and the impact of information technology.}, keywords = {customer - driven Government,Decentralized Government,Enterprising Government,Information Technology,mission - Driven Government,Reinventing Government}, title_fa = {بررسی ارتباط بین فناوری اطلاعات و بازآفرینی دولت}, abstract_fa = {بازآفرینی دولت امروزه به عنوان رویکرد غالب در اداره امور سازمان های دولتی مطرح است و از طرف دیگر،با توجه به این که در عصر انفجار اطلاعات بسر می بریم ،فناوری اطلاعات نیز دارای جایگاه رفیعی است .لذا سازمان های دولتی برای بازآفرینی ساختارها،فرایندها و کلیه ارکان سازمانی خود به شدت نیازمند بکارگیری فناوری اطلاعات می باشند. این مقاله که حاصل پژوهشی میدانی است ، به بررسی ارتباط بین فناوری اطلاعات و بازآفرینی دولت می پردازد، که در شرکت مخابرات استان قم صورت گرفته است . بدین منظورابتدا شاخص های مرتبط با بازآفرینی دولت شناسایی گردیده است،که این شاخص ها عبارتند از: مشتری مداری،مخاطره پذیری،نتیجه مداری و عدم تمرکز. براین اساس در مقاله حاضر ضمن مروری بر ادبیات تحقیق،که متناسب با مولفه های مطرح در بازآفرینی سازمانهای دولتی و همچنین ارتباط نظری آنها با فناوری اطلاعات می باشد،متدولوژی به اختصار بیان گردیده است . در ادامه مقاله نیز ضمن تشریح اطلاعات گردآوری شده در قالب روش آمارتوصیفی ، فرضیات تحقیق با استفاده از روش های آمار استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است ، و در پایان نیز نتایج تحقیق و همچنین پیشنهادات برگرفته شده از این نتایج با عنایت به ادبیات علمی و شرایط حاکم بر سازمان های دولتی ایران ارائه شده است .}, keywords_fa = {بازآفرینی دولت,دولت مخاطره پذیر,دولت مشتری مدار,دولت نامتمرکز,دولت نتیجه مدار,فناوری اطلاعات}, url = {https://jomc.ut.ac.ir/article_14233.html}, eprint = {https://jomc.ut.ac.ir/article_14233_3ac1613f3121f111fa90672c7910bdab.pdf} }