@article { author = {ضیایی, محمد‌صادق and اسماعیلی, محمدمهدی and زیویار, فرزاد}, title = {-}, journal = {Organizational Culture Management}, volume = {4}, number = {2}, pages = {-}, year = {2006}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2423-6942}, eissn = {2423-6934}, doi = {}, abstract = {Globalization and globalism and strategic evolution in cultural management are multidimensional and complex concepts, which there have been a lot of discussions viewpoints, and theories about it. In this paper we attempted to present different managerial and cultural viewpoints about globalization and globalism, which is the most important evolution of twentieth century. Thus with regard to the managerial and cultural background of the analysis and with respect to the interrelated influences of globalization on cultural and managerial evolution, some solutions are suggested}, keywords = {Culture,Globalism,Globalization,management,Strategic evolution}, title_fa = {تحولات استراتژیک فرهنگ و مدیریت در فرایند جهانی شدن}, abstract_fa = {جهانی شدن و جهانی سازی و تحولات استراتژیک در مدیریت فرهنگی از مفاهیم چند بعدی و پیچیده‌ای است که درباره آن بحث‌های گوناگونی صورت گرفته و دیدگاهها و نظریه‌هایی نیز در این زمینه ارائه شده است. در این مقاله سعی شده است که جهانی شدن و جهانی سازی در حوزه مدیریت و فرهنگ تعریف و از دیدگاههای مختلف بیان شود که مهمترین آن تحولات در قرن بیستم و بالاخص در دهة 1970 میلادی است که وارد مرحله جدیدی شد و در اواسط دهة 1980 تقریباً در تمامی زمینه‌ها نشانه‌های خود را بر جای گذاشت و حتی نظامهای مدیریت را نیز متأثر ساخت که مدیریت فراصنعتی و فرامدرن یا (پست مدرن) مطرح شد و اوج آن در دهة 1990 میلادی بود که مفهوم جهانی شدن رایج گردید. لذا در این مقاله با توجه به مبانی و تحولات مدیریتی و فرهنگی و تحلیلهای به عمل آمده و شناخت تأثیرات متقابل مقوله جهانی شدن بر تحولات فرهنگی و مدیریتی راهکارهایی پیشنهاد گردیده است.}, keywords_fa = {تحولات استراتژیک,جهانی سازی,جهانی شدن,فرهنگ,مدیریت}, url = {https://jomc.ut.ac.ir/article_18312.html}, eprint = {https://jomc.ut.ac.ir/article_18312_2f5045caff3934c0de7f8c5cac4caccf.pdf} }