@article { author = {خنیفر, حسین and اسلامی, حسن}, title = {Designing an effective public relations paradigm in public organizations}, journal = {Organizational Culture Management}, volume = {5}, number = {16}, pages = {-}, year = {2008}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2423-6942}, eissn = {2423-6934}, doi = {}, abstract = {Abstract Regarding the incremental importance, role and effects of an effective public relations and the gap between current and ideal situations of public relation units as well as the necessity of designing public relations effective paradigm in public organizations, this article tries to achieve this aim. So, it is necessary to improve the conditions of such organizations fundamentally. Connoisseurs and researchers have found that effective public relations are the leading unit of the organizations. In the research resulted from an organizational survey, it is attempted to review public relations literature and to clarify its methodology. Finally, research findings gathered form public organizations are analyzed with regard to research assumptions and then some recommendations are provided to improve and represent an effective public relation.}, keywords = {Content Factors,Context Factors,Effective public relations,structural factors,Three dimensional model}, title_fa = {طراحی الگوی روابط عمومی کارآمد در سازمان‌های دولتی}, abstract_fa = {چکیده با توجه به اهمیت, نقش و تأثیرات روزافزون روابط عمومی کارآمد و اثربخش، و با عنایت به شکاف موجود میان وضعیت موجود و وضعیت مطلوب واحدهای روابط عمومی، و لزوم طراحی الگوی کارآمد روابط عمومی برای سازمان‌های دولتی، این پژوهش در صدد نایل شدن به این هدف بوده؛ لذا ضرورت تام دارد تا نسبت به بهبود وضعیت این سازمان‌ها اقدامات اساسی صورت پذیرد. صاحب‌نظران و محققین در مطالعات مختلف دریافته‌اند که روابط عمومی کارآمد، پیشانی و خط مقدم سازمان‌هاست. در این مقاله که برگرفته از پژوهشی سازمانی است، تلاش می‌گردد تا ضمن مروری بر ادبیات تحقیق در حوزه روابط عمومی، روش شناسی تحقیق را تبیین و در نهایت با توجه به فرضیات تحقیق، یافته‌های پژوهشی که از سازمان‌های دولتی منتخب گردآوری شده است، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته، پیشنهادهایی برای بهبود و ارائه کارآمد روابط عمومی ارائه گردد.}, keywords_fa = {روابط عمومی کارآمد,عوامل زمینه‌ای,عوامل ساختاری,عوامل محتوایی,مدل شاخگی}, url = {https://jomc.ut.ac.ir/article_27605.html}, eprint = {https://jomc.ut.ac.ir/article_27605_04388968afa3f1d6521c1b282c55fc95.pdf} }