@article { author = {Hosseini, Marziyeh Sadat and Shami, Masoumeh and Khanifar, Hossein}, title = {Pathology of In- service Training based on OEM Model (Case: In-service Trainings in Zones of Qom Pedagogy)}, journal = {Organizational Culture Management}, volume = {13}, number = {4}, pages = {1201-1221}, year = {2016}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2423-6942}, eissn = {2423-6934}, doi = {10.22059/jomc.2016.55434}, abstract = {Human forces is training is a beneficial investment while its effects have a leading role on optimized development and nourishment of related enterprises and community general improvement. Research main goal is studying and evaluating OEM model dimensions in zones in-service training of Qom pedagogy. So, research model changed according to our population features, then data was gathered and got to ready to be analyzed via survey research methodology. Research hypotheses were tested using inferential statistics. Questionnaires tool was used for gathering data. The sample consists of participant teachers (n = 296) in in-service training completed the questionnaire, that a 0.972 Cranach α approved questionnaire validity. Demographic features were examined in descriptive statistical part, frequency distribution graphs were drawn. One- sample T–test was used to evaluate usefulness of in-service training in inferential statistical part, that results showed in-service training popularity hypothesis was rejected, based on OEM model dimensions. Furthermore, model dimensions were ranked based on Friedman test during which it turned output dimension was more undesirable than the other dimensions. Totally, findings demonstrated that zones in-service training of Qom pedagogy does not have desirability. Getting favorite status needs training courses to be considered by education authorities.}, keywords = {Inputs,In- service training,Outputs & outcomes,pathology,Processes}, title_fa = {آسیب‌شناسی آموزش ضمن خدمت بر اساس مدل OEM (مورد مطالعه: نواحی آموزش‌وپرورش استان قم)}, abstract_fa = {هدف از پژوهش حاضر، بررسی و مطالعة ابعاد مدل OEM در آموزش‌های ضمن خدمت نواحی آموزش‌وپرورش استان قم با به‌کارگیری روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعة آماری این تحقیق معلمان شرکت‌کننده در دوره‌های آموزش ضمن خدمت است.  نمونه به روش نمونه‌گیری تصادفی انتخاب شد. ابزار جمع‌‌آوری داده‌ها پرسشنامه است. پایایی پرسشنامه با آلفای معادل 972/0 تأیید شد. جهت بررسی فرضیه‌ها، آزمون تی تک‌نمونه اجرا شد. نتایج نشان داد آموزش‌های ضمن خدمت بر اساس ابعاد مدل OEM مطلوب نیست. ضمناً، ابعاد مدل بر اساس آزمون فریدمن رتبه‌بندی شد که طی آن، بعد برون‌دادها از سایر ابعاد نامطلوب‌تر ارزیابی شد. همچنین، ویژگی‌های جمعیت‌شناختی با به‌کارگیری آزمون کای دو، مقایسه و مشخص شد فراگیرانی که مدرک تحصیلی لیسانس دارند، نسبت به سایر افراد، آموزش‌های ضمن خدمت را مطلوب‌تر ارزیابی کرده‌اند.}, keywords_fa = {آسیب‌شناسی,آموزش ضمن خدمت,برون‌دادها,پیامدها,درون‌دادها,فرایندها}, url = {https://jomc.ut.ac.ir/article_55434.html}, eprint = {https://jomc.ut.ac.ir/article_55434_daca52c05c6de526aa9df151e005d4df.pdf} }