@article { author = {Derakhshan, Mojgan and Ghanbari, Siroos and Zandi, Khalil and Seifpanahi, Hamed}, title = {The Relationship between Authentic Leadership and Organizational Transparency (Case Study: General Directorate of Roads and Urban Development of Kerman)}, journal = {Organizational Culture Management}, volume = {15}, number = {4}, pages = {767-788}, year = {2017}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2423-6942}, eissn = {2423-6934}, doi = {10.22059/jomc.2018.133108.1006565}, abstract = {The aim of this research is to study the relationship between authentic leadership and organizational transparency. The research method was descriptive-correlational. Statistical population was General Directorate of Roads and Urban Development staff of Kerman (270) and 118 subjects were selected using random sampling. The data collection tool was questionnaire. Validity of questionnaires was confirmed by experts' opinion and its reliability was confirmed by Cronbach's alpha coefficient. Data analysis was performed by Pearson correlation test and multiple regression (method: Stepwise). Results showed that there was a significant relationship between authentic leadership and its dimensions with organizational transparency. Results also showed that balanced processing dimension of authentic leadership is a significant predictor of organizational transparency, but the effect of other dimensions was not significant.}, keywords = {Internalized moral perspective,balanced processing,Self-awareness,relational transparency,Information}, title_fa = {رابطۀ رهبری اصیل و شفافیت سازمانی (مورد مطالعه: ادارۀ ‌کل راه و شهرسازی استان کرمان)}, abstract_fa = {هدف از این پژوهش بررسی رابطۀ بین رهبری اصیل و شفافیت سازمانی بود. روش پژوهش به صورت توصیفی-همبستگی بود. جامعۀ آماری شامل کلیۀ کارکنان ستادی اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمان (270 تن) بودند که با استفاده از شیوۀ نمونه‌گیری تصادفی ساده، نمونه‌ای به حجم 118 تن از آن‌ها، انتخاب و مطالعه شدند. ابزار گردآوری داده‌ها پرسش‌نامه بود که روایی ظاهری پرسش‌نامه‌‌ها با استناد به نظر متخصصان و پایایی آن‌ها با استناد به ضریب آلفای کرونباخ تأیید شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از آزمون همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه به ‌شیوۀ گام‌به‌گام استفاده شد. یافته‌ها نشان داد که بین رهبری اصیل و ابعاد آن با شفافیت سازمانی، رابطۀ مثبت و معناداری وجود داشت. یافته‌ها همچنین نشان داد که بعد پردازش متوازن از رهبری اصیل پیش‌بینی‌کنندۀ معنادار شفافیت سازمانی است، اما تأثیر رگرسیونی سایر ابعاد معنادار نبود.}, keywords_fa = {اطلاعات,پردازش متوازن,چشم‌انداز اخلاقی درونی,خودآگاهی,شفافیت ارتباطی}, url = {https://jomc.ut.ac.ir/article_64568.html}, eprint = {https://jomc.ut.ac.ir/article_64568_0c8158ee779628ed90582ed13e748b37.pdf} }