@article { author = {Asgari Dehabadi, Hamidreza and Ahmadi, Seyed Ali Akbar and Darvish, Hassan and Azar, Adel}, title = { Designing the Model of Stakeholders’ Smart Trust to Organization (Case Study: Customers of Iranian Car-Manufacturing Companies)}, journal = {Organizational Culture Management}, volume = {16}, number = {2}, pages = {393-410}, year = {2018}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2423-6942}, eissn = {2423-6934}, doi = {10.22059/jomc.2018.205054.1006809}, abstract = {The purpose of this study is designing and describing the model of customer's smart trust for Iranian automobile manufacturers because management scientists believe that smart trust is advanced-level trust, and it is very necessary for organizational success in the market. Data collected using a questionnaire that carefully designed by researchers. The questionnaires were distributed among customers of Iranian automobile manufacturers, in Tehran. We used Confirmative Factor Analysis (CFA) and Structural Equation Modeling (SEM) for evaluating and testing the research hypotheses. Finally, the improved and final model of customer's smart trust for Iranian automobile manufacturer was produced. This paper has useful implications for managers.}, keywords = {Smart trust,Propensity to trust,Company Analysis,Iranian automobile manufacturer}, title_fa = {طراحی مدل اعتماد آگاهانۀ ذی‌نفعان به سازمان (مورد مطالعه: مشتریان شرکت‌های خودروسازی داخلی)}, abstract_fa = {هدف از تحقیق حاضر طراحی و تبیین مدل اعتماد آگاهانة مشتریان به شرکت‏های خودروسازی داخلی است؛ زیرا علمای مدیریت بر آن‏اند که اعتماد آگاهانه سطح پیشرفته و تکامل‏یافتة اعتماد است و برای موفقیت سازمان ضرورت دارد. داده‏های مورد نیاز از طریق پرسش‏نامه‏هایی که محققان طراحی کرده بودند گردآوری شد. این پرسش‏نامه‏ها در میان مشتریان شرکت‏های خودروسازی داخلی در شهر تهران توزیع شد. از تحلیل عامل تأییدی و مدل‏سازی معادلات ساختاری برای ارزیابی و آزمون فرضیات استفاده شد. در نهایت نیز مدل اصلاح‏شدة اعتماد آگاهانة مشتریان ارائه شد. این تحقیق همچنین کاربست‏های عملی مفیدی برای مدیران در بر دارد.}, keywords_fa = {Smart trust,Propensity to trust,Company Analysis,Iranian automobile manufacturer}, url = {https://jomc.ut.ac.ir/article_66860.html}, eprint = {https://jomc.ut.ac.ir/article_66860_2b706c2531654671ab9af8c8ffd6d0cf.pdf} }