@article { author = {Damghanian, Hossein and Ebrahimi, Seyed Abbas and Nikooei, Marziyah}, title = {Teachers’ Impression Management Tactics (Case Study: Teachers in Girls’ High Schools in Semnan, Mahdishar, and Sorkhe)}, journal = {Organizational Culture Management}, volume = {16}, number = {3}, pages = {591-615}, year = {2018}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2423-6942}, eissn = {2423-6934}, doi = {10.22059/jomc.2018.217240.1006992}, abstract = {Impression management includes tactics that people employ to manage their impression on others’ minds. Staff relationships and identifying tactics, which teachers use to manage their impressions, have considerable importance in schools. Hence, the purpose of this qualitative study was to identify teachers’ impression management tactics with thematic analysis. Data collection instrument was semi-structured interview using a sample of 22 teachers in girls’ high schools in Semnan, Mahdishar, and Sorkhe. Interviews were done by snowball sampling method. First, primary concepts were extracted from interviews, then several sub-themes were found by coding and rating the interviews. Considering experts’ opinions, 8 main themes were found as teachers’ Impression management tactics from these sub-themes: ingratiation, self-promotion, demonstration, supplication, intimidation, conservative behaviors, silent protest, and response to challenging situations.}, keywords = {Impression management,Impression Management Tactics,Thematic analysis}, title_fa = {تاکتیک‏های مدیریت تصویرپردازی دبیران (مطالعۀ موردی: دبیران مدارس متوسطۀ دوم شهرستان‏های سمنان، مهدی‏ شهر، سرخه)}, abstract_fa = {مدیریت تصویرپردازی دربرگیرندة تاکتیک‏هایی است که افراد با بهره‏گیری از آن سعی می‏کنند تصویر خود را در ذهن دیگران مدیریت کنند. مدارس ازجمله محیط‏هایی است که در آن روابطِ بین کارکنان و شناسایی تاکتیک‏های دبیران برای مدیریت تصویرپردازی ذهنی دیگران از اهمیت خاصی برخوردار است. بنابراین، این پژوهش کیفی با هدف شناسایی تاکتیک‏های مدیریت تصویرپردازی دبیران با استفاده از تحلیل تم انجام ‏شده است. بدین منظور، مصاحبه‏ای نیمه‏ساختاریافته با ۲۲ نفر از دبیران مدارس دخترانة متوسطة دوم مستقر در شهرستان‏های سمنان، مهدی‏شهر، و سرخه از طریق نمونه‏گیری گلولة برفی انجام گرفت و از دل مصاحبه‏ها مجموعه‏ای از مفاهیم اولیه استخراج شد و با کُدگذاری و دسته‏بندی آن‏ها چندین تم فرعی حاصل شد که با نظرخواهی از خبرگان در این حوزه، تم‏های فرعی در قالب هشت تم اصلی، که همان تاکتیک‏های مدیریت تصویرپردازی دبیران است، قرار گرفت که عبارت‏اند از: خودشیرینی؛ خودارتقایی؛ تظاهر؛ تضرع؛ ارعاب؛ رفتارهای محافظه‏کارانه؛ اعتراض‏های خاموش؛ واکنش در موقعیت‏های چالشی.}, keywords_fa = {تاکتیک‏های مدیریت تصویرپردازی,تحلیل تم,مدیریت تصویرپردازی}, url = {https://jomc.ut.ac.ir/article_68782.html}, eprint = {https://jomc.ut.ac.ir/article_68782_5a935b8dcf6bf448c5bd95583f31cb4c.pdf} }