%0 Journal Article %T بررسی و تبیین مدل مربی‌گری در آموزش منابع انسانی براساس نظریه داده‌بنیاد %J مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی" %I دانشگاه تهران %Z 2423-6942 %A فتحی واجارگاه, کورش %A خراسانی, اباصلت %A دانشمندی, سمیه %A آرمان, مانی %D 2014 %\ 10/23/2014 %V 12 %N 3 %P 375-398 %! بررسی و تبیین مدل مربی‌گری در آموزش منابع انسانی براساس نظریه داده‌بنیاد %K آموزش منابع انسانی %K مربی‌گری %K نظریة داده‌بنیاد %R 10.22059/jomc.2014.51515 %X پژوهش حاضر مربی‌گری در آموزش منابع انسانی را براساس نظریه داده‌بنیاد بررسی کرده است. این پژوهش در چارچوب رویکرد کیفی و با به‌کارگیری روش تحقیق داده‌بنیاد انجام گرفته است. ابزار جمع‌آوری داده‌ها، مصاحبه‌های نیمه‌ساختاریافته بود. به منظور گردآوری اطلاعات، با به‌کارگیری روش نمونه‌گیری هدفمند و نمونه‌گیری گلوله‌برفی با 7 نفر از خبرگان آموزش که با مربی‌گری آشنا بودند، مصاحبه شد. تجزیه و تحلیل داده‌ها در سه مرحلة کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی انجام گرفت‌ براساس آن، مدل کیفی پژوهش طراحی شد. نتایج پژوهش حاضر نشان‌دهندة 11 مقولة کلی، 15 مقولة فرعی و 61 خرده‌مقوله است که در قالب مدل پارادایمی شامل شرایط علّی (اهداف اولیه و اهداف ثانویه)، عوامل زمینه‌ای (حوزه‌های مدیریتی و بهسازی)، شرایط مداخله‌گر (موانع سازمانی و موانع اطلاعاتی- انگیزشی)، راهبردهای تعاملی (شرایط مربی، متربی و سازمان)، و عوامل پس‌آیندی (مزایای فردی، مزایای سازمانی و معایب طراحی، اجرا و ارزشیابی) قرار گرفت. %U https://jomc.ut.ac.ir/article_51515_2cf46e6dafa0c1274098e5acdecc1ef2.pdf