%0 Journal Article %T طراحی مدل بهینة اجرای سیستم مدیریت دانش با رویکرد عوامل حیاتی موفقیت (مورد مطالعه: صنایع خودروسازی گروه بهمن) %J مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی" %I دانشگاه تهران %Z 2423-6942 %A کرمی, محسن %A الوانی, سید مهدی %A خیراندیش, مهدی %A زارع, حمید %D 2016 %\ 01/21/2016 %V 13 %N 4 %P 973-993 %! طراحی مدل بهینة اجرای سیستم مدیریت دانش با رویکرد عوامل حیاتی موفقیت (مورد مطالعه: صنایع خودروسازی گروه بهمن) %K پیاده‌سازی سیستم مدیریت دانش %K صنایع خودروسازی گروه بهمن %K عوامل حیاتی موفقیت %K مدیریت دانش %R 10.22059/jomc.2016.55424 %X در عصر حاضر توفیق سازمان­ها در گرو مدیریت صحیح دانش سازمانی است، اما اغلب پیاده‌سازی موفق مدیریت دانش نیازمند عواملی است که عوامل حیاتی موفقیت مدیریت دانش خوانده می­شوند. شناسایی این عوامل حیاتی می­تواند کسب‌وکارها را در برنامه­ریزی، پیاده­سازی و اجرای مدیریت دانش یاری دهد. لذا این پژوهش با طراحی مدلی مفهومی با رویکرد عوامل حیاتی موفقیت به دنبال شناسایی و اولویت‌بندی عوامل حیاتی موفقیت در صنایع خودروسازی و کاهش احتمال شکست پیاده­سازی سیستم مدیریت دانش است. پس از بررسی متون نظری تحقیق، از بین شاخص‌های متعدد، 26 شاخص متناسب با صنعت مورد پژوهش و با نظر خبرگان انتخاب، و در پنج بعد دسته‌بندی شدند. نتایج پس از جمع­آوری پرسشنامه­ها و تجزیه‌وتحلیل داده­ها، ضمن تأیید همة مؤلفه‌ها، نشان داد مؤلفة فرهنگ در اولویت اول قرار دارد و عوامل سازمانی، فناوری اطلاعات، اهداف و راهبردها و مدیریت منابع انسانی به ترتیب، در اولویت‌های بعدی قرار دارند. %U https://jomc.ut.ac.ir/article_55424_bd587b6a231b7332e42535982524998a.pdf