%0 Journal Article %T طراحی و آزمون الگویی از نقش میانجی جهت گیری هدف یادگیری در سه سطح فردی، تیمی و سازمانی در رابطة بین رهبری تحولی و عملکرد انطباقی کارکنان یک سازمان خدماتی %J مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی" %I دانشگاه تهران %Z 2423-6942 %A نعامی, عبدالزهرا %A شمسی, مرجان %A خواجه, نجمه %D 2016 %\ 06/21/2016 %V 14 %N 2 %P 567-587 %! طراحی و آزمون الگویی از نقش میانجی جهت گیری هدف یادگیری در سه سطح فردی، تیمی و سازمانی در رابطة بین رهبری تحولی و عملکرد انطباقی کارکنان یک سازمان خدماتی %K رهبری تحولی %K جهت­ گیری هدف یادگیری %K عملکرد انطباقی %R 10.22059/jomc.2016.57629 %X هدف اصلی این تحقیق بررسی نقش میانجی جهت­گیری هدف یادگیری در سطوح فردی، تیمی و سازمانی در تبیین اثر رهبری تحولی بر عملکرد انطباقی بود. جامعة آماری تحقیق حاضر همة کارمندان یک سازمان خدماتی بودند. الگوی پیشنهادی در نمونه­ای 175 نفری از کارکنان که به روش نمونه‌گیری تصادفی چندمرحله‌ای انتخاب شدند، آزمون شد. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه است. برای ارزیابی الگوی پیشنهادی و آزمون اثرهای واسطه­ای تحلیل معادلات ساختاری و روش بوت‌استراپ به‌کار گرفته شد. یافته­ها نشان داد الگوی پیشنهادی با داده­های تطابق و برازش واقعی داشتند. علاوه بر آن نتایج نشان داد جهت­گیری فردی و سازمانی میانجی‌های مناسبی در تبیین تأثیر رهبری تحولی بر عملکرد انطباقی محسوب می‌شوند. بر این اساس سازمان­ها باید شرایطی را برای تشویق رهبری تحولی و جهت‌گیری هدف یادگیری در سطوح مختلف سازمانی فراهم کنند.     %U https://jomc.ut.ac.ir/article_57629_c9e86054e62e9cc215ab1a4a70925993.pdf