%0 Journal Article %T اثر ادراکات مصرف‌کننده در نگرش وی نسبت به غذای ارگانیک در شهر یزد %J مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی" %I دانشگاه تهران %Z 2423-6942 %A الحسینی المدرسی, سید مهدی %A باقری قره‌بلاغ, هوشمند %A دهقانی قهنویه, عادله %A غلامی, محمدرضا %A رادفر, ثمین %D 2018 %\ 03/21/2018 %V 16 %N 1 %P 195-217 %! اثر ادراکات مصرف‌کننده در نگرش وی نسبت به غذای ارگانیک در شهر یزد %K قصد خرید %K غذای ارگانیک %K نگرش %K یزد %R 10.22059/jomc.2018.132204.1006546 %X با توجه به افزایش تمایل مصرف‌کنندگان به موضوعات مرتبط با سلامتی و محیط‌زیستی در سال‌‌های اخیر، استفاده از غذای ارگانیک افزایش یافته است. هدف این پژوهش بررسی عوامل مؤثر در نگرش و‌‌ قصد خرید مصرف‌کنندگان نسبت به مواد غذایی ارگانیک است. این مطالعه از لحاظ هدف کاربردی و از نوع توصیفی و با روش پیمایشی انجام شده است. جامعۀ آماری تحقیق 206 نفر از مصرف‌کنندگان محصولات ارگانیک در یزد هستند که به روش نمونه‌گیری کوکران انتخاب شدند. برای جمع‌آوری اطلاعات از پرسش‌نامۀ مبتنی بر طیف لیکرت استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌‌های تحقیق از مدل‌سازی معادلات ساختاری براساس نرم‌‌افزار Smart-Pls‌‌ استفاده شد. یافته‌‌های پژوهش نشان می‌دهند که منحصر‌به‌فردبودن، سهولت خرید و دانش مشتری در نگرش مصرف‌‌کنندگان نسبت به مواد غذایی ارگانیک و این نگرش در قصد خرید تأثیر مثبت و معناداری دارد. با وجود این، ریسک‌‌پذیری، کیفیت و قیمت در نگرش مصرف‌‌کنندگان نسبت به مواد غذایی ارگانیک تأثیر معناداری نداشت. %U https://jomc.ut.ac.ir/article_65649_9c6c4b62496450ca0c050e6857242269.pdf