%0 Journal Article %T استراتژی مدیران سازمانی و تمرد هویتی (پوششی، آرایشی و کلامی) بانوان مهماندار در پروژۀ استانداردسازی یونیفرم زنان مهماندار ایرانی 89-1381 %J مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی" %I دانشگاه تهران %Z 2423-6942 %A عرفانی سروری, محبوبه %A خادمیان, طلیعه %A شیخاوندی, داور %D 2018 %\ 03/21/2018 %V 16 %N 1 %P 237-258 %! استراتژی مدیران سازمانی و تمرد هویتی (پوششی، آرایشی و کلامی) بانوان مهماندار در پروژۀ استانداردسازی یونیفرم زنان مهماندار ایرانی 89-1381 %K استانداردسازی یونیفرم سازمانی %K استراتژی مدیران %K هویت سازمانی زنان مهماندار %R 10.22059/jomc.2018.226867.1007145 %X با توجه به اهمیت روزافزون صنعت توریسم در جهان و نقش شرکت‌های هواپیمایی در توسعۀ آن و اهمیت مهمانداران به‌منزلۀ حلقۀ انسانی مرتبط با مسافران هنگام پرواز، تاکنون گزارشی از تحقیقات احتمالی علمی-اجرایی در زمینۀ شناسایی بستر، محتوا و علل زمینه‌‌ای (مداخله‌‌گر و تسهیل‌‌گر) موجود تمرد هویتی بانوان مهماندار (آرایشی، پوششی و کلامی) ارائه نشده است. نتایج این پژوهش، حاکی از کشف مقولۀ اصلی استراتژی مدیران سازمانی در بستر تمرد هویتی بانوان مهماندار (پوششی، آرایشی و کلامی) و خرده‌مقولات نداشتن سرمایۀ فرهنگی و مهارتی، ترس منزلتی، نداشتن آموزش لازم و سیاسی‌بودن پست‌‌های سازمانی مدیران ارشد، آنان را در وضعیت فرودستی سرمایه و مهارت و درنتیجه ناتوانی در انتقال هنجارهای شغلی قرار داده است. علل زمینه‌‌ای موجود مدیران ارشد به تولید و بازتولید ساختارهای تمردزا برای بانوان مهماندار منجر شده است. تداخل انتظارات رسمی و غیررسمی سازمانی، نداشتن آموزش‌‌های حرفه‌‌ای، استانداردنبودن گزینش بانوان مهماندار مقولات دیگر موجود در این ساختار است. در این تحقیق با انتخاب روش نظریۀ‌‌ ‌‌زمینه‌‌ای (GT) کلیۀ اسناد موجود اعم از فیلم و سند بررسی شده است (کدگذاری باز، محوری و گزینشی). %U https://jomc.ut.ac.ir/article_65774_561e1de1d78bd94b6bafa9ef1844d7dc.pdf