TY - JOUR ID - 35323 TI - پاسخ‌گویی عمومی در بانکداری دولتی و بانکداری خصوصی JO - مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی" JA - JOMC LA - fa SN - 2423-6942 AU - شکری, زینب AU - خیرگو, منصور AD - دانشجوی دکتری مدیریت سیاستگذاری بخش عمومی دانشگاه تربیت مدرس AD - استادیار دانشگاه افسری امام علی(ع) Y1 - 2013 PY - 2013 VL - 11 IS - 1 SP - 185 EP - 209 KW - پاسخ‌گویی عمومی KW - بانکداری دولتی KW - بانکداری خصوصی DO - 10.22059/jomc.2013.35323 N2 - هدف غایی این پژوهش، مقایسه پاسخ‌گویی عمومی بانک‌های دولتی و بانک‌های خصوصی از منظر مشتریان آن‌هاست. بدین منظور با مراجعه به پژوهش‌های انجام گرفته در زمینه موضوع مقاله پاسخ‌گویی، انواع و مؤلفه‌های مرتبط با پاسخ‌گویی عمومی شناسایی شدند و بر مبنای این مؤلفه‌ها، پرسش‌نامه‌ای مشتمل بر 37 مؤلفه طراحی گردید و در اختیار مشتریانی که به طور هم زمان از خدمات هر دو نوع بانک دولتی و بانک خصوصی استفاده می‌کنند، قرار گرفت. بر اساس یافته‌های پژوهش، مشتریان معتقدند از لحاظ پاسخ‌گویی عمومی، تفاوت قابل ملاحظه‌ای میان دو سیستم بانکداری مشاهده می‌شود، به عبارت دیگر، در انواع پاسخ‌گویی عمومی همچون پاسخ‌گویی قانونی، پاسخ‌گویی دموکراتیک، پاسخ‌گویی عملکردی، پاسخ‌گویی مالی، پاسخ‌گویی اخلاقی و پاسخ‌گویی اجتماعی بین بانکداری دولتی و بانکداری خصوصی تفاوت معناداری وجود دارد. UR - https://jomc.ut.ac.ir/article_35323.html L1 - https://jomc.ut.ac.ir/article_35323_bd78b0443d7e0913d0c23edbff151224.pdf ER -