TY - JOUR ID - 36082 TI - بررسی کارکردهای سیستم گلستان دانشگاه تهران از دیدگاه کارشناسان آموزش پردیس ها و دانشکده های دانشگاه تهران JO - مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی" JA - JOMC LA - fa SN - 2423-6942 AU - محمودی, سید محمد AU - جندقی, غلامرضا AU - حق گویان, زلفا AU - کریمی اصل, زهرا AD - دانشیار دانشکدۀ مدیریت پردیس فارابی، دانشگاه تهران AD - استاد دانشکدۀ مدیریت پردیس فارابی، دانشگاه تهران AD - دانشجوی دکتری، دانشکدۀ مدیریت، پردیس فارابی، دانشگاه تهران AD - کارشناس ارشد مدیریت، پردیس فارابی، دانشگاه تهران Y1 - 2013 PY - 2013 VL - 11 IS - 3 SP - 77 EP - 93 KW - ابعاد ارزیابی KW - شاخص های ارزیابی KW - تجزیه و تحلیل KW - سیستم گلستان DO - 10.22059/jomc.2013.36082 N2 - هدف این تحقیق سنجش کیفیت سیستم گلستان دانشگاه تهران است، که پس از شناسایی ضعف‌های آن، در جهت بهبود سیستم اقدام شود. نوع تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش گردآوری داده­ها، توصیفی - پیمایشی است. جامعة آماری را کارشناسان آموزش پردیس­ها و دانشکده­های دانشگاه تهران تشکیل داده­اند. در این تحقیق پس از شناسایی معیارها و شاخص­های ارزیابی سیستم­های جامع آموزشی، سیستم گلستان دانشگاه تهران را بر اساس این معیارها و شاخص­ها ارزیابی و تجزیه و تحلیل شد. برای گردآوری اطلاعات در زمینة مبانی نظری، تدوین مبحث­های نظری تحقیق و شناسایی ابعاد و شاخص­ها از مطالعة کتابخانه­ای استفاده شد. ابعاد شناسایی‌شده عبارت­اند از محتوا، انعطاف­پذیری، ساختار تشکیلاتی، سهولت کاربری، خدمات کاربری و شکل ظاهری. برای  سنجش وضعیت این ابعاد در سیستم گلستان دانشگاه تهران پرسشنامه­ای تدوین شد که روایی و پایایی آن مورد تأیید قرار گرفت. در تجزیه و تحلیل داده­ها برای بررسی وضعیت ابعاد و شاخص­ها از آزمون آماری تی استفاده شد. نتایج نشان داد که ابعاد ساختار تشکیلاتی و سهولت کاربری وضعیت متوسط دارند؛ وضعیت انعطاف­پذیری، خدمات کاربری و شکل ظاهری نامطلوب است؛ و محتوا وضعیت مطلوب دارد. UR - https://jomc.ut.ac.ir/article_36082.html L1 - https://jomc.ut.ac.ir/article_36082_5339e2bde05a17d20e921d1a07cf6306.pdf ER -