TY - JOUR ID - 60487 TI - تعیین شاخص‌های مدل ارزیابی متوازن در دانشگاه های دولتی- مورد مطالعه: دانشگاه الزهرا(س) ( با تأکید بر منظر یادگیری و رشد) JO - مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی" JA - JOMC LA - fa SN - 2423-6942 AU - حجازی, رضوان AU - رحمانی, علی AU - مصلی نژاد, آرزو AD - استاد، دانشکدة علوم اجتماعی و اقتصاد، دانشگاه الزهرا (س)، تهران، ایران AD - دانشیار، دانشکدة علوم اجتماعی و اقتصاد، دانشگاه الزهرا (س)، تهران، ایران AD - کارشناس‌ارشد حسابداری، دانشگاه الزهرا (س)، تهران، ایران Y1 - 2016 PY - 2016 VL - 14 IS - 4 SP - 961 EP - 980 KW - استراتژی KW - دانشگاه KW - سنجه KW - مدل ارزیابی متوازن KW - منظر رشد و یادگیری DO - 10.22059/jomc.2016.60487 N2 - در سال‌های اخیر نگرانی مسئولان دانشگاه‌ها دربارة مدیریت عملکرد افزایش یافته است. در دنیای پیچیده و پررقابت کنونی، موفقیت دانشگاه‌ها بدون استراتژی‌های مناسب و روش‌هایی برای ارزیابی میزان دستیابی به آن‌ها‌ امکان‌پذیر نیست. مدل ارزیابی ‌متوازن با تأکید بر استراتژی‌های سازمان و تعیین اهداف و سنجه‌های کلیدی و ایجاد توازن بین آن‌ها، سعی در مدیریت و ارزیابی سازمان‌های پیچیده دارد. هدف اصلی این پژوهش، تعیین سنجه‌های کلیدی ارزیابی عملکرد، مربوط به منظر یادگیری و رشد در دانشگاه است. جامعة آماری  این پژوهش مدیران، کارمندان و اعضای هیئت ‌علمی دانشگاه الزهرا (س) بودند که نمونه‌ای براساس فرمول کوکران و به روش تصادفی ساده از بین آن‌ها انتخاب شد. این تحقیق به لحاظ هدف، از نوع کاربردی و ابزار شیوة گردآوری داده‌ در این پژوهش پرسشنامه  است. همچنین، به‌منظور بررسی راهبردها با مدل ارزیابی ‌متوازن، آزمون‌ میانگین یک جامعهو به‌منظور رتبه‌بندی سنجه‌ها، آزمون فریدمن به‌کار گرفته شد. در نهایت، سنجه‌های مناسب در منظر یادگیری و رشد، برای دانشگاه استخراج، و نقشة استراتژی و کارت ارزیابی‌ متوازن در این منظر ترسیم شد.     UR - https://jomc.ut.ac.ir/article_60487.html L1 - https://jomc.ut.ac.ir/article_60487_7a143bf765817b34ff65eec2adabe1f0.pdf ER -