TY - JOUR ID - 66860 TI - طراحی مدل اعتماد آگاهانۀ ذی‌نفعان به سازمان (مورد مطالعه: مشتریان شرکت‌های خودروسازی داخلی) JO - مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی" JA - JOMC LA - fa SN - 2423-6942 AU - عسگری ده آبادی, حمیدرضا AU - احمدی, سید علی اکبر AU - درویش, حسن AU - آذر, عادل AD - دکتری مدیریت دولتی، مرکز تحصیلات تکمیلی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران AD - استاد، گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران AD - دانشیار، گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران AD - استاد، دانشکدة مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 16 IS - 2 SP - 393 EP - 410 KW - اعتماد آگاهانه KW - تمایل به اعتماد KW - تجزیه و تحلیل KW - شرکت‌‌های خودروسازی داخلی DO - 10.22059/jomc.2018.205054.1006809 N2 - هدف از تحقیق حاضر طراحی و تبیین مدل اعتماد آگاهانة مشتریان به شرکت‏های خودروسازی داخلی است؛ زیرا علمای مدیریت بر آن‏اند که اعتماد آگاهانه سطح پیشرفته و تکامل‏یافتة اعتماد است و برای موفقیت سازمان ضرورت دارد. داده‏های مورد نیاز از طریق پرسش‏نامه‏هایی که محققان طراحی کرده بودند گردآوری شد. این پرسش‏نامه‏ها در میان مشتریان شرکت‏های خودروسازی داخلی در شهر تهران توزیع شد. از تحلیل عامل تأییدی و مدل‏سازی معادلات ساختاری برای ارزیابی و آزمون فرضیات استفاده شد. در نهایت نیز مدل اصلاح‏شدة اعتماد آگاهانة مشتریان ارائه شد. این تحقیق همچنین کاربست‏های عملی مفیدی برای مدیران در بر دارد. UR - https://jomc.ut.ac.ir/article_66860.html L1 - https://jomc.ut.ac.ir/article_66860_2b706c2531654671ab9af8c8ffd6d0cf.pdf ER -