2024-03-29T02:27:17Z
https://jomc.ut.ac.ir/?_action=export&rf=summon&issue=3229
مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی"
2423-6942
2423-6942
1382
1
1
مدیریت دولتی و دولت الکترونیک
نورمحمدیعقوبى
سید مهدی
الوانی
مهممترین چالشی که همواره کارگزاران بخش عمومی با آن مواجه هسنند، یاسخ به خواسته ها، انتظارات در حال تغییر شهروندانی است که بخش عمومی مشروعیت خود را از آنها کسب می کند. در راستای پاسخ به این خواسته هاست که مدبربت دولتی بابد در جستجوی شیوه های نوینی باشد که نوآوری مستمر در ارائه خدمات عمومی را برای شهروندان، به ارمغان آورد. کاربرد فناوری اطلاعات و ارلباطات جهت ارائه خدمات دولتی به جامعه که از آن تحت عنوان دولت الکترولیک نام می برند، ابتکار عمل جدیدی است که قصد دارد، تا زمینه دسترسی شهروندان به خدمات عمومی را از طربق رسانه های الکنرونیک فراهم کند و روابط مدیریت دولتی و شهروندان را به گونه ای جدبد یایه ریزی نماید. آنجه که در این نوشته می خوانید، طرح برخی از زوایای دولت إلکترونیک همچون سنخ شناسی دولت الکترونیک. مزایا و قلمرو دولت الکترونیک و چالمش های اجرای آن در کشورهای در حال نوسعه می باشد که به تشریح آن یرداخنه شده است.
جامعه
دولت الکترونیکی
شهروند و خدمات الکترونیکی
فن آوری اطلاعات و ارتباطات
مدیریت دولتی
2003
05
22
https://jomc.ut.ac.ir/article_11420_d74e12d867e678179539504d690d872c.pdf
مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی"
2423-6942
2423-6942
1382
1
1
بررسی و مقایسه ی میزان یادگیری سازمانی مدارس دولتی وغیر انتفاعی شهر قم درسالی 82- 81
دکترحسن زارعى
متین
دکتر غلام رضا
جندقی
بشرى
معینى
با توجه به ییچیدگی و پویایی روز افزون عوامل محیطی و تغییرات بسیار سریع، سازمان های سنتی دیگر قادر به هماهنگی این تغیبرات نیستند و در حال نابود شدن می باشند از این رو، بحتث سازمانهای یادگیرنده به عنوان ابزاری برای بقا و هماهنگی با این تغییرات مورد توجه بسیاری از سازمانها قرار گرفته است. آنچه می خوانید خلاصه ای از مبانی نظری و یافته های تحقیق است، پبرامون بررسی میزان یادگیری سازمانی مدارس. تحقیق حاضر با هدف بررسی میزان یادگیری سازمانی مدارس متوسطه دولتی و غیرانتفاعی انجام گرفته است. جهت تحقق هدف فوق یک فرضیه به شرح ذیل تدوین گردیده ((بین میزان یادگیری سازمانی مدارس متوسطه دولتی و غیر انتفاعی تفاوت وجود دارد))
جهت گرد آوری اطلاعات و یافتن ویزگی های سازمان ( دبیرستان ) یاد گیرنده از روش کتابخانه ای و برای بررسی میزان یادگیری سازمان از پزسشنامه ی محقق ساخته پس از تعییین روایی و پایانی استفاده شده است . یعنی میزان یادگیری سازمانی مدارس غیر انتفاعی کلیه ویژگی ها ی بدست آمده بیش تر از مدارس دولتی است .
سازمان یادگیرنده
مدارس دولتی
مدارس غیر انتفاعی
یارگیری سازمانی
2003
05
22
https://jomc.ut.ac.ir/article_11421_0e70bac3aba78db5b9ade1ec6422ee39.pdf
مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی"
2423-6942
2423-6942
1382
1
1
ارزیابی کیفیت خدمات سازمان تامین اجتماعی ازمنظر کارکنان
دکترسید رضا سیدجوا
دین
مسعود
الماسی
مقاله حاضر حاصل تحقیقی میدانی است که هدف از ان تعیین کیفبت خدمات ارائه شده توسط سازمان تامین اجتماعی، از دیدگاه کارکنان آن سازمان می باشد بر این اساس در این پژوهش از مدل مقیاس کیفیت خدمات به منظور ارزیابی کیفیت خدمات سازمان تامین اجنماعی، به مشتریان خود استفاده شده است
جامعه آماری ابن تحقیق کلیه کارکنان سازمان تامین اجتماعی شهر تهران و نمونه آماری 123 نفر از کارکنان آن سازمان میباشد. نتایج حاصل از این تحقبق نشان می دهد که کارکنان این سازمان خود بر این باور هستند که عملکرد سازمان کمتر از انتظارات مشتریان می باشد و در حقیقت ارائه دهندگان، خود، کیفیت خدمات ارائه شده را در سطح پایینی ارزیابی می کنند
اطمینان خاطر
پاسخگویی
عوامل محسوس (شواهد فیریکی)
قابلیت اعتبار
کیفیت خدمات
مقیاس کیفیت خدمات
همدلی
2003
05
22
https://jomc.ut.ac.ir/article_11422_cd88f21be198b0536279f365eca8088c.pdf
مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی"
2423-6942
2423-6942
1382
1
1
سازمان های غیر دولتی کارآ فرین
دکتر سید محمد
مقیمى
در ابن مفاله کوشش گردیده تا ضمن تشریح جایگاه سازمان های غبر دولتی و مشخصه های آن، چالشهایی که امروزه این نوع سازمان ها در فرآیند توسعهء پایدار با آن مواجه هستند مورد بررسی فرار گیرد سازمان های غیر دولتی برای.توانمند سازی خود حهت مقابله با جالشهای مورد بررسی ناچارند ظرفیتهای درو نی خود را افزأیش دهند از آنجا که رویکرد کارآفرینی به عنوان راهکار اساسی مورد توجه سازمان های انتفاعی و غیر انتفاعی در دنیا است، لذا سازمان های غیر دو لتی بایستی و یژگی های سازمان های کارآفرینی را در خود ایجاد نمایند تا بتوانند یاسخگوی نیازهای شهروندان باشند. با توجه به این ملأحظات این ویژگی ها در سازمان های غیر دولتی مورد بررسی قرار گرفته أست و در پایان نیز موانع داخلی و محیطی کارآفرینی در سازمان های غیر دولتی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد
توانمند سازی سازمان های غیر دولتی
چالشهای سازمان های غبر دولتی
رهبری اجتماعی
سازمان حمایتی ار تشکلهای مردمی
سازمان های غیر دولتی (NGOs)
سازمان های غیر دولتی وابسته به عامهء مردم
کارآفرینی سازمانی
2003
05
22
https://jomc.ut.ac.ir/article_11423_5a9540aa82487aeb26bd526fe0bab239.pdf
مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی"
2423-6942
2423-6942
1382
1
1
مدلی برای اندازه گیری و تحلیلی بهره وری پروژه ها با استفاده از رویکرد شاخصها وتکنیک AHP
دکتر منصور
مومنی
علیرضا شاقوزا
یى
لازمه اصلاح و بهبود بهره وری، انداره گیری و ارزیابی آن است. به کمک ارزیابی، چگونگی استفاده از منابع سنجیده می شود و روشهای بهبود بهره وری کشف می گردد روشهای متفاوتی برای اندازه گیری بهره وری در سطح مؤسسه توسط اقتصاددانان، مهندسین، مدیران و حسابداران ارائه شده است و همچنین محک زنی، تجزیه به عناصر و مقایسه مقادیر،واقعی، برنامه ریزی شده از رویکرد های هستند که برای تحلیل شاخصهای بهره وری بکار می روند.
مقاله حاضر با استفاده از رویکرد شاخصها تکنیک AHP و مقایسه مقادیر واقعی و برنامه ریزی شده، بهره وری پروژه ها را مورد سنجش، اندازه گیری ، تحلیل قرار داده و همراه با ارائه روش، یک متال موردی جهت تبیین هر چه بهتر این روش آورده است.
بهره وری بودجه
بهره وری زمان
بهره وری نیروی انسانی فرایند تجزیه
تحلیل سلسله مراتبی
رو یکرد شاخصها
2003
05
22
https://jomc.ut.ac.ir/article_11424_f972709c0a1f662263479f673b8ea214.pdf
مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی"
2423-6942
2423-6942
1382
1
1
تاثیر راهبردهای توسعه برروی "سیستم روابط صنعتی " و " قانون کار "کشورهای منتخب آسیا و اقیانوسیه
محمد مهدى
مظفرى
پدیده جهانی شدن و جهانی سازی همراه با بعضی عوامل دیگر نظیر تکنولوژی اطلاعات... ساختار سازمانها، سارمان کار فرایند تولید، سبستم روابط صنعتی (روابط کار) کشورهای مختلف جهان را تحت تأثیر قرار داده است.
کشورهای آسیایی و اقیانوسیه نیز از این تاثیر بی نصیب نبوده اند .بعضی از تئورسینها روابط کار، در پاره ای از کشورهای منطقه عقیده داشته اند که از طریق گسترش عدالت اجتماعی در تنظیم قانون کار حمایتی (حمایت از کارگر) می توان توسعه أفتصادی و اجتماعی جامعه را تضمین وتأمین نمود.
بعضی دیگر از کشورهای منطقه، بر این عقیده اند که عدالت اجتماعی ار طریق رشد و توسعه مداوم اقتصادی که اشتغال زاست و بیکاری را از بین می برد، رفاه ایجاد می نماید،تامین شود و تا رشد اقتصادی وجود نداشته باشد صحت از عدالت اجتماعی شعاری تو خالی بیش نیست .
توسعه این دیدگاه و تسری آن به افکار سیاستمداران و گردانندگان کشورهای منطقه باعث اتخاذ راهبردهای متفاوتی از توسعه اقتصادی گردیده است و قطعا نتایج متفاوتی از رشد و توسعه را نیز به همراه داشته است
اشتغال
بیکاری
جایگزینی واردات
راهبرد
راهبرد توسعه صادرات
رفاه اقتصادی
روابط صنعتی
سرمایه گذاری مستقیم خارجی
صنایع سرمایه بر
صنایع کاربر
عدالت اجتماعی
قانون کار
کارگران دانش
کیفیت زندگی کاری
2003
05
22
https://jomc.ut.ac.ir/article_11425_b5ced93d17a99a89f7dbfe2a59527380.pdf
مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی"
2423-6942
2423-6942
1382
1
1
بررسی ساختار سازمانی و شیوه مدیریت روزنامه های ایران
دکتر صدیقه
ببرن
دکتر علی اکبر
فرهنگی
ساختار سازمانی
شیوه های مدیریت
وسایل ارتباط جمعی
2003
05
22
https://jomc.ut.ac.ir/article_11426_eb393bf783e21eb4e64a539b33dd834a.pdf