2024-03-28T19:06:52Z
https://jomc.ut.ac.ir/?_action=export&rf=summon&issue=8161
مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی"
2423-6942
2423-6942
1396
15
1
صفحات آغازین
2017
03
21
1
3
https://jomc.ut.ac.ir/article_63822_efdd16e93ce5c84b745119c4cc60f3e7.pdf
مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی"
2423-6942
2423-6942
1396
15
1
تحلیل و سنجش ریسکهای منابع انسانی با بهکارگیری تکنیکهای دیمتل فازی و مشابهت فازی
الهام
ابراهیمی
آرین
قلی پور
سیدمحمد
مقیمی
حسن
قالیباف اصل
علیرغم توجه فزاینده به حوزة تحقیقاتی منابع انسانی با عنوان سرمایههای مولد ارزش، مدیریت ریسکهای مرتبط با آن بهطور نظاممند بررسی نشده است. در پژوهش حاضر رویکردی کمّی بهمنظور تحلیل و سنجش ریسکهای منابع انسانی اتخاذ شده است. در گام نخست، ابعاد چندگانة ریسکهای منابع انسانی و مؤلفههای این ابعاد از طریق مصاحبههای نیمهساختاریافته با خبرگان منابع انسانی یکی از سازمانهای مطرح در صنعت برق کشور شناسایی شدند. در گام بعدی، پنج شاخص بهمنظور تحلیل این ریسکها معرفی شد و روابط متقابل علّی و معلولی میان ریسکهای منابع انسانی بهعنوان یکی از این شاخصهای تحلیل، با بهکارگیری تکنیک دیمتل فازی شناسایی شد. در گام نهایی نیز سطوح تخمینی ریسکها با توجه به شاخصهای تحلیل مقایسه شده و ریسکهای منابع انسانی با توجه به این پنج شاخص و با تکنیک مشابهت فازی رتبهبندی شد. نتایج تحقیق نشان داد ریسکهای عملیاتی منابع انسانی بیشترین مجموع تأثیرگذاری و تأثیرپذیری را در شبکة ارتباطات متقابل میان ریسکها دارند و نسبت به سایر حوزههای اصلی چهارگانة ریسکهای منابع انسانی از بالاترین اولویت با توجه به شاخصهای تحلیل برخوردارند.
تحلیل
تکنیک فازی دیمتل
تکنیک مشابهت فازی
ریسک منابع انسانی
سنجش
2017
03
21
1
23
https://jomc.ut.ac.ir/article_61176_621be037fbeb3d1b321ac7d7f7addd7c.pdf
مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی"
2423-6942
2423-6942
1396
15
1
هوش فرهنگی و رابطة آن با انگیزة توفیقطلبی مدیران شرکت مخابرات استان خراسان رضوی
جواد
زارع
علی
ربیعی
مدیران مناسب سازمانهای امروزی، مدیرانی هستند که علاوه بر برخورداربودن از مهارتهای فردی و تکنیکی بالا، از هوش فرهنگی و عاطفی مناسبی نیز برخوردار باشند، بنابراین، هدف این تحقیق، مطالعة رابطة هوش فرهنگی با انگیزة توفیقطلبی مدیران در شرکت مخابرات استان خراسان رضوی است. تحقیق حاضر با توجه به هدف، کاربردی و از نظر روش اجرا، توصیفی– همبستگی است. جامعة آماری کارکنان شرکت مخابرات منطقة استان خراسان رضوی بود و نمونهای به حجم 60 نفر براساس فرمول کوکران و با روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شد. دو پرسشنامه برای سنجش هوش فرهنگی و ویژگی توفیقطلبی بهکار گرفته شد. با اجرای آزمون همبستگی و رگرسیون چندگانه فرضیههای تحقیق آزمون شد. یافتهها نشان داد، میان الگوی چهارعاملی هوش فرهنگی (شامل هوش شناختی، هوش فراشناختی، هوش انگیزشی و هوش رفتاری) و انگیزة توفیقطلبی مدیران رابطه وجود دارد. همچنین، از میان چهار بعد هوش فرهنگی، ابعاد رفتاری و انگیزشی در سطح تشخیص 05/0 با توفیقطلبی رابطة علی نشان دادند. نتایج این تحقیق میتواند در شناسایی ویژگیهای مورد نیاز برای افرادی که در تعاملهای چندفرهنگی درگیرند، بهکار گرفته شود و ایدة جدیدی برای مطالعههای دانشگاهی و تجربههای عملی در حوزة فرهنگ مطرح کند.
انگیزة توفیقطلبی
هوش انگیزشی
هوش رفتاری
هوش شناختی
هوش فراشناختی
هوش فرهنگی
2017
03
21
25
42
https://jomc.ut.ac.ir/article_61177_eda292490d373132579658fb98ab0072.pdf
مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی"
2423-6942
2423-6942
1396
15
1
بررسی تأثیر مدیریت تنوع بر پیامدهای رفتاری با تأکید بر نقش تعدیلکنندگی فرهنگ سازمانی در صنعت فولاد ایران
محمد
شاکر اردکانی
مهدی
ابزری
علی
شائمی برزکی
سعید
فتحی
پژوهش حاضر با هدف تحلیل تأثیر مدیریت تنوع بر پیامدهای رفتاری (رضایت شغلی، درگیری شغلی، رفتارهای شهروندی سازمانی، قصد ترک خدمت و جذب کارکنان مستعد) با تأکید بر نقش تعدیلکنندگی انواع فرهنگ سازمانی انجام گرفته است. نمونة آماری این پژوهش بر مبنای فرمول کوکران 383 نفر از کارکنان چهار شرکت فولاد استان یزد بوده است که به روش تصادفی ساده انتخاب شدهاند. دادههای پژوهش از طریق پرسشنامههای محققساخته و استاندارد مدیریت تنوع، فرهنگ سازمانی و پیامدهای رفتاری با پایایی (و روایی همگرا) 91/0 (81/0)، 96/0 (53/0)، 83/0 (54/0) جمعآوری شده است و تجزیهوتحلیل دادههای پژوهش با روش مدلسازی معادلات ساختاری مبتنی بر PLS توسط نرمافزار Smart-PLS2 انجام گرفته است. نتایج پژوهش نشان داد مدیریت تنوع و استراتژیهای آن بر پیامدهای رفتاری شامل رضایت شغلی، درگیری شغلی و رفتارهای شهروندی سازمانی و جذب کارکنان مستعد تأثیر مثبت و بر قصد ترک خدمت کارکنان تأثیر منفی گذاشته است. مدیریت تنوع فعال نیز برخلاف مدیریت تنوع واکنشی و مطیعانه، بر همة پیامدهای رفتاری تأثیر معنادار گذاشته است. همچنین، نقش تعدیلکنندگی فرهنگ سازمانی نتیجهای و تیمی تأیید شد.
پیامدهای رفتاری
مدیریت تنوع فعال
مدیریت تنوع مطیعانه
مدیریت تنوع واکنشی
فرهنگ سازمانی
2017
03
21
43
68
https://jomc.ut.ac.ir/article_61179_ac172bee208cfd413698e7c96d3be107.pdf
مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی"
2423-6942
2423-6942
1396
15
1
بررسی تأثیر توانمندسازی کارکنان بر توسعة سازمانی با تأکیدبر حمایت سازمانی ادراک شده
سکینه
جعفری
داریوش
احمدی
رضا
نوروزی کوهدشتی
هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر توانمندسازی کارکنان بر توسعة سازمانی با نقش میانجیگری حمایت سازمانی ادراکشده در دانشگاه شیراز بود. روش تحقیق توصیفی ـ همبستگی و مبتنی بر مدلسازی معادلات ساختاری بود. جامعة آماری همة کارمندان زن و مرد (1044 نفر) دانشگاه شیراز و روش نمونهگیری، تصادفی ساده بود. به منظور انجامدادن پژوهش، از بین کارمندان دانشگاه یادشده، نمونهای به حجم 122 نفر انتخاب شد. ابزار پژوهش مقیاسهای توانمندسازی کارکنان، حمایت سازمانی ادراکشده و توسعة سازمانی بود، که پس از محاسبة روایی و پایایی آن، بین نمونه توزیع و گردآوری شد. دادهها با نرمافزارهای SPSS و Lisrel، و با روشهای آماری ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل مسیر تحلیل شد. یافتهها نشان داد بین توانمندسازی کارکنان، حمایت سازمانی ادراکشده و توسعة سازمانی رابطة معناداری وجود دارد. توانمندسازی کارکنان بهطور مستقیم بر توسعة سازمانی تأثیر معناداری دارد. توانمندسازی کارکنان بهطور مستقیم بر حمایت سازمانی ادراکشده تأثیر معناداری دارد. حمایت سازمانی ادراکشده تأثیر مثبت و معناداری بر توسعة سازمانی دارد. همچنین، توانمندسازی کارکنان با میانجی حمایت سازمانی ادراکشده، بر توسعة سازمانی بهطور غیرمستقیم تأثیری معنادار میگذارد. در نهایت، توانمندسازی کارکنان میتواند بهطور مستقیم توسعة سازمانی را تحت تأثیر قرار دهد. همچنین، توانمندسازی کارکنان میتواند بهطور مستقیم حمایت سازمانی ادراکشده را تحت تأثیر قرار دهد. با توجه به این دو نتیجه، توانمندسازی کارکنان بهطور غیرمستقیم و با واسطة حمایت سازمانی ادراکشده میتواند توسعة سازمانی را تحت تأثیر قرار دهد.
توسعة سازمانی
توانمندسازی
حمایت سازمانی
2017
03
21
69
91
https://jomc.ut.ac.ir/article_61278_b4f56b5b4c6b8830ee48154f2282b465.pdf
مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی"
2423-6942
2423-6942
1396
15
1
بررسی رابطه رهبری تحول آفرین و رفتار شهروندی سازمانی با تاکید بر نقش انگیزه خدمات عمومی و شفافیت اهداف
سامره
شجاعی
پرویز
خلیلی
بعد از گذشت سالها از انجامدادن اصلاحات در بخش دولتی، همچنان پرسشهای زیادی در خصوص تأثیر رفتارهای رهبری در سازمانهای دولتی وجود دارد. هدف این پژوهش، بررسی رابطة رهبری تحولآفرین با رفتارهای شهروندی سازمانی با تأکید بر نقش انگیزة خدمات عمومی و شفافیت اهداف است. جامعة آماری این تحقیق شامل همة 720 پرستار بیمارستانهای دولتی شرق استان گلستان بود. حجم نمونه براساس جدول کرجسی و مورگان 250 نفر برآورد شد که به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شدند. دادهها با چهار پرسشنامة رفتارهای شهروندی سازمانی ارگان، رهبری تحولآفرین باس و آولیو، پرسشنامة انگیزة خدمات عمومی، و شفافیت اهداف ریتز و همکاران گردآوری شد. در این مطالعه ضریب آلفای کرونباخ محاسبهشده برای همة متغیرها بیشتر از 7/0 است که نشاندهندة قابلیت اعتماد و پایایی بالای ابزار است. روش این تحقیق توصیفی- همبستگی و مبتنی بر مدلسازی معادلات ساختاری است. دادهها با نرمافزار لیزرل تجزیهوتحلیل شد. نتایج نشان داد رهبری تحولآفرین با رفتارهای شهروندی سازمانی از طریق شفافیت اهداف و انگیزة خدمات عمومی ارتباط دارد. همة رابطهها در مدل بهجز رابطة شفافیت اهداف و انگیزة خدمات عمومی تأیید شد
انگیزة خدمات عمومی
رفتارهای شهروندی سازمانی
رهبری تحولآفرین
شفافیت اهداف
2017
03
21
93
116
https://jomc.ut.ac.ir/article_61279_69571ddb5703a3428b25d65dfcd93172.pdf
مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی"
2423-6942
2423-6942
1396
15
1
اثر ابعاد فرهنگ سازمانی بر میزان نوآوری سازمانی در شرکت های تجاری کشاورزی (مورد مطالعه: استان زنجان)
روح اله
رضائی
فاطمه
مغانلو
مهدی
قهرمانی
چکیده هدف این تحقیق توصیفی- همبستگی بررسی تأثیر ابعاد فرهنگ سازمانی بر میزان نوآوری سازمانی در شرکتهای تجاری کشاورزی بود. جامعة آماری این تحقیق را 280 نفر از کارشناسان شرکتهای تجاری کشاورزی در استان زنجان تشکیل دادند که براساس جدول کرجسی و مورگان، نمونهای 200 نفری از آنان با روش نمونهگیری طبقهای با انتساب متناسب انتخاب شد. برای گردآوری دادهها پرسشنامههای استاندارد بهکار گرفته شد. روایی محتوایی پرسشنامه با نظر پانلی از متخصصان تأیید شد و روایی سازه و پایایی ترکیبی ابزار تحقیق نیز از طریق بررسی مدل اندازه گیری و پس از انجامدادن اصلاحات لازم بهدست آمد. برای تجزیهوتحلیل دادهها روش چندمتغیرة مدلسازی معادلات ساختاری انجام گرفت. براساس نتایج، فرضیه های تحقیق تأیید و نشان داده شد چهار بعد فرهنگ سازمانی شامل درگیرشدن در کار، سازگاری، رسالت و انطباق پذیری اثر مثبت و معناداری بر متغیر وابستة نوآوری سازمانی در شرکت های تجاری کشاورزی استان زنجان میگذارند. با توجه به یافته های پژوهش، میتوان نتیجه گرفت بهبود فرهنگ سازمانی و ابعاد آن بهطور مستقیم به تقویت و توسعة نوآوری سازمانی در شرکتهای تجاری کشاورزی منجر میشود.
ابعاد فرهنگ سازمانی
شرکت های تجاری کشاورزی
نوآوری سازمانی
2017
03
21
117
139
https://jomc.ut.ac.ir/article_61280_28fac8ed8eec01c507499059c4567fde.pdf
مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی"
2423-6942
2423-6942
1396
15
1
طراحی و اعتبار یابی پرسش نامه فرهنگ سازمانی آموزش و پرورش (EOCQ)(مورد مطالعه: آموزش و پرورش شهر بیرجند)
نرگس
قدسیان
محمد رضا
اسدی یونسی
هادی
پور شافعی
محمد
اسدالهی
پژوهش حاضر به منظور طراحی پرسشنامة فرهنگ سازمانی سازمانهای آموزشی و سنجش اعتبار و پایایی آن انجام گرفت. پرسشنامة اولیه با مطالعات نظری و براساس الگوی فرهنگ سازمانهای آموزشی (EOCM)، که حاصل پژوهشی کیفی توسط پژوهشگر بوده است، با 66 گویه طراحی شد. در اجرای آزمایشی 5 گویه به دلایلی از جمله کمبودن ضریب همبستگی (قطع 2/0) حذف شد. در مرحلة نهایی، پرسشنامه با 61 گویه در جامعة آماری شامل 189 نفر کارکنان آموزشوپرورش استان خراسان جنوبی اجرا شد. مقدار 798/0 KMO= و معناداربودن آزمون بارتلت 0001/0 P= نشاندهندة توجیهپذیربودن اجرای تحلیل عاملی در این مطالعه بود. پایایی پرسشنامه با محاسبة آلفای کرونباخ با نرمافزارSPSS و نیکویی برازش ساختار پرسشنامه و زیرمؤلفه های آن به روش محاسبة ضرایب تحلیل عاملی تأییدی و با نرمافزار Amos18 انجام گرفت. در مرحلة نهایی ضرایب همبستگی گویه ها و ضرایب عاملی، معیارِ حذف گویه های نامناسب قرار گرفت. 5 گویه با ضریب همبستگی کمتر از 4/0 و 2 گویه بهدلیل کاهشیافتن تعداد گویه ها در شاخص و عدم کفایت برای تحلیل عوامل حذف شدند. یافته های مطالعة حاضر نشان داد پرسشنامه با 54 گویه با آلفای کرونباخ 97/0 پایایی خوبی دارد و تحلیل عاملی تأییدی نیز نشاندهندة برازش خوب ساختار پرسشنامه و الگوی نهایی (895/0GFI= و 098/0 RMSEA=) بود.
فرهنگ سازمانی آموزشوپرورش
پرسشنامة فرهنگ سازمانی آموزشوپرورش
2017
03
21
141
163
https://jomc.ut.ac.ir/article_61281_c756764a257580364cd1e6f47bba744b.pdf
مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی"
2423-6942
2423-6942
1396
15
1
بررسی تأثیر سازمانی رهبری خدمتگزار بر رفتار شغلی اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه زنجان
رضا
طهماسبی
داوود
عباسی
مهدی
فتاحی
مظاهر
یوسفی امیری
رهبری خدمتگزار نوعی رهبری است که تمایلات و منافع شخصی خود را کنار میگذارد و در پی تحقق نیازهای فیزیکی، عاطفی و معنوی دیگران برمیآید. با توجه به این تعریف انتظار میرود رهبری خدمتگزار پیامدهایی مثبت ایجاد کند. هدف اصلی این پژوهش بررسی اثر سازمانی رهبری خدمتگزار در دانشگاه زنجان است. در این تأثیر رهبری خدمتگزار بر هشت متغیر رفتاری اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه زنجان آزمون شده است. بدین منظور پرسشنامهای برای سنجش این متغیرها طراحی شد و پس از اطمینان از پایایی و روایی بهوسیلة تحلیل عاملی تأییدی، در میان نمونهای متشکل از 200 نفر از اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه زنجان که بهطور تصادفی انتخاب شده بودند، توزیع شد. روش تحقیق توصیفی– همبستگی و مبتنی بر مدل معادلات ساختاری است. یافتههای تحقیق حاکی از آن است که رهبری خدمتگزار اثر مثبت و معنادار بر بروز متغیرهای عجینشدن با شغل، امید، عزت نفس سازمانی، تعهد سازمانی و رفتارهای شهروندی سازمانی، و اثر منفی و معنادار بر قصد ترک خدمت اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه زنجان میگذارد.
رفتار سازمانی
رهبری خدمتگزار
مدل معادلات ساختاری
2017
03
21
165
186
https://jomc.ut.ac.ir/article_60529_65cda50e47d2be4b32de274f32f00296.pdf
مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی"
2423-6942
2423-6942
1396
15
1
شناسایی موانع ساختاری کارآفرینی سازمانی در وزارت ورزش وجوانان
فرزاد
زیویار
ابوالفضل فراهانی
فراهانی
لقمان
کشاورز
پژوهش حاضر با هدف شناسایی موانع ساختاری کارآفرینی سازمانی در وزارت ورزش و جوانان انجام گرفته است. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر استراتژی توصیفی - پیمایشی و به روش آمیختة نوع اول (کیفی و کمی) انجام گرفت. جامعة آماری تحقیق شامل مدیران فعلی و سابق وزارت ورزش و خبرگان دانشگاهی بوده است. در بخش کیفی این تحقیق، نمونهگیری هدفمند بهکار گرفته شد که با مصاحبه با 13 نفر از اعضای جامعه اشباع حاصل شد. در بخش کیفی پژوهش و بهمنظور شناسایی موانع ساختاری کارآفرینی سازمانی، تکنیک تحلیل محتوای کیفی و کدگذاریهای باز و محوری، و در بخش کمی تکنیک AHP اجرا شد. با تحلیل دادههای کیفی شامل هفت مانع ساختاری کارآفرینی سازمانی در وزارت ورزش و جوانان به ترتیب، موانع سیستم تحقیق و توسعه (با وزن 256/0)، سیستم ارزیابی عملکرد (با وزن 172/0)، سیستم پاداش (با وزن 152/0)، تصمیمگیری (با وزن 132/0)، راهبرد (با وزن 104/0)، سیستم مالی (با وزن 095/0) و ساختار سازمانی (با وزن 088/0) میباشند. پیشنهاد میشود در برنامههای اجرایی مواردی مانند واگذاری اختیارات بیشتر به کارکنان، ترغیب افراد به بیان نظرهای نو و خلاقانه، ایجاد فضای رقابت توأم با حس اعتماد در سازمان مد نظر قرار گیرد.
ساختار
کارآفرینی
کارآفرینی سازمانی
موانع ساختاری
2017
03
21
187
205
https://jomc.ut.ac.ir/article_61282_cb86081440721c69fff1354502892e44.pdf
مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی"
2423-6942
2423-6942
1396
15
1
بررسی تأثیر توانمندسازی بر تسهیم دانش و طراحی مدل چندسطحی برای تبیین تأثیر فرهنگ سازمانی مشارکتی بر تسهیم دانش
مریم
اخوان خرازیان
فائزه
مقدسی
امروزه فرهنگ سازمانی بهعنوان یک زیرساخت، نقش بسیار کلیدی در پیادهسازی مدیریت دانش در هر سازمان دارد. تحقیق حاضر برای بررسی تأثیر توانمندسازی بر تسهیم دانش بین کارکنان با درنظرگرفتن نقش فرهنگ سازمانی مشارکتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران انجام گرفته است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش پژوهش توصیفی- همبستگی است. جامعة آماری پژوهش حاضر کارکنان اداری دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات به تعداد 700 نفر بود و حجم نمونه براساس فرمول کوکران 248 نفر در نظر گرفته شد. روش نمونهگیری تصادفی ساده بود. برای گردآوری دادهها پرسشنامه بهکار گرفته شد که پایایی آن با محاسبة آلفای کرونباخ و شاخص CRو روایی آن با روشهای روایی محتوا، روایی همگرا و واگرا تأیید شد. تجزیهوتحلیل دادهها با روش مدلسازی معادلات ساختاری با رویکرد روش حداقل مربعات جزئی و نرمافزار 3.2.6 SmartPLSانجام گرفت. نتایج نشان داد توانمندسازی کارکنان بر فرهنگ سازمانی مشارکتی (با ضریب 52/0) تأثیر مثبت و معنادار دارد. همچنین، فرهنگ سازمانی مشارکتی بر تسهیم دانش کارکنان (با ضریب 92/0)، و توانمندسازی کارکنان بر تسهیم دانش (با ضریب 64/0) تأثیر معنادار میگذارند. بهعبارت دیگر، موفقیت سازمان در اجرای هر استراتژی از جمله تسهیم دانش تا حد زیادی به توانمندسازی کارکنان بستگی دارد. در نهایت، اثرگذاری فرهنگ سازمانی مشارکتی بر تسهیم دانش در یک سطح و از طرفی تعداد افراد کارکنان دانشکدهها در سطح سازمانی بررسی شد. تأثیر کمّی تعداد کارکنان بر افزایش تسهیم دانش با مدلسازی چندسطحی و نرمافزار HLM تأیید شد.
تجزیهوتحلیل چندسطحی
تسهیم دانش
توانمندسازی
فرهنگ سازمانی
2017
03
21
207
223
https://jomc.ut.ac.ir/article_58902_f35c62a94773fdaefe09855bb873836a.pdf
مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی"
2423-6942
2423-6942
1396
15
1
بررسی تطبیقی تصمیمات آمیخته بازاریابی از دیدگاه اسلام و غرب
میلاد
کریمی
حسین
خنیفر
یکی از مطالبات جامعة ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، استقرار ارزشهای اسلامی در همة شئون جامعه بهویژه تصمیمگیریهای حوزههای اقتصادی و بازرگانی است. با نگاهی به متون نظری تصمیمهای آمیختة بازاریابی که شامل محصول، قیمت، ترفیع و توزیع است، مشاهده میشود این منابع آکنده از آموزههای غربی است که در اغلب موارد در عمل نیز سرلوحة اقدامات مدیران بنگاههای اقتصادی قرار میگیرد. هدف اصلی در آموزههای غربی کسب حداکثر سود و سهم بازار است. پژوهش حاضر با رویکرد کیفی و با بهکارگیری روش تحلیل محتوا انجام گرفته است. در این پژوهش با مطالعة آیات قرآن کریم و سیرة پیامبر (ص) و ائمة معصومین (ع) و نظرهای اندیشمندان اسلامی، ارزشهای مطرح در تصمیمهای آمیختة بازاریابی که بر پایة اصول اعتقادی اسلام از جمله اصل توحید، عدالت، امانت و حلیت قرار دارند، استخراج شد، تا با معرفی آنها در سیاستگذاریهای آمیختة بازاریابی مساعدت شود.
آمیختة بازاریابی
اخلاق بازاریابی
اصول و ارزشهای غربی
بازاریابی اسلامی
2017
03
21
225
247
https://jomc.ut.ac.ir/article_61836_887877613af6e441cf2c5a7dac8971b0.pdf
مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی"
2423-6942
2423-6942
1396
15
1
چکیده های انگلیسی
2017
03
21
1
11
https://jomc.ut.ac.ir/article_63821_bd793b9879e7aece745c810924f8c17c.pdf