در عصر حاضر مدل هایی برای افزایش عملکرد و پاسخگویی سازمان ها در نظر گرفته شده که رسالت سازمان را با اهداف قابل سنجش و ارزیابی عملکرد به هم پیوند می دهند و صرفه جویی ،کارایی و اثربخشی در کانون توجه آنها قرار دارد .
سازمان های آموزشی اعم از آموزش و پرورش و آموزش عالی از این نظر مهمند که خدمات آنها تمام اقشار جامعه را تحت تأثیر قرار میدهد و کاهش بهره وری آنها هم نوعی خسارت ملی و اجتماعی است ؛بنابراین شناخت عواملی که بهره وری این موسسات را کاهش میدهند(ودر رأس آنها افت تحصیلی)،همواره دغدغه اصلی دست اندرکاران این سازمان های بزرگ بوده و هست .
افت تحصیلی مختص آموزش و پرورش نیست و دانشگاهها را هم دربرمی گیرد؛اما تحقیق حاضر که به بررسی نوع و سهم عوامل اجتماعی اثرگذار برافت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه پرداخته،از این نظر اهمیت دارد که توانسته است سهم عوامل را با تحلیل ممیزی مشخص سازد و 3 متغیر مرتبط با افت تحصیلی را که عبارتند از: میانگین نمرات،برتری رابطه بر قانون در جامعه و تصویر آینده شغلی دانش آموزان،شناسایی کند.
نتایج این تحقیق،باید مورد توجه دقیق و عمیق دست اندرکاران سازمان های آموزش و پرورش و آموزش عالی و مدیران عالی جامعه قرار گیرد تا آنها بتوانند با استفاده از یافته ها و پیشنهادهای تحقیق از ضایعات افت تحصیلی و ضایعاتی که به تبع آن بر جامعه تحمیل می شود در حد امکان جلوگیری نمایند.
سهرابی, دکتر ابوالفضل, & جندقی, دکتر غلامرضا. (1384). بررسی عوامل اجتماعی مرتبط با افت تحصیلی
دانش آموزان متوسطه با تعیین سهم عوامل. مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 3(1), -.
MLA
دکتر ابوالفضل سهرابی; دکتر غلامرضا جندقی. "بررسی عوامل اجتماعی مرتبط با افت تحصیلی
دانش آموزان متوسطه با تعیین سهم عوامل", مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 3, 1, 1384, -.
HARVARD
سهرابی, دکتر ابوالفضل, جندقی, دکتر غلامرضا. (1384). 'بررسی عوامل اجتماعی مرتبط با افت تحصیلی
دانش آموزان متوسطه با تعیین سهم عوامل', مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 3(1), pp. -.
VANCOUVER
سهرابی, دکتر ابوالفضل, جندقی, دکتر غلامرضا. بررسی عوامل اجتماعی مرتبط با افت تحصیلی
دانش آموزان متوسطه با تعیین سهم عوامل. مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 1384; 3(1): -.