1
استادیار دانشکده مدیریت، پردیس قم، دانشگاه تهران
2
دانشیار دانشکده علوم اقتصادی و اداری، دانشگاه مازندران
3
کارشناس ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه مازندران
چکیده
کارآفرینی از دید دانشمندان علوم اجتماعی، فرآیندی است که در شبکه متغیری از روابط اجتماعی واقع شده است. این روابط اجتماعی میتواند رابطه کارآفرین با منابع و فرصتها را محدود یا تسهیل نماید. اکثر تحقیقات صورت گرفته در مورد کارآفرینی سازمانی، از نوع تعیین ویژگیهای شخصیتی کارآفرینان بوده و توجه به شبکه روابط اجتماعی یا سرمایه اجتماعی نادیده گرفته شده است. در عین حال، امروزه نگاه جدی به مقوله کارآفرینی در سازمان های صنعتی وجود ندارد. این امر میتواند ناشی از دلایل مختلف از جمله نادیده گرفتن روابط و شبکه های اجتماعی باشد. از این رو هدف اصلی این مقاله بررسی رابطه و تاثیر سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با کارآفرینی سازمانی است. جهت دستیابی به این هدف، فرضیه اصلی به صورت وجود رابطه معنی داری بین سرمایه اجتماعی و کارآفرینی سازمانی و مبتنی بر مدل مفهومی تعریف شد.
قلیپور, رحمت الله, مدهوشی, مهرداد, & جعفریان, وحید. (1387). تحلیل رابطه و تأثیر سرمایه اجتماعی بر کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی در گروه صنعتی سدید). مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 6(17), 111-129.
MLA
رحمت الله قلیپور; مهرداد مدهوشی; وحید جعفریان. "تحلیل رابطه و تأثیر سرمایه اجتماعی بر کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی در گروه صنعتی سدید)", مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 6, 17, 1387, 111-129.
HARVARD
قلیپور, رحمت الله, مدهوشی, مهرداد, جعفریان, وحید. (1387). 'تحلیل رابطه و تأثیر سرمایه اجتماعی بر کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی در گروه صنعتی سدید)', مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 6(17), pp. 111-129.
VANCOUVER
قلیپور, رحمت الله, مدهوشی, مهرداد, جعفریان, وحید. تحلیل رابطه و تأثیر سرمایه اجتماعی بر کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی در گروه صنعتی سدید). مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 1387; 6(17): 111-129.