1
دانشیار دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس
2
عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور مرکز تفت
چکیده
یکی از پارادایمهای اصلی در نگاه بورل و مورگان پارادایم تفسیری است. پارادایم تفسیری برعکس پارادایم کارکردگرایی که در پی علت کاوی است به معنا کاوی میاندیشد. این پارادایم سازمان را وبی از معانی (فرهنگ) میداند و هنر مدیر را فهم معانی سازمانی تصور میکند. داستانها یکی از عناصر اصلی وب سازمانی هستند. داستانها معانی را انتقال و مبادلات اجتماعی سازمانی را شکل داده، بازسازی کرده و آن را تسهیل میکنند. در این مقاله رویکرد داستانسرایی به عنوان یکی از رویکردهای تولید دانش در پارادایم تفسیری موشکافی میشود. با بحث از خاستگاه شکلگیری آن، چرایی و اهمیت داستانسرایی، کارکردها و مزایای آن مورد تحلیل قرار خواهد گرفت.
داناییفرد, حسن, & شکاری, حمیده. (1389). ارتقای پارادایم تفسیری در نظریه سازمان: تأمّلی بر رویکرد داستانسرایی سازمانی. مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 8(21), 33-62.
MLA
حسن داناییفرد; حمیده شکاری. "ارتقای پارادایم تفسیری در نظریه سازمان: تأمّلی بر رویکرد داستانسرایی سازمانی", مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 8, 21, 1389, 33-62.
HARVARD
داناییفرد, حسن, شکاری, حمیده. (1389). 'ارتقای پارادایم تفسیری در نظریه سازمان: تأمّلی بر رویکرد داستانسرایی سازمانی', مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 8(21), pp. 33-62.
VANCOUVER
داناییفرد, حسن, شکاری, حمیده. ارتقای پارادایم تفسیری در نظریه سازمان: تأمّلی بر رویکرد داستانسرایی سازمانی. مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 1389; 8(21): 33-62.