چکیده
امروزه سازمانها، زمان، انرژی ومنابع قابل توجهی را صرف ارزیابی عملکرد خود در جهت دستیابی به اهداف استراتژیک تعیین شده میکنند. اما بررسیها حاکی از آن است که نظامهای ارزیابی عملکرد سنتی با شرایط حاکم و ساز و کارهای ارزشآفرین مطرح در سازمانهای مدرن امروزی تناسب ندارند و به ارزیابی ارزش حاصل از داراییهای نا مشهودی، مانند دانش کارکنان، روابط سازمان با مشتریان و تامین کنندگان و فرهنگهای نوآورانه وفادار نیستند.
در این مقاله، دستاوردهای پژوهشی را در ارتباط با موضوع تدوین مدلی به منظور شناسایی و رتبه بندی شاخصهای ارزیابی استراتژیک سیستم بانکی با استفاده از رویکرد جدید به مدل کارت امتیاز متوازن مورد بررسی قرارداده ایم. جامعه مورد بررسی شامل شعب مختلفی از بانکها در یکی از شهرستانهای کشور بوده است. این اطلاعات در طول یک سال جمع آوری و تجزیه وتحلیل شده است. در این رابطه 163 شاخص به طور کلی شناسایی شده که از این تعداد 16 شاخص اصلی به چهار چشم انداز از مدل کارت امتیاز متوازن مربوط بوده که چهار شاخص اصلی مربوط به چشم انداز یاد گیری و رشد، سه مورد به چشم انداز فرایند و یادگیری، پنج مورد مربوط به چشم انداز مشتری و چهارمورد به چشم انداز مالی مربوط بوده است. در این مقاله وزن و اهمیت شاخصهای زیر مجموعه هر کدام از چشم اندازها نیز تحت عنوان شاخصهای فرعی آورده شده است که از این تعداد 127 شاخص از مستندات مالی شعبه استخراج شده است و 36 شاخص نیز از نظر سنجی از خبرگان بانکی به دست آمده است.
شاهبندرزاده, حمید. (1386). تدوین مدلی به منظور شناسایی و رتبه بندی شاخصهای ارزیابی استراتژیک سیستم بانکی با استفاده از رویکرد جدید به مدل کارت امتیاز متوازن. مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 5(16), -.
MLA
حمید شاهبندرزاده. "تدوین مدلی به منظور شناسایی و رتبه بندی شاخصهای ارزیابی استراتژیک سیستم بانکی با استفاده از رویکرد جدید به مدل کارت امتیاز متوازن", مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 5, 16, 1386, -.
HARVARD
شاهبندرزاده, حمید. (1386). 'تدوین مدلی به منظور شناسایی و رتبه بندی شاخصهای ارزیابی استراتژیک سیستم بانکی با استفاده از رویکرد جدید به مدل کارت امتیاز متوازن', مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 5(16), pp. -.
VANCOUVER
شاهبندرزاده, حمید. تدوین مدلی به منظور شناسایی و رتبه بندی شاخصهای ارزیابی استراتژیک سیستم بانکی با استفاده از رویکرد جدید به مدل کارت امتیاز متوازن. مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 1386; 5(16): -.