برای تبیین نوع اصلاحات اداری در هر کشوری دو نحله بزرگ فکری وجود دارد. نحله نخست عوامل موجد اصلاحات اداری را در درون هر کشور جستجو میکند، در حالی که نحله دوم اشاعه بستههای اصلاحات اداری در کشور را به عوامل بینالمللی و جهانی نسبت میدهد. با اتکا به چارچوب نظری دوم، این پژوهش کیفی تلاش دارد فرایند رخداد انتقال بسته اصلاحات اداری از عرصه بینالمللی به ایران را تئوریزه کند. نظریه حاصل نشان میدهد که پدیده محوری چنین فرایندی مضمونی تحت عنوان "درسآموزی مدیریتی ملی" است که در فرایندی از عوامل بستری و مداخلهگر و به اتکای دستهای از عوامل علّی، انتقال اصلاحات اداری را تبیین میکند.
دانایی فرد, حسن, خیرگو, منصور, آذر, عادل, & فانی, علی. (1391). فهم انتقال خط مشی اصلاحات اداری در ایران پژوهشی بر مبنای راهبرد داده بنیاد. مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 10(26), 5-28. doi: 10.22059/jomc.2013.29919
MLA
حسن دانایی فرد; منصور خیرگو; عادل آذر; علی فانی. "فهم انتقال خط مشی اصلاحات اداری در ایران پژوهشی بر مبنای راهبرد داده بنیاد", مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 10, 26, 1391, 5-28. doi: 10.22059/jomc.2013.29919
HARVARD
دانایی فرد, حسن, خیرگو, منصور, آذر, عادل, فانی, علی. (1391). 'فهم انتقال خط مشی اصلاحات اداری در ایران پژوهشی بر مبنای راهبرد داده بنیاد', مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 10(26), pp. 5-28. doi: 10.22059/jomc.2013.29919
VANCOUVER
دانایی فرد, حسن, خیرگو, منصور, آذر, عادل, فانی, علی. فهم انتقال خط مشی اصلاحات اداری در ایران پژوهشی بر مبنای راهبرد داده بنیاد. مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 1391; 10(26): 5-28. doi: 10.22059/jomc.2013.29919