جانشین پروری از مهم ترین استراتژی های بقا برای فعالیت اثربخش در جهان متلاطم است. صرف نظر از اهمیت استراتژی، در هر سازمان مجموعه متنوعی از عوامل تسهیل گر و بازدارنده در فراگرد توسعه برنامه جانشین پروری ظاهر می شوند که به نوعی میدان نیروی پر چالشی را ایجاد می-نمایند.
پژوهش حاضر ضمن استفاده از روش کیفی؛ تلاش نموده است تا تجارب مدیران عالی را مستند سازد. حاصل، تاکید بر عوامل جدیدی است که به لحاظ فرهنگ سازمانی و رایج در سازمان های ایرانی به ویژه از طریق عدم صداقت در ارایه اطلاعات، عدم اعتماد به یکدیگر و حسادت نسبت به همکاران در کنار عوامل جهان شمولی چون عدم حمایت مدیران عالی، دشواری محاسبه هزینه و منفعت، و فقدان انگیزه عمومی در میان کارکنان در برابر توسعه برنامه جانشین ای را برای جانشین پروری ایجاد میکنند.
سبک رو, مهدی, قلی پور, آرین, پور عزت, علی, & باغبانی, سحر. (1391). تحلیل میدان نیرو در برنامه ریزی برای جانشین شرکت ایتوک. مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 10(26), 155-180. doi: 10.22059/jomc.2013.29923
MLA
مهدی سبک رو; آرین قلی پور; علی پور عزت; سحر باغبانی. "تحلیل میدان نیرو در برنامه ریزی برای جانشین شرکت ایتوک", مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 10, 26, 1391, 155-180. doi: 10.22059/jomc.2013.29923
HARVARD
سبک رو, مهدی, قلی پور, آرین, پور عزت, علی, باغبانی, سحر. (1391). 'تحلیل میدان نیرو در برنامه ریزی برای جانشین شرکت ایتوک', مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 10(26), pp. 155-180. doi: 10.22059/jomc.2013.29923
VANCOUVER
سبک رو, مهدی, قلی پور, آرین, پور عزت, علی, باغبانی, سحر. تحلیل میدان نیرو در برنامه ریزی برای جانشین شرکت ایتوک. مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 1391; 10(26): 155-180. doi: 10.22059/jomc.2013.29923