هدف غایی این پژوهش، مقایسه پاسخگویی عمومی بانکهای دولتی و بانکهای خصوصی از منظر مشتریان آنهاست. بدین منظور با مراجعه به پژوهشهای انجام گرفته در زمینه موضوع مقاله پاسخگویی، انواع و مؤلفههای مرتبط با پاسخگویی عمومی شناسایی شدند و بر مبنای این مؤلفهها، پرسشنامهای مشتمل بر 37 مؤلفه طراحی گردید و در اختیار مشتریانی که به طور هم زمان از خدمات هر دو نوع بانک دولتی و بانک خصوصی استفاده میکنند، قرار گرفت. بر اساس یافتههای پژوهش، مشتریان معتقدند از لحاظ پاسخگویی عمومی، تفاوت قابل ملاحظهای میان دو سیستم بانکداری مشاهده میشود، به عبارت دیگر، در انواع پاسخگویی عمومی همچون پاسخگویی قانونی، پاسخگویی دموکراتیک، پاسخگویی عملکردی، پاسخگویی مالی، پاسخگویی اخلاقی و پاسخگویی اجتماعی بین بانکداری دولتی و بانکداری خصوصی تفاوت معناداری وجود دارد.
شکری, زینب, & خیرگو, منصور. (1392). پاسخگویی عمومی در بانکداری دولتی و بانکداری خصوصی. مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 11(1), 185-209. doi: 10.22059/jomc.2013.35323
MLA
زینب شکری; منصور خیرگو. "پاسخگویی عمومی در بانکداری دولتی و بانکداری خصوصی", مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 11, 1, 1392, 185-209. doi: 10.22059/jomc.2013.35323
HARVARD
شکری, زینب, خیرگو, منصور. (1392). 'پاسخگویی عمومی در بانکداری دولتی و بانکداری خصوصی', مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 11(1), pp. 185-209. doi: 10.22059/jomc.2013.35323
VANCOUVER
شکری, زینب, خیرگو, منصور. پاسخگویی عمومی در بانکداری دولتی و بانکداری خصوصی. مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 1392; 11(1): 185-209. doi: 10.22059/jomc.2013.35323