پاسخگویی همواره از مفاهیم کلیدی و مهم مدیریت دولتی بوده است؛ ولی پاسخگویی در سازمانهایی که مردم روزانه با آن سروکار دارند از اهمیت خاصی برخوردار است. نیروی انتظامی در زمره این گونه سازمانها محسوب میشود که پاسخگویی آن در جلب اعتماد عمومی نقش بسزایی دارد. هدف این مطالعه که در نیروی انتظامی استان سمنان انجام شد، ارایه الگویی بومی برای پاسخگویی پلیس میباشد. جامعه خبرگان این پژوهش را متخصصین ناجا و اساتید دانشگاهی صاحبنظر تشکیل دادند که با تکمیل دو دور پرسشنامه دلفی در این مطالعه شرکت کردهاند. یافتههای پژوهش نشان میدهد که در الگوی آرمانی مورد تأیید خبرگان به ترتیب ابعاد پاسخگویی اخلاقی، قانونی، حرفهای، سازمانی و اجتماعی در اولویت قرار دارند.
فقیهی, ابوالحسن, & نداف, بشیر. (1392). پاسخگویی پلیس: ارایه الگوی بومی برای ارتقای روابط مردم و نیروی انتظامی. مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 11(2), 5-31. doi: 10.22059/jomc.2013.35484
MLA
ابوالحسن فقیهی; بشیر نداف. "پاسخگویی پلیس: ارایه الگوی بومی برای ارتقای روابط مردم و نیروی انتظامی", مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 11, 2, 1392, 5-31. doi: 10.22059/jomc.2013.35484
HARVARD
فقیهی, ابوالحسن, نداف, بشیر. (1392). 'پاسخگویی پلیس: ارایه الگوی بومی برای ارتقای روابط مردم و نیروی انتظامی', مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 11(2), pp. 5-31. doi: 10.22059/jomc.2013.35484
VANCOUVER
فقیهی, ابوالحسن, نداف, بشیر. پاسخگویی پلیس: ارایه الگوی بومی برای ارتقای روابط مردم و نیروی انتظامی. مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 1392; 11(2): 5-31. doi: 10.22059/jomc.2013.35484