هدف این پژوهش طراحی چارچوبی نظری برای درک رابطة هوش عاطفی و فرهنگ کارآفرینانه است، در این پژوهش ضمن مطالعۀ مبانی نظری هوش عاطفی و فرهنگ کارآفرینانه، میزان ارتباط آنها بررسی شد. به این منظور پرسشنامههای تأییدشده (آلفای کرونباخ 92 درصد) میان 84 نفر از کارشناسان پردیس فارابی دانشگاه تهران (تعداد جامع برابر با 155 نفر است) توزیع شد و دادههای بهدستآمده با اجرای آزمونهای آماری توصیفی و استنباطی جزیه و تحلیل شد. نتایج نشاندهندة ارتباط زیاد هوش عاطفی با فرهنگ کارآفرینانه است (ضریب همبستگی 77/0) و مؤلفههای خودآگاهی (ضریب همبستگی 82/0) و خودانگیزی (ضریب همبستگی 57/0) بیشترین ارتباط را با فرهنگ کارآفرینانه دارند، که مباحث نظری این نتایج را تأیید میکند.
زارعی متین, حسن, مقیمی, سیدمحمد, & غفوریان یاورپناه, هادی. (1392). تحلیل رابطة فرهنگ سازمانی کارآفرینانه و هوش عاطفی. مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 11(4), 5-31. doi: 10.22059/jomc.2014.36638
MLA
حسن زارعی متین; سیدمحمد مقیمی; هادی غفوریان یاورپناه. "تحلیل رابطة فرهنگ سازمانی کارآفرینانه و هوش عاطفی", مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 11, 4, 1392, 5-31. doi: 10.22059/jomc.2014.36638
HARVARD
زارعی متین, حسن, مقیمی, سیدمحمد, غفوریان یاورپناه, هادی. (1392). 'تحلیل رابطة فرهنگ سازمانی کارآفرینانه و هوش عاطفی', مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 11(4), pp. 5-31. doi: 10.22059/jomc.2014.36638
VANCOUVER
زارعی متین, حسن, مقیمی, سیدمحمد, غفوریان یاورپناه, هادی. تحلیل رابطة فرهنگ سازمانی کارآفرینانه و هوش عاطفی. مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 1392; 11(4): 5-31. doi: 10.22059/jomc.2014.36638