سازمانها و شرکتهای رقیب، سعی میکنند افراد بااستعداد را جذب و حفظ کنند. برند کارفرما استعدادها را به سازمان جذب میکند. برند کارفرما مجموعه عوامل داخلی مربوط به پرسنل است که با اطلاعرسانی به افراد خارج سازمان، به افراد القا میکند این سازمان موقعیت، جایگاه و مکانی مناسب برای کارکردن است. استعدادها نیز به سازمانی جذب میشوند که احساس کنند برایشان مناسب است، ایجاد احساس مثبت در ذهن فرد مستعد مهم است. در این تحقیق چگونگی ایجاد تصویر در ذهن فرد بااستعداد، برای جذب شدن به بانک رفاه بررسی، و عوامل جذب استعدادها به روش کیفی در بانک رفاه مشخص شد. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و ابزار گردآوری دادهها، مصاحبه است. اطلاعات با روش تحلیل تم، تجزیهوتحلیل شد. نتایج نشان داد پنج عامل داخلی از برند کارفرما و یک عامل متفرقه، در صورت اطلاعرسانی و انتقال به افراد بااستعداد بر جذب آنها مؤثر بوده است. همچنین، عوامل خارجی نیز بر جذب استعدادها در بانک رفاه مؤثر بوده است.
Aggerholm, Helle Kryger; Andersen, Sophie Esmann; Thomsen,Christa (2011). “Conceptualising employer branding in sustainable organisations”. Corporate Communications, 16(2), 105-123.
Backhaus, Kristin; Tikoo, Surinder (2004). “Conceptualizing and researching employer branding”. Career Development international. 9(5), 501-517.
Bergman, Johan; Arnetron, Erik (2010). Attracting the right employees A study of successful employer branding. Stockholm, KTH Industrial Engineering and Management.
Biernacki, Patreck; Waldorf, Dan. (1981). “Snowball Sampling Problems and Techniques of Chain Referral Sampling”.Sociological Methods Research, 10(2), 141-163.
Botha, Annelize; Bussin, Mark; Swardt, lukas de (2011). “An employer brand predictive model for. talent attraction and retention”. Journal of Human Resource Management, 9(1), 298-310.
Braun, Virginia; Clarke, Victoria (2006). “Using thematic analysis in psychology”. Downloaded By: [Karolinska Institute] At: 14:37 22 November 2010 , 77-101.
Chunping, yang (2011). “The Study on Employer Brand Strategy in Private Enterprises from the Perspective of Human Resource Management”.Qingdao hotel managementcollege, 5(3), 2087-2091.
Graeme, Martin; Gollan, Paul; Grigg, Kerry (2009). A Future for Employer Branding? Dealing with Negative Capabilities in Strategic. sydny: Anaheim. international industrial relations.12
Graeme, Martin; Phillip, Beaumont; Rosalind, Doig; Judy, Pate (2005). Branding:A New Performance Discourse for HR? European Management.
Kalajian, Maral (2011). Employer Brand Framework for ICT B2B Multinationals Case Study:Ericsson AB. Stockholm.Sweden.KTH School of information and Comminiucation technology.TRITA-ICT-EX-2011:7
Melin, Emma (2005). Employer branding likenesses and differences berween external and internal employer brand images. department oF business administration and social sciences , 65.
Moroko, Lara; D.uncles, mark (2008). “Characteristics of successful employer brands”. Brand Management, 2(5), 57-68.
Shah, Maitri (2011). “Talent Retention through employer branding”. Journal of Marketing & Communication, 5(3),76-99.
14. Srivastava, Pallavi; Bhatnagar, Jyotsna (2010). “Employer brand for talent acquisition: an exploration towards its measurment”. The Journal of Business Perspective,14 (1-2), 25-34.
Suikkanen, Eveliina (2010). How does employer branding increase. finland.metroplia university of applied sciences.
Tahmasbi, reza (2012). Designing and developing talent management in organazations (focusing on investment market). Phd desseration, University of tehran.
برغمدی, قاسم, & قلی پور, آرین. (1394). بررسی تأثیر برندسازی کارفرما بر جذب استعدادها در بانک رفاه. مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 13(1), 207-227. doi: 10.22059/jomc.2015.53300
MLA
قاسم برغمدی; آرین قلی پور. "بررسی تأثیر برندسازی کارفرما بر جذب استعدادها در بانک رفاه", مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 13, 1, 1394, 207-227. doi: 10.22059/jomc.2015.53300
HARVARD
برغمدی, قاسم, قلی پور, آرین. (1394). 'بررسی تأثیر برندسازی کارفرما بر جذب استعدادها در بانک رفاه', مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 13(1), pp. 207-227. doi: 10.22059/jomc.2015.53300
VANCOUVER
برغمدی, قاسم, قلی پور, آرین. بررسی تأثیر برندسازی کارفرما بر جذب استعدادها در بانک رفاه. مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 1394; 13(1): 207-227. doi: 10.22059/jomc.2015.53300