1. ابوالعلائی، بهزاد؛ و غفاری، عباس (1385). مدیران آینده (مبانی نظری و تجارب عملی برنامههای استعدادیابی و جانشینپروری مدیران). چاپ اول، تهران، سازمان مدیریت صنعتی.
2. امیرکبیری، علیرضا (1381). مدیریتاستراتژیک. چاپ دوم، تهران، نشر نگاه دانش.
3. جزنی، نسرین؛ طاهری، نادر؛ ابیلی، خدایار (1389). «تدوین راهبردهای توسعة منابع انسانی با رویکرد توسعة دانش کارکنان». فصلنامة مطالعات مدیریت راهبردی، شمارة 2، صفحات 29-15.
4. حاجیپور، بهمن؛ مؤمنی، مصطفی (1388). «بازشناسی رویکرد منبعمحور نسبت به منابع سازمان و مزیت رقابتی پایدار، مورد مطالعه: شرکت تولیدی ساران». اندیشة مدیریت راهبردی، سال سوم، شمارة 1، صفحات 77-102.
5. حمیدیزاده، محمدرضا؛ حسینزاده، معصومه (1387). «طراحی مدل تعیین شایستگیهای محوری سازمانی (موردکاوی: شرکت ایران خودرو)». چشمانداز مدیریت، شمارة 29، صفحات 30-5.
6. درگاهى، حسین؛ علیپور فلاحپسند، محمدحسن؛ حیدرى قرهبلاغ، هادی (1386). «ارائة مدل شایستگى در توسعة منابع انسانى». راهبرد یاس، شمارة 23، صفحات 113-91.
7. دیانتی، محمد؛ عرفانی، مریم (1388). «شایستگی؛ مفاهیم و کاربردها». نشریة تدبیر، شمارة 206، صفحات 19-14.
8. شجاعی، عمادالدین؛ مقدم، علیرضا (1388). «تعیین شایستگیهای محوری سازمان برمبنای فرایندها و فعالیتهای ارزشساز». نشریة منابع انسانی، شمارة 2، صفحات 54-49.
9. غفاریان، وفا (1387). استراتژی نمایی 360 درجه. چاپ اول، تهران، سازمان مدیریت صنعتی.
10. فتحی، ناصر؛ شعبانی، علیرضا (1386). الگوی علمی و تجربی پرورش مدیران آینده سایپا.
11. مهری، علی (1382). «نگاهی نظری به مقولة مزیت رقابتی پایدار»، نشریة تدبیر، شمارة 140، صفحات 38-33.
12. نصیرییار، مجتبی (1385). «سه رویکرد برتر در مدیریت استراتژیک». نشریة تدبیر، شمارة 173، صفحات 24-21.
13. هانگر، جی دیوید؛ ویلن، توماس ال (1381). مبانیمدیریتاستراتژیک، ترجمة سیدمحمد اعرابی و داوود ایزدی، چاپ اول، تهران، دفتر پژوهشهای فرهنگی.
14. Barney, J. B. (1991). “Firm Resource and Sustained Competitive Advantage”. Journal of Management, 17, 103-110.
15. Barney, J. B.; Wright, Patrik M. (1998). “On Becoming a Strategic Partner: the Role of Human Resources in Gaining Competitive Advantage”. Human Resource Management, 37, 31-46.
16. Barney, J. B. (1999). Gaining and sustaining Competitive Advantage. Adison-wesley, Reading, MA.
17. Carneiro, A. (2001). “The role of Intelligent Resources in Knowledge Management”. Journal of Knowledge Management, 5(4), 358-367.
18. Collins, C. (2003). Strategic human resource management & knowledgecreation capability: examining the black box between HR and firm performance. Doctoral dissertation. University of Maryland, College park.
19. Grant, R. M. (1991). “The Resource-Based Theory of Competitive Advantage: Implications for Strategy Formulation”. California Management Review, Spring, 114-135.
20. Hunt, Shelby D.; Morgan, Robert M. (1995). “The Comparative Advantage Theory of Competition”. Journal of Marketing, 59, 1-15.
21. Moyer, R. (2001). Defining and measuring competencies: An overview of Approaches. Click2learn Inc.
22. Paauwe, J. (2006). “Challenging strategic HRM and the relevance of the institutional setting”. Human Resource Management Journal, 13(3), 56-70.
23. Porter, M. E. (2001). “Strategy and the Internet“. Harvard Business Review, 79, 62-78.
24. Sanchez, R. (2004). “Understanding competence-based management: identifying and managing five modes of competence”. Journal of Business Research, 57(5), 518-532.
25. Wright, P.; McMahan, G.; McWilliams, A. (1994). “Human Resource as a Source of Sustained Competitive Advantage”. International Journal of Human Resource Management, 5, 280-309.