این پژوهش با هدف بررسی تأثیر آموزش شغلی و فرهنگ سازمانی بر جهانیشدن شرکت کیسون انجام گرفته است. پژوهش حاضر از نظر هدف از نوع کاربردی و از نظر نحوة گردآوری دادهها توصیفی – همبستگی است. نمونة آماری تحقیق، 156 نفر براساس فرمول کوکران و به روش تصادفی طبقهای از میان جامعة 256 نفری از کارشناسان، کارشناسان ارشد، سرپرستان و مدیران انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادههای تحقیق پرسشنامه بوده است. برای تعیین روایی پرسشنامه، نظر خبرگان و برای تعیین پایایی آن ضریب آلفای کرونباخ بررسی شد. آلفای کرونباخ کل پرسشنامه 951/0 بهدست آمد. به منظور تجزیهوتحلیل دادهها، روش تحلیل عاملی تأییدی و مدلسازی معادلات ساختاری بهکار گرفته شد. یافتهها نشان داد آموزش شغلی و فرهنگ سازمانی بر جهانیشدن تأثیرگذارند. همچنین، آموزش از طریق فرهنگ سازمانی بر جهانیشدن تأثیرگذار است. از طرفی، نتایج نشان داد آموزش بر فرهنگ سازمانی تأثیرگذار است.
گیدنز، آنتونی (1384). چشماندازهای جهانی. ترجمة محمدرضا جلاییپور، تهران: طرح نو.
لواسانی، احمد (1372). کنفرانس بینالمللی محیط زیست در ریو . تهران : انتشارات وزارت امور خارجه.
داوری، علی و رضازاده، آرش (1393). مدلسازی معادلات ساختاری با نرمافزار PLS. چاپ دوم، تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی.
Albrow, M. (1996). The Global Age. Cambridge: Polity Press.
Appelbaum, S.H., Roy, M. & Gilliland, T. (2011). Globalization of performance appraisals: theory and applications. Management Decision, 49(4), 570-585.
Blunch, N. & Castro, P. (2005). Multinational enterprises and training revisited: do international standard matter?. Social Protection Discussion Series, NO.0504
Conner, D.R. (1993). Managing at the speed of change. New York: Random House.
Graf, A. & Mertesacker, M. (2009). Intercultural training: six measures assessing training. Journal of European Industrial Training, 33(6), 539-558.
Low, L. (1998). Human resource development in Asia-pacific. Asian pacific Economic Literature, 12(1), 27-40.
Lubin, J.S. (1992). Companies use cross-cultural training help their employees adjust abroad. the Wall Street Journal
Schultz, T. (1961). Investment in human capital. American Economic Review, march, pp.1-17
Shen, J. & Darby, R. (2006). Training and management development in Chinese multinational enterprises. ٍEmployee Relations, 25(4), 342-362.
Zakaria, N. (2000). The effects of cross-cultural training on the acculturation process of the global workforce. International of Journal of Manpower, 21(6), 492-510.
Zheng , C., Hyland, P. & Soosay, C. (2007). Training practices of multinational companies in Asia. Journal of European Industrial Training,31(6), 472-494.
فاروقی, نژلا, & سنجری, احمد رضا. (1395). تأثیر آموزش شغلی و فرهنگ سازمانی بر جهانیشدن (مورد مطالعه: شرکت کیسون). مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 14(3), 865-882. doi: 10.22059/jomc.2016.58882
MLA
نژلا فاروقی; احمد رضا سنجری. "تأثیر آموزش شغلی و فرهنگ سازمانی بر جهانیشدن (مورد مطالعه: شرکت کیسون)", مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 14, 3, 1395, 865-882. doi: 10.22059/jomc.2016.58882
HARVARD
فاروقی, نژلا, سنجری, احمد رضا. (1395). 'تأثیر آموزش شغلی و فرهنگ سازمانی بر جهانیشدن (مورد مطالعه: شرکت کیسون)', مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 14(3), pp. 865-882. doi: 10.22059/jomc.2016.58882
VANCOUVER
فاروقی, نژلا, سنجری, احمد رضا. تأثیر آموزش شغلی و فرهنگ سازمانی بر جهانیشدن (مورد مطالعه: شرکت کیسون). مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 1395; 14(3): 865-882. doi: 10.22059/jomc.2016.58882