. احمدپور داریانی، محمود (1384). کارآفرین: تعاریف، نظریات، الگوها. تهران: انتشارات پردیس.
2. آقاپیروز، علی، خدمتی، ابوطالب، شفیعی، عباس، و بهشتینژاد، سید محمود (1383). مدیریت در اسلام. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
3. تسلیمی، محمدسعید، قلیپور، آرین، وردینژاد، فریدون، و من آلآقا، میترا (1388). ارائة راهکارهایی برای ارتقای هوش فرهنگی مدیران دولتی در امور بینالمللی. پژوهشهایمدیریت، سال 2، شمارة 4، صفحات 57-29.
4. رابینز، استیفن (1385). مبانی رفتار سازمانی. ترجمة قاسم کبیری، ناصر اشتری، و فریبا نوری مجد. تهران: انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی.
5. فیاضی، مرجان (1385). هوش فرهنگی نیاز مدیران در قرن تنوع. ماهنامةتدبیر، شمارة 172، صفحات 43-41.
6. فاطمی، سید محسن (1385). انواع هوش، انجمنروابطعمومیایران. قابل دسترس در: www. Persianblog. ir
7. نائیجی، محمدجواد، و عباسعلیزاده، منصوره (1390). هوش فرهنگی و رابطة آن با ویژگیهای کارآفرینانه مدیران سازمانهای غیرانتفاعی در ایران. توسعةکارآفرینی، سال 3، شمارة 33، صفحات 44-27.
8. نائیجی، محمدجواد، و عباسعلیزاده، منصوره) 1386(. هوش فرهنگی: سازگار با ناهمگونها. تدبیر، سال 18، شمارة 19، صفحات.42-49
9. مشبکی، اصغر، و تیزرو، علی (1388). تأثیر هوش هیجانی و هوش فرهنگی بر موفقیت رهبران در کلاس جهانی. پژوهشهایمدیریت، سال 2، شمارة 3، صفحات 73-53.
10. هادیزاده مقدم، اکرم، و حسینی، ابوالحسن (1386). بررسی رابطة بین هوش فرهنگی و اثربخشی گروهی. مرکزنوسازیوتحولاداری، تهران: دانشکدة مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی.
11. هادیزاده مقدم، اکرم، رامینمهر، حمید، و حسینی، سید سجاد (1388). بررسی ارتباط هوش هیجانی با گرایش کارآفرینانه مطالعة موردی: سازمانهای وابسته به شرکت نفت. توسعةکارآفرینی، سال 2، شمارة 4، صفحات 162-139.
1. Amiri, A., & Moghimi, S.M., Kazemi, M. (2010). Studying the relationship between cultural intelligence and employees' performance. European Journal of Scientific Research, 42(3), 418-427.
2. Ang, S., Van Dyne, L., & Koh, C. (2007). Cultural intelligence: its measurement and effects on cultural judgment and decision making. Cultural Adaptation and Task performance, 3(3), 335-371.
3. Ang, S., Van Dyne, L., & Koh, C. (2006). Personality correlates of the fourfactor model of cultural intelligence. Group and Organization Management, 31,100-123.
4. Ang, S., Van Dyne, L., Koh, C., & Ng, K. Y. (2004). The Measurement of cultural intelligence. Paper Presented at the August 2004 Academy of Management Meetings Symposium on Cultural Intelligence in the 21st Century, New Orleans, LA.
5. Bhaskar-Shrinivas, P., Harrison, D. A., Shaffer, M. A., & Luk, D. M. (2005). Input-based and time-based models of international adjustment: Meta-analytic evidence and theoretical extensions. Academy of Management Journal, 48, 257–281.
6. Cheng, L. (2007). Cultural intelligence (CQ): A quest for cultural competence. Communication Disorders Quarterly, 29(1), 36-42.
7. Earley, P. C., & Ang, S. (2003). Cultural intelligence: Individual interactions across cultures. Stanford: CA2 Stanford Business Books.
8. Friedman, T. L. (2005). The world is flat: brief history of the twenty-first century. NewYork: Farrar, Straus and Giroux.
9. Jennings, R., Cox, C., & Cooper, C. (1994). Business elites. London: Rutledge.
10. Halepota, H. A. (2005). Motivational theories and their application in construction. Cost Engineering, 47(3), 14-18.
11. Hansen, J. D., Deitz, G., Tokman, M,, & Weaver, K. M. (2009). Cross-national invariance of the entrepreneurial orientation scale. Journal of Business Venturing, 26(1), 61–78.
12. Hofstede, G. (1991). Cultures and Organizations—Software of the Mind. New York:McGraw Hill.
13. Hofstede, G. (2001). Culture's consequences: comparing values, behaviors, institutions, and organizations across Nations. CA: Sage Publications.
14. Hayton, J. C., George, G., & Zahra, S. A. (2002). National culture and entrepreneurship: a review of behavioral research. Entrepreneurship Theory & Practice, 26(4), 33–52.
15. Johnson, A. (2008). The influence of need for achievement need for affiliation on organizational citizenship behavior. Alliant International University, Los Angeles, ProQuest Dissertations Publishing,
16. Law, K. S., Wong, C. S., & Mobley, W. H. (1998). Toward taxonomy of multidimensional constructs. Academy of Management Review, 23, 741–755.
17. Lee, S. M., & Peterson, S. J. (2000). Culture, entrepreneurial orientation, and global competitiveness. Journal of World Business, 35(4), 401-416.
18. Mayer, J. D., Caruso, R. R., & Salovey, P. (2000). Emotional intelligence meets traditional standards for intelligence. Intelligence, 27, 267–298.
19. McSalamod, J. (1995). Fundamentals of organizational behavior. Saddle Brook (pp.75-76), NJ: Prentice Hall.
20. Moon, T. (2010). Organizational cultural intelligence: Dynamic capability perspective. Group & Organization Management, 35, 456-493.
21. Ng, K. Y., & Earley, C. P. (2006). Culture and intelligence: Old constructs, new frontiers. Group and Organization Management, 31, 4–19.
22. Peterson, B. (2008). Cultural intelligence: A guide to working with people from other cultures. Yurmouth, ME.: Intercultural Press.
23. Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2007). Overview of self- determinationtheory: An organismic dialectical perspective. Handbook of selfdetermination research, NY: The University of Rochester Press.
24. Sternberg, R. J., & Detterman, D. K. (1986). What is intelligence?: Contemporary viewpoints on its nature and definition. NJ: Ablex Pub.
25. Thomas, D. C., & Inkson, K. (2008). Cultural intelligence: People skills for global business. San Francisco: Berrett Koehler Publishers.
26. Triandis, C., & Harry (2006). Cultural intelligence in organizations, Group & Organization Management, 32(1), 20-26.
27. Templer, K. J. , Tay, C. , & Chandrasekar, A. , (2006). Motivational Cultural Intelligence, realistic job preview realistic living conditions preview and cross-cultural adjustment. Group & organization Management, Vol. 31, pp. 154-171.
28. Thorndike, R., & Stein, S. (1937). An evaluation of the attempts to measure social intelligence. Psychological Bulletin, 34, 275–285.
29. Tsui, A. S., & Gutek, B. (1999). Demographic differences in organizations: Current research and future directions. New York: Lexington Books/Macmillan.
30. Van Dyne, L., & Ang, S. (2006). Getting more than you expect: Global leader initiative to span structural holes and reputation effectiveness. In W. H. Mobley & E. Weldon (Eds.), Advances in Global Leadership, 4: 101–122. New York: Elsevier/JAI Press.