- اسفندیاری، عاطفه و همکاران (1390). آسیبشناسی منابع انسانی در ستاد دانشگاه علوم پزشکی کرمان با استفاده از مدل سهشاخگی، فصلنامة طلوع بهداشت، 10(3 و4): 1ـ12.
- اسماعیلی، بابک (1385). آسیبشناسی آموزش ضمن خدمت کارکنان سازمانها در ایران، مجلةتوسعةمدیریت، 71: 42-47.
- ایمانی، محمدتقی؛ ربیعی، مجید (1387). نیازسنجی آموزشی در برنامهریزی استراتژیک آموزشی، فصلنامۀ مدیریت، 19، (134-133): 22-27.
- پورصادق، ناصر (1382). آسیبشناسی نظام آموزش کارکنان دولت و طراحی الگوی ارتباط آن با اثربخشی نظام اداری جمهوری اسلامی ایران، رسالة دکتری، تهران: دانشگاه علوم و تحقیقات.
- پورکریمی، جواد (1389). ارائۀ الگوی نظام جامع آموزش کارکنان جمعیت هلال احمر، فصلنامۀ امداد و نجات، 2، (1): 1-20.
- پیدایی، میرمهرداد و نوری، فیروز (1388). آسیبشناسی آموزش و بهسازی منابع انسانی مبتنی بر الگوی تعالی منابع انسانی، تهران: اولین کنفرانس بینالمللی مدیران آموزش.
- رنگریز، حسن؛ عظیمی، نازگل (1384). منابع انسانی در هزارۀ سوم، تهران: شرکت چاپ و نشر بازرگانی.
- زارعی، بهروز و چاقویی، یحیی (1393). آسیبشناسی سازمانی شرکتهای پروژهمحور: موردکاوری شرکت توسعة منابع آب و نیروی ایران، مجلة مدیریت توسعه و تحول، 16: 41-49.
- ساداتحسینی، مرضیه، شامی، معصومه و خنیفر، حسین (1394). آسیبشناسی ضمن خدمت بر اساس مدل OEM (مورد مطالعه: نواحی آموزش و پرورش استان قم)، فصلنامة مدیریت فرهنگ سازمانی، 13(4): 1201ـ1221.
- شمس مورکانی، غلامرضا، صفایی موحد، سعید و فاطمیصفت، علی (1394). آسیبشناسی فعالیتهای آموزش و بهسازی منابع انسانی بر اساس مدل سهشاخگی (مورد مطالعه: صنایع الکترونیکی فجر)، فصلنامة آموزش و توسعة منابع انسانی، 2(7): 71ـ 100.
- علیرضایی، ابوتراب و پاشایی هولاسو، امین (1395). بررسی تأثیر فرهنگ سازمانی بر مدیریت جهادی، سومین همایش تبیین اندیشههای دفاعی امام خامنهای (مد ظله العالی)، تهران: دانشگاه صنعتی مالک اشتر.
- قاضیزاده فرد، سیدضیاءالدین و همکاران (1394). ارائة الگوی مدیریت راهبردی تربیت و آموزش در دانشگاههای نیروهای مسلح کشور، فصلنامة راهبردی دفاعی، 13(49): 33ـ78.
- کوچکسرایی، علیاصغر، فراهانی، مهدی و رستهمقدم، آرش (1394). آسیبشناسی نظام آموزش کارکنان با استفاده از الگوی سهشاخگی، فصلنامة آموزش و توسعة منابع انسانی، 2(5): 27ـ51.
- کاوسی، اسماعیل (1389). «نقش برنامهریزی استراتژیک در توسعۀ منابع انسانی»، فصلنامۀ مدیریت دولتی، 1، (2): 147-180.
- نوری، فیروز و پیدایی، میرمهرداد (1389). آسیبشناسی آموزش کارکنان در سازمانها: رویکرد عملیاتی برای سازمانهای صنعتی و خدماتی، تهران: سیمای دانش.
- عباسزادگان، محمد و ترکزاده، جعفر (1388). نیازسنجی آموزشی در سازمانها، تهران: نشر شرکت سهامی انتشار.
- Alderfer, P.C. (2016). Identifying the in-service training needs of the social studies teachers within the context of lifelong learning, Professional Psychology, 13(4): 625-634.
- Alvardo, J.M. (2011). Organizational Patholog, Retrieved from: http://www.Centrogeo.Com.
- Baldwin, J. and Johnson, J. (1995). Human Capital DevelopmentAnd Innovation: The Case Of Training Small And Medium Sized Firms,Micro- Economic Analysis Division, Statistics Canada And Canadian Institute For Advanced Research.
- Baldwin, J. and Hanel, P. (1999). Innovation In The Manufacturing Sector, John Deutch Institute For The Study Of Economic Policy, Kingeston Tario, Queen,s University.
- Bernardin, H.J. (2003). Human resource management, United state: megraw hill.
- Bohrestedt, G. (1983). Measurement, In P. Rossi, J. Wright, and Anderson, (Eds.), A handbook of survey research, San Diego, CA: Academy Press.
- Burke, L.A. and Hutchins, H.M. (2013). A study of best practices in training transfer and proposed model of training, Human Resource Development Quarterly, 19(2):107-128.
- Cehng, E.W.L. and Hampson, I. (2008). Transfer of Training: A Review and New Insights, International Journal of Management Reviews, 10(4): 327-341.
- Churchill Jr, G.A. (1979). A paradigm for developing better measures of marketing constructs, Journal of Marketing Research, 16.
10. Colquitt, LePine and Noe,J (2000). Toward an integrative theory of training motivation: A meta-analytic path analysis of 20 years of research, Journal of Applied Psychology, 85(5): 678-707.
11. Dorji, R. (2014). Transfer of learning from the out-country training programs (Ministry of Education, Bhutan) Royal Government of Bhutan. M.A. Thesis, School of Education and Community Studies, University of Canberra.
- Grber, R. and lanksher, C. (2000). Training for a smart workforce, Britain: Biddle LTD .
13. Harrison, M.I. (2005). Diagnosing organizations: Methods, Model, and Process, Applied Social Research Methods series, Vol. 8. 3rd ed.California: SAGE publication, Inc, Vol.1-192.
14. Holton, E.F. III and Baldwin, T.T. (2003). Making transfer happen: an action perspective on learning transfer systems, in Holton, E.F. III and Baldwin, T.T. (Eds), Improving Learning Transfer in Organizations, Jossey-Bass/Pfeiffer, San Francisco,. CA.
15. Johnson, B. (2015). Toward a definition of mixed methods research, New York: SAGE Publications.
16. Liane, P. and Claire, M. (2012). Embedding a Peer-Supported Development Scheme: Overcoming Challenges in Engaging Staff and Students in Continuing Professional Development, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 46: 3830-3836.
17. Martell, R. and Richard, M. (2010). The Role of Continuing Education and Training in Human Resource Development: An Administrations viewpoint, Journal of Academic Librarianship, 40(3):151-155.
18. Merriam, L. (2005). Learning transfer, PAACE Journal of Lifelong Learning, 14.
19. Noe, R.A. (2010). Employee training and development, New York: McGraw-Hill.
20. Phillips, P. (2008). Professional Development as a Critical Component of Continuing Teacher Quality, Australian Journal of Teacher Education, 3(1): 1-9.
21. Sahinidis, A.G. and Bouris, J. (2012). Employee perceived training-effectiveness relationship to employee attitudes, Journal of European Industrial Training, 32(1): 63-76.
22. Sakaran, Oma.(2002). Methods in Management, First Edition, Tehran: State Management Training Center.
23. Schmitz, M. (2009). Report on transfer of training, Training and DevelopmentVol.4. Pp.25-42.
- Steinbach, R. (2013). On-the-job training preparing employees for success, Axzo Press, 8-10.
25. Tavakolidarestani, Sh. and Shahbazmoradi, S. (2009). Human resources management diagnostic by focus on improvement, Human resources management quarterly in oil industry, 2(4): 94-110.
26. Verkatraman, N. (1989). Strategic orientation of business enterprises: the construct, dimensionality and measurement, Management Science, 35.
27. Baldwin, John And Holton, Joanne (2003). Human Capital Development And Innovation: The Case Of Training Small And Medium Sized Firms, Micro- Economic Analysis Division, Statistics Canada And Canadian Institute For Advanced Research.
28. Bernardin . H, J (2003). Human resource management. United state: megraw hill.
29. Shiyaoo, B. (1980). The service organization:climate is crucial. Organizaitonal Dynamics, 9 (2), 52-65.
30. Alkbolot, A., Kardak, A (2011). Using enablers of the EFQM model to manage institutions of higher education. Quality Assurance in Education, 14(2), 99-122.