نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 دانشیار دانشکدة اقتصاد مدیریت و علوم اجتماعی دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
2 دانشجوی دکتری دانشکدة مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایران
چکیده
کلیدواژهها
موضوعات
10. رعناییکردشولی، حبیبالله و سید فرامرز قرآنی (1386). «کاربرد چارچوب ارزشهای رقابتی در پژوهشهای فرهنگ سازمانی»، فرهنگ مدیریت، 5 (15)، صص 89 ـ 116.
11. زارعیمتین، حسن (1393). مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته، تهران، آگه.
12. زمینی، سهیلا و داوود حسینینسب، سمیرا زمینی، پروین زارعی (1390). «بررسی رابطة فرهنگ سازمانی با رضایت شغلی و فرسودگی شغلی در میان کارکنان دانشگاه تبریز»، سلامت کار ایران، ۸ (۱)، صص 30 ـ 40.
14. سلطانی، محمدرضا (1391). «تحلیل وضعیت و طراحی الگوی مطلوب فرهنگ سازمانی یکی از سازمانهای نیروی مسلح مبتنی بر مبانی دینی و ارزشهای انقلاب اسلامی»، مدیریت اسلامی، 20 (1)، صص 99 ـ 122.
15. ضیایی، محمدصادق و طاهر روشندل اربطانی، عباس نرگسیان (1390). «بررسی رابطة بین فرهنگ و تعهد سازمانی در میان کارکنان کتابخانههای دانشگاه تهران: بر اساس مدل فرهنگ سازمانی دنیسون»، تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی، 45 (55)، ص 51.
16. عبدی، سهیل و عادل صلواتی (۱۳۹۱). «به سوی شناخت شاخصهای فرهنگ سازمانی دانشمحور (بر مبنای چهارچوب ترکیبی معیارهای فرهنگی)»، پنجمین کنفرانس مدیریت دانش، تهران.
17. فرهی بوزجانی، برزو و محمدابراهیم سنجقی (1388). «ارزیابی و تحلیل روشهای شناخت و سنجش فرهنگ سازمانی»، راهبرد فرهنگ، (5)، صص 29 ـ 54.
18. فضایلی، احمد و علی شمشیری (1392). «ارائة چارچوب مفهومی مدل فرهنگ سازمانی فقهمحور، ولایتمدار، و مبتنی بر کرامت انسانی در سازمانهای نظارتی»، آفاق امنیت، 5 (18)، صص 35 ـ 65.
19. کارانجام، سیده شیما (1395). «طراحی مدل جامع فرهنگ سازمانی با استفاده از روش فراترکیب و اولویتبندی عوامل این مدل با استفاده از روش گروه متمرکز (سازمان مورد مطالعه: برج پژوهشی محمد رسول الله(ص) دانشگاه علوم پزشکی شیراز»، پایاننامة کارشناسیارشد، دانشگاه شیراز.
20. کریتنر، رابرت و آنجلو کینگی (1391). مدیریت رفتار سازمانی (مفاهیم ـ نظریهها و کاربردها)، ترجمة علیاکبر فرهنگی و حسین صفرزاده، چ 5، تهران، برآیند پویش.
21. میرفخرالدینی، سید حیدر و داریوش فرید، سعید صیادیتورانلو (1388). «بهکارگیری مدل EFQM در تحلیل ابعاد فرهنگ سازمانی مراکز خدمات درمانی (مطالعة موردی: بیمارستانهای یزد)، مجلة دانشکدة علوم پزشکی و خدمات بهداشتی شهید صدوقی یزد، 17 (2)، صص 163 ـ 175.
22. هادوینژاد، مصطفی و ولیالله تقیپورفر، حسن داناییفرد (1390). «پیشفرضها و ارزشهای فرهنگ سازمانی اسلامی: پژوهشی در چارچوب مدل فرهنگ سازمانی شاین»، دوفصلنامة دانشور رفتار، 1 (47)، ص 94.
23. هچ، مری جو (1394). نظریة سازمان: مدرن، نمادین، تفسیری، و پستمدرن، ترجمة حسن داناییفرد، چ 8، ویرایش جدید، تهران، مؤسسه کتاب مهرباننشر.
24. Abdul Halim, H., Hazlina Ahmad, N., Ramayah, T., & Hanifa, H. (2014). The Growth of Innovative Performance among SMEs: Leveraging on Organizational Culture and Innovative Human Capital. Journal of Small Business and Entrepreneurship Development, 1 (2), p. 11.
25. Bryson, J. (2008). Dominant, emergent, and residual culture: the dynamics of organizational change. Journal of Organizational Change Management, 21 (6), pp. 743-757.
26. Cornelissen, J. P. (2006). Making sense of theory construction: Metaphor and disciplined imagination. Organization Studies, 27 (11), pp. 1579-1597.
27. Denison, D. R. (1984). Bringing corporate culture to the bottom line. Organizational Dynamics, 13 (2), pp. 5-22.
28. Hallett, T. (2003). Symbolic power and organizational culture. Sociological Theory, 21 (2), pp. 128-149.
29. Hermans, M., Volker, L., & Eisma, P. (2014). A Public Commissioning Maturity Model for Construction Clients. Real Estate and Housing, Julianalaan, 134, 1309.
30. Howard-Grenville, J. A. (2006). Inside the “Black Box” How Organizational Culture and Subcultures Inform Interpretations and Actions on Environmental Issues. Organization & Environment, 19 (1), pp. 46-73.
31. Kulkarni, U. R., Ravindran, S., & Freeze, R. (2006). A knowledge management success model: Theoretical development and empirical validation. Journal of Management Information Systems, 23 (3), pp. 309-347.
32. Lewis, D. (1998). How useful a concept is organizational culture? Strategic Change, 7 (5), pp. 251-260.
33. McKenzie, J. F., Wood, M. L., & Kotecki, J. E. (1993). Establishing content validity: using qualitative and quantitative steps. Am Journal of Health Behavior, 23 (4), pp. 311-318.
34. Pedersen, J. S. & Dobbin, F. (2006). In search of identity and legitimation bridging organizational culture and neoinstitutionalism. American Behavioral Scientist, 49 (7), pp. 897-907.
35. Sandelowski, M. & Barros, J. (2007). Handbook for Synthesizing Qualitative Research, New York: Springer publishing company Inc.
36. Schein, E. H. (1983). The role of the founder in creating organizational culture. Organizational dynamics, 12 (1), pp. 13-28.
37. Schein, E. H. (1999). Sense and nonsense about culture and climate. Sloan School of Management, Massachusetts Institute of Technology.
38. Tolfo, C., Wazlawick, R. S., Ferreira, M. G. G., & Forcellini, F. A. (2011). Agile methods and organizational culture: Reflections about cultural levels. Journal of Software Maintenance and Evolution: Research and Practice, 23 (6), pp. 423-441.
39. What is a galaxy? (2015, September 8). Retrieved March 25, 2017, from https://spaceplace.nasa.gov/galaxy/en./
40. آشنایی با منظومه شمسی (2006, August, 19). Retrieved March 25, 2017, from http://www.hamshahrionline.ir/details/2514.