1.الوانی، سید مهدی، و داناییفرد، حسن (1380). گفتارهایی در فلسفة تئوری سازمانهای دولتی. چاپ اول، تهران: انتشارات صفار.
2.بابازاده، علی (1386). امکانسنجی کاربرد مدیریت دانش در دانشگاه شهید بهشتی. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی.
3.جهانگیر فیضآبادی، مصطفی (1387)، مطالعه و بررسی مدیریت دانش در دانشگاهها و ارائة پیشنهادات مناسب. طرح پژوهشی، دانشگاه فردوسی مشهد
4.درَی، بهروز و طالبنژاد، احمد (1387). بررسی وضعیت عوامل راهبردی دانشآفرینی در دانشگاههای وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری. فصلنامة پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، دورة 14، شمارة 49، صفحات 21-1.
5.ربیعی، علی، و معالی، مهناز (1391). بررسی موانع زیرساختی اعمال مدیریت دانش و ارائة الگوی بهبود در مراکز آموزش عالی. فصلنامة علمی- پژوهشی سیاست علم و فناوری، سال 5، شمارة 1، صفحات 16-1.
6.عباسی، مریم (1388). ارزیابی میزان آمادگی دانشگاه تهران جهت پیادهسازی مدیریت دانش. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
7. عسگری، ناصر، خیراندیش، مهدی، غلامی، مهرداد، و خلعتبری معظم، مریم (1392)، تأثیر توانمندسازی روانشناختی کارکنان بر توسعة ظرفیت خلق دانش در سازمان. مدیریت فناوری اطلاعات، دورة 5، شمارة 1، صفحات 126-107.
8.فضلالهی، سیفالله، و کریمیان، حسین (1391). وضعیت استقرار مدیریت دانش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم از دیدگاه اعضای هیئت علمی. فصلنامة پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، سال 5، شمارة 17، صفحات 96-77.
9.قاید، محمد (1390). مطالعه و بررسی چگونگی پیادهسازی مدیریت دانش در شرکت گاز استان بوشهر و ارائة راهکارها. پایاننامة کارشناسی ارشد دانشگاه تهران – پردیس قم.
- قربانیزاده، فرجالله، و خالقینیا، شیرین (1388). نقش انتقال دانش ضمنی در توانمندسازی کارکنان، فصلنامة پژوهشهای مدیریت منابع انسانی. دانشگاه جامع امام حسین (ع)، سال 1، شمارة 2، صفحات 105-85.
- قلیزاده، حسن، و هاشمی، سیده سوده (1392). شناسایی موانع پیادهسازی مدیریت دانش در دانشگاه (مطالعة موردی دانشگاه مشهد). نامة آموزش عالی، دورة جدید، سال 6، شمارة 21، صفحات 51-49.
- محمدی فاتح، اصغر، امیری، ایوب، شرفینژاد، نورالدین، و نظری، مرتضی (1393). شناسایی موانع پیادهسازی مدیریت دانش در دانشگاه امام علی (ع) یک پژوهش آمیختة تحلیل اکتشافی متوالی. فصلنامة مدیریت انتظامی، سال 14، شمارة 56، صفحات 142-114.
- مشبکی، اصغر، و زارعی، عظیم (1384). مدیریت دانش با محوریت نوآوری. فصلنامة مدیریت و توسعه، شمارة 16، صفحات 53-16.
- Bloodgood, J. M., & Salisbury, W. D. (2001). Understanding the influence of organizational change strategies on information technology and knowledge management strategies. Decision Support Systems, 31, 55–69.
- Brand, A. (1998). Knowledge management and innovation. Journal of Knowledge Management, 2(1), 17–22.
- Brand, A. (1998). Knowledge management and innovation at 3M. Journal of Knowledge Management, 2(1), 17-22.
- Chung, J. Ch., & Jing, W. H. (2007). How organizational climate and structure affect knowledge management—the social interaction perspective. International Journal of Information Management, 27, 104–118.
-
- Farzin, M. R., Safari, K. M., Hesan, M., & Khalouei, A. (2014). A survey of critical success factors for strategic knowledge management implementation: applications for service sector. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 109, 595 – 599.
- Finn, Olav Bjrnson & Torgeir, Dingsoyr (2008), Knowledge management in software engineering: A systematic review of studied concepts. Information and Software Technology, 50(11), 1055–1068.
Bahrami, H. R., Esfahani, M. J., & Arani, Z. M. (2012). Feasibility of implementing knowledge management based on the basic model of knowledge building: A case study in Payam-e Noor University, Iran. Innovations Development,1(7), 11506-11511.
Gaffoor, S. (2008). Assessing readiness for the implementation of knowledge management in local government: The case of Stellenbosch Municipality. Master Thesis, Commerce at Stellenbosch University, School of Public Management and Planning, Faculty of Economic and Management Sciences.
- Holt, D. T., Bartczak, S. E., Clark, S. W., & Trent, M. N. (2007). The development of an instrument to measure readiness of knowledge management. Knowledge Management Research & Practice, 75-92, Available at: www.palgrave-journals.com/kmrp.
Holt, D. T., Bartczak, S. E., Clark, S. W., & Trent, M. R. (2007). The development of an instrument to measure readiness for knowledge management. Knowledge Management Research & Practice, 5(2), 75-92.
- Jafari, M., & Maleki, M. (2013), Organization structural dimensions effects on knowledge management: a review. International Journal of Information, Business and Management, 5(2), 249-262.
- Mohamed Jalaldeen, M. R., Abdul Karim, N., & Mohamed, N. (2009). Organizational readiness and its contributing factors to adopt KM processes: a conceptual model. Communications of the IBIMA, 8(17), 128-136.
- Kant, K. R., & Sing, M. D. (2008). Knowledge management implementation: modeling the barriers. Journal of Information & Knowledge Management, 7(4), 141–150.
Rowley, J. (2000). Is higher education ready for knowledge management?. The International Journal of Educational Management Bradford, 14(1), 325-333.
-
Rusli, A., Selamat, M. H., Azmi, J., & Salfarina, A. (2008). An empirical study of knowledge management system: Implementation in public Higher Learning Institution. IJCSNS International Journal of Computer Science and Network Security, 8(1), 281-290.
- DeTienne, K. B., Dyer, G., Hoopes, Ch., & Harris, S. (2004). Toward a model of effective knowledge management and directions for future research: culture, leadership, and CKOs. Journal of Leadership & Organizational Studies, 10(4), 26-43.
- Lee, H., & Choi, B. (2003). Knowledge management enablers, processes , and organizational performance : an integrative view and empirical examination. Journal of Management Information Systems, 20(1), 179-228.
- Rossi, R. (2010). The governance of university-industry knowledge transfer. Innovation Management, 13(2), 155-171.
- Siemieniuch, C. E., & Sinclair, M. A. (2004). A framework for organizational readiness for knowledge management. Interactional Journal of Operations & Production Management, 24(1), 79-98.
- Taleghani, M., & Talebian, Z. (2013). Investigation of relationship between knowledge management and organizational culture in the National Bank Branches of Mazandaran province. Journal of Basic and Applied Scientific Research, 3(3), 532-536.
Taylor, W. A., & Wright, G. H. (2004). Organizational readiness for successful knowledge shairing: challenges for public sector managers. Information Resources Management Journal (IRMJ), 17(2), 22-37
- Trivella, L., & Dimitriosb, N. K. (2015). Knowledge management strategy within the higher education the case of Greece. International Conference on Strategic Innovative Marketing, IC-SIM 2014, September 1-4, 2014, Madrid, Spain, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 175, 488 – 495.
- Wetherbe, J. C., Turban, E., Leidner, D. E., & McLean, E. R. (2007). Information technology for management: Transforming organizations in the digital economy. New York: Wiley.
- Tian, J., Nakamori. Y., & Wierzbicki, A. P. (2009). Knowledge management and knowledge creation in academia: A study based on surveys in a Japanese, research university. Knowledge Management, 13(2), 76-92.
- Yeh, Y. J., Lai, S. Q., & Ho, C. T. (2006). Knowledge management enablers: a case study. , Industrial Management & Data Systems, 106(6), 793-810.
31. Davenport, T. H., & Prusak, L. (1998). Working knowledge. Boston: Harvard Business School Press.