- بهرامی، آرش، یادگارزاده، غلامرضا، و پرند، کورش (1386). تعیین خطمشیها و عوامل اثرگذار در ارزشیابی درونی گروههای آموزشی: رویکردی براساس پویایی سیستم. فصلنامة پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، شمارة 44، صفحات 78-49.
- تاکی، انسیه (1392). بررسی عوامل مؤثر بر رضایت مشتریان با رویکرد مدیریت ارتباط با مشتری با استفاده از مدل پویاییهای سیستم (مورد مطالعه: مجتمع فولاد مبارکة اصفهان﴾. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه یزد.
- حسینی هاشمزاده، داود (1388). بررسی عوامل مؤثر بر رضایتمندی مشتریان بانک صنعت و معدن.، دوفصلنامة مدیریت بازرگانی، شمارة 2، صفحات 82-63.
- حمیدیزاده، محمدرضا، و غمخواری، سیده معصومه (1388). شناسایی عوامل مؤثر بر وفاداری مشتریان براساس مدل سازمانهای پاسخگوی سریع. فصلنامة پژوهشنامة بازرگانی، شمارة 52، صفحات 210-187.
- خوشنویس، ناهید (1388). بررسی تأثیر برنامههای تلویزیونی بر سبک زندگی. ماهنامة علمی- تخصصی انجمن روابط عمومی ایران، شمارة 69، صفحات 13-4.
- خوشنویس، ناهید (1389). مروری بر پارهای نظریهها پیرامون رسانهها و چالشهای تأثیرگذاری بر مخاطبان: سواد رسانهای؛ سازوکار مقاومت در برابر تهاجم رسانهها. ماهنامة روابط عمومی، شمارة 72، صفحات 20-13.
- رنجبریان، بهرام، رشید کابلی، مجید، صنایعی، علی، و حدادیان، علیرضا (1391). تحلیل رابطة بین ارزش درکشده، کیفیت درکشده، رضایت مشتری و قصد خرید مجدد در فروشگاههای زنجیرهای تهران. دوفصلنامة مدیریت بازرگانی، شمارة 11، صفحات 70-55.
- زیویار، فرزاد، ضیائی، محمدصادق، و نرگسیان، جواد (1391). بررسی عوامل مؤثر بر رضایت مشتریان با استفاده از مدل سروکوال. فصلنامة تحقیقات بازاریابی نوین، شمارة 3، صفحات 176-173.
- ساروخانی، باقر، و مهدیزاده، شراره (1381). تلویزیون و نوگرایی. پژوهشنامة علوم انسانی، شمارة 35، صفحات 266-239.
- سلیمانی، جلال (1387). معرفی منافع و هزینههای وفاداری مشتری. کتاب ماه علوم و فنون، شمارة 103، صفحات 32-30.
- شربت اوغلی، احمد، و اخلاصی، امیر (1387). طراحی مدلی برای سنجش رضایتمندی مشتریان در صنعت بانکداری توسعهای و اندازهگیری رضایتمندی مشتریان بانک صنعت و معدن براساس آن. فصلنامة دانش مدیریت، شمارة 81، صفحات 74-57.
- شهاب، فوزیه (1391). گونهشناسی شبکههای ماهوارهای فارسی زبان. فصلنامة مطالعات ماهواره و رسانههای جدید، شمارة 1، صفحات 41-9.
- عطافر، علی، اعتباریان، اکبر، و ساده، شیرین (1387). عوامل مؤثر در جلب اعتماد و ایجاد وفاداری از دید مشتریان - مورد مطالعه: نمایندگیهای فروش ایران خودرو در اصفهان. ماهنامة بررسیهای بازرگانی، شمارة 29، صفحات 81-73.
- علامه، سید محسن، و نکتهدان، ایمانه (1389). بررسی تأثیر کیفیت خدمات بر وفاداری مشتری (مطالعة موردی هتلهای چهار و پنج ستارة اصفهان). دوفصلنامة مدیریت بازرگانی، شمارة 5، صفحات 124-109.
- علیمدد، مصطفی (1371). در تعریف سیستمی، سیستم حسابداری. ماهنامة حسابدار، شمارههای 83 و 84، صفحات 11-4.
- فاضلفرد، زهرا (1391). تحلیل عوامل مؤثر بر وفاداری مشتری با استفاده از سیستمهای دینامیکی در خدمات مخابرات. پایاننامة کارشناسیارشد، دانشگاه یزد.
- فرتوکزاده، حمیدرضا (1372). نگاهی بر پویایی سیستمها (3). فصلنامة دانش مدیریت، شمارة 20، صفحات 40-30.
- فیضی، کامران، کزازی، ابوالفضل، و خلیلی شجاعی، وهاب (1387). مدیریت ارتباط با مشتری و رضایت مشتریان: تحلیلی براساس مدل کیفیت خدمات (سرکوال) (شرکت تجارت الکترونیک پارسیان). فصلنامة مطالعات مدیریت بهبود و تحول، شمارة 57، صفحات 132-105.
- کرامتی، عباس، سیدین اردبیلی، سید محسن، و سهرابی، بابک (1387). تحلیل رویگردانی مشتریان، بررسی وضعیت یکی از اپراتورهای تلفن همراه ایران با کمک روشهای دادهکاوی. فصلنامة علوم مدیریت ایران، شمارة 14، صفحات 92-63.
- مرادی، محسن، موسوی، محمد، و علیمردانی، بهناز (1390). مدل وفاداری مشتری در صنعت بیمه (مورد مطالعه: یک شرکت بیمهای). فصلنامة پژوهشنامة بیمه، شمارة 101، صفحات 52-31.
- مؤمنی، منصور، و مروتی شریفآبادی، علی (1385). مدلسازی پویاییهای سیستم صف با استفاده از رویکرد پویایی سیستم. دوماهنامة دانشور رفتار، شمارة 17، صفحات 14-1.
- Barranquero, J., Chica, M., Cordón, O., & Damas, S. (2015). Detecting key variables in system dynamics modelling by using social network metrics. In Advances in Artificial Economics, pp. 207-217. Springer International Publishing.
- Blain, E. (2010). Sports over IP: dynamics and perspectives. Doctoral dissertation, Massachusetts Institute of Technology.
- Drinkwater, P., & Uncles, M. (2007). The impact of program brands on consumer evaluations of television and radio broadcaster brands. Journal of Product & Brand Management, 16(3), 178-187.
- Forrester, J. W. (1987). Lessons from system dynamics modeling. System Dynamics Review, 3(2), 136-149.
- Frank, B., Torrico, B. H., Enkawa, T., & Schvaneveldt, S. J. (2014). Affect versus cognition in the chain from perceived quality to customer loyalty: The roles of product beliefs and experience. Journal of Retailing, 90(4), 567-586.
- Geetika, S. N., & Nandan, S. (2010). Determinants of customer satisfaction on service quality: a study of railway platforms in India. Journal of Public Transportation, 13(1), 97-113.
- Gengeswari, K. Padmashantini, P. & Sharmeela-Banu, S. A. (2013). Impact of Customer Retention Practices on Firm Performance. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 3(7), 68-84
- Giovanis, A. N., Zondiros, D., & Tomaras, P. (2014). The antecedents of customer loyalty for broadband services: The role of service quality, emotional satisfaction and corporate image. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 148, 236-244.
- Johnson, M. D., Gustafsson, A., Andreassen, T. W., Lervik, L., & Cha, J. (2001). The evolution and future of national customer satisfaction index models. Journal of Economic Psychology, 22(2), 217-245.
- King, G. (2000). Causal Loop Diagramming of the Relationships among Customer Satisfaction, Customer Retention, and Profitability. In 1st International Conference System Thinking Management, pp. 300-305.
- Lewin, J., Rajamma, R. K., & Paswan, A. K. (2015). Customer loyalty in entertainment venues: The reality TV genre. Journal of Business Research, 68(3), 616-622.
- Li, Y., Qi, J., & Shu, H. (2008). A study on customer satisfaction in mobile telecommunication market by using SEM and system dynamic method. In Research and Practical Issues of Enterprise Information Systems II, 255(1), 1221-1226.
- Liou, D. K., Hsu, L. C., & Chih, W. H. (2015). Understanding broadband television users’ continuance intention to use. Industrial Management & Data Systems, 115(2), 210-234.
- Liu, J. L., Kang, J., Bai, Y., & Zhang, X. (2006). The Study of Customer Complaints Management Based on System Dynamics: Modeling and Simulation. In Machine Learning and Cybernetics, 2006 International Conference on, pp. 2040-2046. IEEE.
- Martínez García, J. A., & Martínez Caro, L. (2009). Understanding customer loyalty through system dynamics: The case of a public sports service in Spain. Management Decision, 47(1), 151-172.
- Meyer, D., & Muthaly, S. (2008). New measures and a new model for television network loyalty (MOTNL). Marketing Bulletin, 19(1), 1-19.
- Minarti, S. N., & Segoro, W. (2014). The Influence of Customer Satisfaction, Switching Cost and Trusts in a Brand on Customer Loyalty–The Survey on Student as im3 Users in Depok, Indonesia. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 143, 1015-1019.
- Mukherjee, A., & Roy, R. (2006). A system dynamic model of management of a television game show. Journal of Modeling in Management, 1(2), 95-115.
- Rasheed, F. A., & Abadi, M. F. (2014). Impact of service quality, trust and perceived value on customer loyalty in Malaysia services industries. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 164, 298-304.
- Reiner, G. (2005). Customer-oriented improvement and evaluation of supply chain processes supported by simulation models. International Journal of Production Economics, 96(3), 381-395.
- Ruiz-Mafe, C., Martí-Parreño, J., & Sanz-Blas, S. (2014). Key drivers of consumer loyalty to Facebook fan pages. Online Information Review, 38(3), 362-380.
- Skot, T. A. (2014). Value chain dynamics and evolving consumer demographics in the American television industry. Doctoral dissertation, Massachusetts Institute of Technology.
- Söderlund, M. (1998). Customer satisfaction and its consequences on customer behaviour revisited: The impact of different levels of satisfaction on word-of-mouth, feedback to the supplier and loyalty. International Journal of Service Industry Management, 9(2), 169-188.
Sterman, J. D. (2000). Business dynamics: systems thinking and modeling for a complex world. Vol. 19, Boston: Irwin/McGraw-Hill.
Yeon, S. J., Park, S. H., & Kim, S. W. (2006). A dynamic diffusion model for managing customer's expectation and satisfaction. Technological Forecasting and Social Change, 73(6), 648-665.