الف) فارسی
الحسینیالمدرسی، سیدمهدی و باقری قرهبلاغ، هوشمند (1393). «انگیزۀ مصرفکنندگان نسبت به خرید مواد غذایی ارگانیک»، همایش بینالمللی مدیریت، مؤسسۀ سفیران فرهنگی مبین، تهران، ایران.
حقیقی، محمد و خلیل، مریم (1390). «بررسی جایگاه بازاریابی سبز در رفتار خرید مصرفکنندگان»، نشریۀ مدیریت فرهنگ سازمانی، دورۀ نهم، شمارۀ 2، 83-102.
حیدرزاده، کامبیز؛ بهبودی، مهدی؛ قدسیخواه، آتنه؛ منصفی، میترا و منشی، علی (1390). «تبلیغ ناملموس برند و تأثیر آن بر انتخاب مصرفکننده»، مجلۀ مدیریت بازاریابی، دورۀ ششم، شمارۀ 13، 19-23.
خیری، بهرام و فتحعلی، متینه (1393). «بررسی تأثیر ویژگیهای جمعیتشناختی و روانشناختی بر روی قصد خرید»، فصلنامۀ علمی-پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، دورۀ چهارم، شمارۀ 3، 161-188.
رجبی، آمنه، شعبانعلی فمی، حسین و پورآتشی، مهتاب (1392). «بررسی مؤلفههای پذیرش محصولات کشاورزی ارگانیک از دیدگاه مصرفکنندگان (مطالعۀ موردی شهر کرج)»، فصلنامۀ علوم و صنایع غذایی، دورۀ دهم، شمارۀ 38، 33-43.
رنجبر شمس، حمیده و امیدی نجفآبادی، مریم (1393). «عوامل مؤثر بر نگرش مصرف محصولات کشاورزی ارگانیک در تهران»، پژوهشهای ترویج و آموزش کشاورزی، سال هفتم، شمارۀ دوم، 51-62.
صنوبر، ناصر، متفکرآزاد، محمدرحیم و راضی، نسرین (1389). «ارزشهای اسلامی در تصمیمات آمیختۀ بازاریابی»، نشریۀ مدیریت فرهنگ سازمانی، دورۀ هشتم، شمارۀ 21، 5-32.
منصورآبادی، افسانه (1383). مقایسۀ نگرش زنان و مردان برنجکار نسبت به کشاورزی پایدار و سازههای مؤثر بر نگرش و رفتار پایداری آنها (مطالعۀ موردی شهرستان کازرون)، پایاننامۀ کارشناسی ارشد، بخش ترویج و آموزش کشاورزی، دانشکدۀ کشاورزی، دانشگاه شیراز.
مهدویدامغانی، عبدالمجید، کوچکی، علیرضا و رضوانیمقدم، پرویز (1383). «شاخصهای پایداری ابزاری برای کمیکردن مفاهیم کشاورزی بومشناختی»، فصلنامۀ علوم محیطی، شمارۀ 4، 1-10.
نوروزی، عباس و شهبازی، اسماعیل (1389). «نقش ترویج در توسعة کشاورزی ارگانیک زیستی در روستاهای کشور»، توسعۀ روستایی، دورۀ دوم، شمارۀ 2، 170-180.
ب) انگلیسی
Anderson, J.; Wachenheim, C. & Lesch, W. (2006). "Perceptions of genetically modified and organic foods and processes", AgBioForum, 9(3), 180–194.
Davies, A.; Titterington, A. & Cochrane, C. (1995). "Who buys organic food? A profile of the purchase of organic food in Northern Ireland", British Food Journal, 97 (10), 17-23.
Dholakia, U. M. (2000). "Temptation and resistance: an integrated model of consumption impulse formation and enactment", Psychology & Marketing, 17(11), 955-982
Hjelmar, U. (2011). "Consumers’ purchase of organic food products, A matter of convenience and reflexive practices", Appetite, 56(2), 336-344.
Lampkin, N.; Foster, C. & Padel, S. (1999). "The policy and regulatory environment for organic farming in Europe", Published as Volume 1 of the Series “Organic Farming in Europe: Economics and Policy”, ISBN 3-933403-00-6, Hohenheim, 1-147.
Laroche, M.; Bergeron, J. & Barbaro-Forleo, G. (2001). "Targeting consumers who are willing to pay more for environmentally friendly products", Journal of consumer marketing, 18(6), 503-520.
Lee, H. J. & Yun, Z. S. (2015). "Consumers’ perceptions of organic food attributes and cognitive and affective attitudes as determinants of their purchase intentions toward organic food", Food Quality and Preference, 39, 259-267.
Lockie, S.; Lyons, K.; Lawrence, G. & Mummery, K. (2002). "Eating ‘green’: motivations behind organic food consumption in Australia", Sociologia ruralis, 42(1), 23-40.
Lyons, K.; Lockie, S. & Lawrence, G. (2001). "Consuming ‘green’: the symbolic construction of organic foods", Rural Society, 11(3), 197-210.
Magnusson, M. K.; Arvola, A.; Koivisto Hursti, U. K.; Åberg, L. & Sjödén, P. O. (2001). "Attitudes towards organic foods among Swedish consumers", British food journal, 103(3), 209-227.
Miremadi, A.; Fotoohi, H.; Sadeh, F.; Tabrizi, F. & Javidigholipourmashhad, K. (2011). "The possible effects of need for uniqueness’s dimensions on luxury brands: Case of Iran and UAE", International Journal of Marketing Studies, 3(3), 151.
Padel, S. & Foster, C. (2005). "Exploring the gap between attitudes and behaviour: Understanding why consumers buy or do not buy organic food", British food journal, 107(8), 606-625.
Paul, J. & Rana, J. (2012). "Consumer behavior and purchase intention for organic food", Journal of Consumer Marketing, 29(6), 412-422.
Puto, C. P.; Patton III, W. E. & King, R. H. (1985). "Risk handling strategies in industrial vendor selection decisions", The Journal of Marketing, 49(1), 89-98.
Ramayah, T.; Lee, J. W. C. & Mohamad, O. (2010). "Green product purchase intention: Some insights from a developing country", Resources, Conservation and Recycling, 54(12), 1419-1427.
Shukla, P. & Purani, K. (2012). "Comparing the importance of luxury value perceptions in cross-national contexts", Journal of Business Research, 65(10), 1417-1424.
Smith, S. & Paladino, A. (2010). "Eating clean and green? Investigating consumer motivations towards the purchase of organic food", Australasian Marketing Journal (AMJ), 18(2), 93-104.
Squires, L.; Juric, B. & Bettina Cornwell, T. (2001). "Level of market development and intensity of organic food consumption: cross-cultural study of Danish and New Zealand consumers", Journal of Consumer Marketing, 18(5), 392-409.
Stobbelaar, D. J.; Casimir, G.; Borghuis, J.; Marks, I.; Meijer, L. & Zebeda, S. (2007). "Adolescents’ attitudes towards organic food: a survey of 15‐to 16‐year old school children", International Journal of Consumer Studies, 31(4), 349-356.
Vazifehdoust, H.; Taleghani, M.; Esmaeilpour, F. & Nazari, K. (2013). "Purchasing green to become greener: Factors influence consumers’ green purchasing behavior', Management Science Letters, 3(9), 2489-2500.
Wong, F. V.; Lee, M. Y.; Lin, X. R. & Low, S. Y. (2012). A study on the youth attitude toward purchase green products in Malaysia & Singapore (Doctoral dissertation, UTAR).
Zanoli, R. & Naspetti, S. (2002). "Consumer motivations in the purchase of organic food: a means-end approach", British food journal, 104(8), 643-653.