Document Type : Research Article
Authors
1 Ph.D. Student, Department of Educational Administration, Islamic Azad University, Isfahan (Khorasgan) Branch, Isfahan, Iran
2 Assistant Professor, Department of Educational Administration, Islamic Azad University, Shahrekord Branch, Shahrekord, Iran
3 Associate Professor, Department of Educational Administration, Islamic Azad University, Isfahan (Khorasgan) Branch, Isfahan, Iran
Abstract
Keywords
Main Subjects
10. داناییفرد، حسن و ال پناهی (1389). «تحلیل نگرشهای شغلی کارکنان سازمانهای دولتی؛ تبیین جوّ سکوت سازمانی و رفتار سکوت سازمانی»، مدیریت تحول (پژوهشنامة مدیریت)، 2 (3)، صص 1 ـ 19.
11. داناییفرد، حسن و علیاصغر فانی، الهام براتی (1390). «تبیین نقش فرهنگ سازمانی در سکوت در بخش دولتی»، چشمانداز مدیریت دولتی، 8، صص 61 ـ 82.
12. زارعیمتین، حسنفاطمه طاهریابوالقاسم سیار (1390). «سکوت سازمانی: مفاهیم، علل، و پیامدها»، علوم مدیریت ایران، 6 (21)، صص 77 ـ 104.
13. صلواتی، عادل و یحیی یاراحمدی، سید نادیا سیدهاشمی (1393). «ارتباطات اثربخش و سکوت سازمانی در شبکة بانکی کشور»، مدیریت دولتی، 6 (3)، صص 523 ـ 543.
14. طباطبایی، امیر و پرخیده حسنی، حامد مرتضوی، محبوبه طباطباییچهر (1392). «راهبردهایی برای ارتقای دقت علمی در تحقیقات کیفی»، مجلة دانشگاه علوم پزشکیخراسان شمالی، 5 (3)، صص 663 ـ 670.
15. عابدی، حیدرعلی (1385). «تحقیقات کیفی»، فصلنامة حوزه و دانشگاه روششناسی علوم انسانی، 12 (47)، صص 62 ـ 80.
16. علاقهبند، علی (1385). مدیریت عمومی (ویراست دوم)، چ 4، تهران، روان.
17. قهرمانی، محمد و محمود ابوالقاسمی، محبوبه عافی، میرمحمد خاتمی (1391). «ارزیابی سلامت سازمانی دانشکدههای شهید بهشتی»، مشاورة شغلی و سازمانی، 4 (10)، صص 13 ـ 30.
18. مؤمنیراد، اکبر و خدیجه علیآبادی، هاشم فردانش، ناصر مزینی (1392). «تحلیل محتوای کیفی در آیین پژوهش: ماهیت، مراحل و اعتبار نتایج»، اندازهگیری تربیتی، د 4، ش 14، صص 187 ـ 222.
19. نظری، نسیم و لیلا ریاحی، اکبر بیگلریان (1394). «همبستگی سکوت سازمانی و مدیریت دانش در بیمارستان فیروزگر تهران»، مدیریت ارتقای سلامت، (2) 4، صص 43 ـ 50.
20. نوهابراهیم، عبدالرحیم و فرزانه یوسفی (1395). «عوامل مؤثر بر سکوت سازمانی، مانع ایجاد کارآفرینی سازمانی»، رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 7 (2)، صص 133 ـ 157.
21. نیازآذری، کیومرث. و مریمتقوایییزدی (1389). فرهنگ سازمانی در هزارة سوم، چ 2، تهران، شیوه، ص 376.
22. هوشیار، وجیهه و مجید رحیمی قرهچماق (1394). «تأثیر سکوت سازمانی بر تمایل به ترک خدمت کارکنان به واسطة حملة عاطفی در میان کارکنان مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی شهر مشهد»، مدیریت فردا، 45، صص 141 ـ 152.
23. Amah, O. E. & Okafor, C. A. (2008). Relationships among silence climate, employee silence behaviour and work attitudes: The role of self-esteem and locus of control. Asian Journal of Scientific Research,1 (1), pp. 1-11.
24. Argyris, C. & Schon, D. (1978). Organizational learning. Reading, MA: Addison- Wesley.
25. Avery, D. R. & Quiñones, M. A. (2002). Disentangling the effects of voice: the incremental roles of opportunity, behavior, and instrumentality in predicting procedural fairness. Journal of Applied Psychology, 87 (1), p. 81.
26. Brinsfield, C. T. (2012). Employee silence motives: Investigation of dimensionality and development of measures. Journal of Organizational Behavior, 34 (5), pp. 671-697.
27. Cole, F. L. (1988). Content analysis: process and application. Clinical Nurse Specialist 2(1), pp. 53–57.
28. Dan, L., Jun, W., & Jiu-cheng, M. (2009). Organizational silence: a survey on employees working in a Telecommunication Company. IEEE Xplore.ieee.org. pp. 1647–1651.
29. Denison, D. R. (2000). Organizational culture: can it be a key lever fordriving organizational chang?" in s. carwright and c.cooper. (eds.) thehandbook of organizational culture. London : John wiley & Sons.
30. Dyne, L. V., Ang, S., & Botero, I. C. (2003). Conceptualizing employee silence and employee voice as multidimensional constructs. Journal of management studies, 40 (6), pp. 1359-1392.
31. Glaser, B. G. & Strauss, A. (1967). The discovery of grounded theory: Strategies for qualitative research. Chicago: Aldine Publishing.
32. Guba, E. G. & Lincoln, Y. S. (1994). Competing paradigms in qualitative research, Handbook of qualitative research, London CA: Sage.
33. Jahangir, M. & Abdullah, M. (2017). A Review of Organizational Silence antecedents and its impact on Job Attitudes. Sarhad Journal of Management Sciences, 3(01), pp. 146-159.
34. Henriksen, K. & Dayton, E. (2006). Organizational silence and hidden threats to patient safety. Health services research, 41(4p2), pp. 1539-1554.
35. Harmanci Seren, A. K., Topcu, İ., Eskin Bacaksiz, F., Unaldi Baydin, N., Tokgoz Ekici, E., & Yildirim, A. (2018). Organisational silence among nurses and physicians in public hospitals. Journal of clinical nursing, 27(7-8), pp. 1440-1451.
36. Morrison, E. W. & Milliken, F. J. (2000). Organizational silence: A barrier to change and development in a pluralistic world. Academy of Management review, 25(4), pp. 706-725.
37. Morrison, E. W. & Milliken, F. J. (2004). Sounds of silence. Stern Business, 25, pp. 31-35.
38. Panahi, B., Veiseh, S., Divkhar, S., Kamari, F. (2012), An empirical analysis on influencing factors on organizational silence and its relationship with employee’s organizational commitment. Management Science Letters, 2(3), pp. 735-744
39. Perlow, L. & Williams, S. (2003). Is silence killing your company?. Ieee Engineering Management Review, 31 (4), pp. 18-23.
40. Pinder, C. C. & Harlos, K. P. (2001). Employee silence: Quiescence and acquiescence as responses to perceived injustice. In Research in personnel and human resources management (pp. 331-369). Emerald.
41. Speziale, H. S., Streubert, H. J., & Carpenter, D. R. (2011). Qualitative research in nursing: Advancing the humanistic imperative. Lippincott Williams & Wilkins.
42. Shadur, M. A., Kienzle, R., & Rodwell, J. J. (1999). The Relationship between Organizational Climate and Employee Perceptions of Involvement The Importance of Support,Group and Organization Management; 24 (4): pp. 479-503.
43. Tan, C. (2014). Organizational justice as a predictor of organizational silence. Educational Research and Reviews, 9 (21), pp. 1190-1202.Zehir, C. & Erdogan, E. (2011). The Association between Organizational Silence and Ethical Leadership through Employee Performance. Procedia Social and Behavioral Sciences, 24, pp. 1389-1404.