Identifying Intra-Organizational Factors Affecting Attracting Investment in Time Deposits And Provide Appropriate Solutions (Case Study: Pasargad Bank In Qom Province)

Document Type : Research Article

Authors

1 MSc. College of Farabi, University of Tehran, Iran

2 Assistant Professor, Faculty of Management & Accounting, Allameh Tabatabaei University, Tehran, Iran

3 Associate Professor, Faculty of Management, University of Tehran, Tehran, Iran

Abstract

The purpose of this study is to identify and prioritize intra-organizational factors affecting attracting time capital deposits in Pasargad Bank. In terms of aim, this is an applied study while it is a descriptive – survey in terms of conducting and data gathering.  In the second step, a questionnaire was devised based on identified factors. Research statistical population consists of all customers of Pasargad Bank in Qom Province. Since statistical population is indefinite, 204 individuals were selected as statistical sample by using unlimited sampling method with 95% of confidence level. Finally, 196 questionnaires were gathered. To determine the validity, the questionnaire was handed in management professors and after inserting their opinions, its validity was confirmed. To compute reliability ratio, Chronbach’s alpha was calculated. The obtained ratio was 0.814. Deductive statistics was used to analyze the data. In deductive statistics section, Kolmogorov-Smirnov Test, , Freedman Test, and single community statistical average were utilized. Data analysis shows that all recognized factors are significant as affecting factors on attracting time capital deposits and their priority order is paid profit, diversity of services, employees’ skills, propaganda, and the number of branches.

Keywords

Main Subjects


  1. آقازاده، هاشم و مهین ذوالفقاری (1389). «بررسی عوامل مؤثر بر موفقیت شعب بانک در تجهیز منابع مالی (مطالعة موردی: شعب بانک تجارت سمنان)»، دومینکنفرانسبین‌المللیبازاریابیخدماتمالی، مرکز بازاریابی خدمات مالی.
  2. آریا، کیومرث (1389). سیاست‌های پولی و ارزی و بانک‌داری، تهران، کویر.
  3. بهمنی، محمود و مهدی غفاری (1384). اصول بانک‌داری، تهران، مؤسسة عالی بانک‌داری ایران.
  4. حبیبی‌پور، حجت‌الله (1389). «بررسی عوامل مؤثر بر تجهیز منابع بانکی (مطالعة موردی: شعب بانک رفاه شهر اصفهان)»، پایان‌نامة کارشناسی‌ارشد، دانشکدة علوم پایه، دانشگاه آزاد اسلامی، خوراسگان اصفهان.
  5. حسن‌قلیپور، طهمورث و مرتضی انوشه، سید مجتبی موسوی، علی محسنی (1388). مدیریت تبلیغات، تهران، نگاه دانش.
  6. خضرا، نادیا (1385). «بررسی عوامل مؤثر بر تجهیز منابع مالی کشور»، سرمایه، ش 351، ص 6.
  7. رمضانی، عیسی (1385). «بررسی عوامل مؤثر بر تجهیز منابع بانک سپه استان گلستان»، پایان‌نامة کارشناسی‌ارشد، دانشکدة علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه مازندران.
  8. سرمد، زهره و عباس بازرگان، الهه حجازی (1386). روش‌های تحقیق در علوم رفتاری، چ 14، تهران، آگاه.
  9. محمدی درویش‌بقال، سمیه (1387).«بررسی عوامل مؤثر بر جذب سپردة بانکی (مطالعة بانک صادرات طی دورة 1368 ـ 1386)»، پایان‌نامة کارشناسی‌ارشد، دانشکدة پژوهشکدة علوم اجتماعی و اقتصادی، دانشگاه الزهرا.

10. محمدی، فاطمه (1389). «شناسایی و رتبه‌بندی عوامل مؤثر بر توان رقابتی هتلها در استان قم از دیدگاه مشتریان»، پایان‌نامة کارشناسی‌ارشد، پردیس قم، دانشگاه تهران.

11. نایینی، محمدحسین (1387). «تعیین عوامل مؤثر در جذب سپردهها در بانک‌های سپه شهر تهران»، پایان‌نامة کارشناسی‌ارشد.

12. ونوس، داور و میترا صفاریان (1383). روش‌هایکاربردیبازاریابیخدماتبانکیبرایبانک‌هایایرانی، چ 3، تهران، نگاه دانش.

13. یزدانی دهنوی، محسن (1384). «مؤلفه‌های مؤثر بر موفقیت بانک‌ها و مؤسسات مالی در تجهیز منابع پولی»، مدیرساز، ش 17، صص 65 ـ 78.

14. Abhiman, D., Subhash, C., & Ray, A. N. (2009). “Labor-use efficiency in Indian banking: Abranch – level analysis”, Omega, 37(2): pp. 411- 425.

15. Shao, C. Y., Baker, J. A., & Wagner, J. (2004). “The effects of appropriateness of service contact personnel dress on customer expectations of service quality and purchase intention: The moderating influences of involvement and gender”, Journal of Business Research, 57(10): pp. 1164–1176.

16. Soteriou, A. C. & Stavrinides, Y. (1997).An internal customer service quality data envelopment analysis model forbank branches”,International Journal of Operations &Production, Management 17(8): pp. 780–789.

17. Olorunniwo, F. & Hsu, M. K. (2006). “A typology analysis of service quality, customer satisfaction and behavioral intentions in mass services”, Managing Service Quality: An International Journal, 16(2): pp. 106–123.

18. Pollack, B. L. (2008). “The nature of the service quality and satisfaction relationship: Empirical evidence for the existence of satisfiers and dissatisfiers”, Managing Service Quality: An International Journal, 18(6): pp. 537–558.

19. Yong-Chin, L& . Jung, H. (2006).Services and the long-term profitability in Taiwan's banks”,Global Finance Journal, 17(2): pp. 177-191.