. ابزری، مهدی، اعتباریان، اکبر و خانی، اعظم (1389). تأثیر هوش فرهنگی بر اثربخشی گروهی. پژوهشنامة مدیریت تحول، دورة 2، شمارة 4، صفحات 25-42.
2. احمدی، علیاکبر، صفرزاده، حسین، حضوری، محمدجواد و دهنوی، فریبا (1392). نقش هوش فرهنگی مدیران در توان حل تعارض. نشریة شناخت اجتماعی، دورة 2، شمارة 3، صفحات 133-116.
3. اصغرپور، محمدجواد (1383). تصمیمگیری چندمعیاره. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
4. اکبری، مهدی و محمدرضا، مهرگان (1386). استفاده از فرایند تحلیل سلسلهمراتبی فازی به منظور انتخاب سبد پروژههای سازمانی، مطالعة موردی. پنجمین کنفرانس مهندسی صنایع، تیرماه 1386، تهران.
5. پیرایش، رضا و علیپور، وحیده (1391). بررسی رابطة بین هوش رقابتی و اثربخشی استراتژیهای بازاریابی در بین بانکهای دولتی و خصوصی استان زنجان. فصلنامة مدیریت بازرگانی، دورة 4، شمارة 12، صفحات 18-1.
6. تاجالدین، مهدی، طالبی، کامبیز، رستگار، عباسعلی و سمیعزاده، مهدی (1391). ارتباط بین نوع استراتژیهای کسبوکار مورد استفاده در شرکتهای کوچک و متوسط و بینالمللیشدن آنها. فصلنامة مدیریت بازرگانی، دورة 4، شمارة 11، صفحات 39-18.
7. سلوکدار، علیرضا و ماتک، سحر (1389). چالشهای پیادهسازی فراروی هوشمندی کسبوکار در ایران و راهکارهای اجرایی آن. اولین همایش هوشمندی کسبوکار سازمانی، آذرماه 1389، تهران.
8. قاسمی، وحید، وحیدا، فریدون و یزدخواستی، گیسو (1389). تحلیلی بر هوش فرهنگی و الگوهای تقویت آن. فصلنامة علوم اجتماعی، دورة 4، شمارة 9، صفحات 50-33.
9. کیماسی، مسعود، چیتسازان، هستی و فاخر، اسلام (1390). هوش سازمانی بررسی مقایسهای بانکهای دولتی و خصوصی، فصلنامة مدیریت بازرگانی، دورة 3، شمارة 9، صفحات 146-131.
10. Akgün, A., Keskin, H. & Byrne, J. (2012). Organizational emotional memory. Management Decision, 5(1), 95 -114.
11. Ang, S., Van Dyne, L. & Tan, M.L. (2011). Cultural intelligence. Cambridge handbook on intelligence, Cambridge, England: Cambridge University Press, 582-602.
12. Azma, F. & Mostafapoor, M. (2012).Business intelligence as a key strategy for development organizations. Procedia Technology, 1, 102-106.
14. Beheshtifar, M. & Ebrahimi, H. (2014). A study of relationship between employees' maturity and business intelligence. Asian Journal of Research in Business Economics and Management, 4(1), 280-291.
15. Capatina, A., Micu, A. & Lukacs, E. (2011). Opportunities for a Romanian company’s business development in countries with cultural intelligence compatibility. African Journal of Business Management, 5(30), 11946-11954.
16. Deng, L. & Gibson, P. (2012). A qualitative evaluation on the role of cultural intelligence in cross-cultural leadership effectiveness. International Journal of Leadership Studies, 3, 181-197.
17. Dinger, F. & Dickhäuser, O. (2013). Does implicit theory of intelligence cause achievement goals? Evidence from an experimental study. International Journal of Educational Research, 61, 38-47.
18. Elbashir, M.Z., Collier, P.A. & Davern, M.J. (2008). Measuring the effects of business intelligence systems: the relationship between business process and organizational performance. International Journal of Accounting Information Systems, 9(3), 135–153.
19. Foshay, N. & Kuziemsky, C. (2013). Towards an implementation framework for business intelligence in healthcare. International Journal of Information Management, 34(1), 20-27.
20. Ghazanfari, M., Jafari, M. & Rouhani, S. (2011). A tool to evaluate the business intelligence of enterprise systems. Scientia Iranica, 18(6),1579–1590.
21. Goleman, D. (2001). The Emotionally Intelligent Workplace: How to Select For, Measure, and Improve Emotional Intelligence in Individuals, Groups, and Organizations. San Francisco:Jossey- Boss..
22. Herman, T., Huang, X. & Ashkanasy, N.M. (2008). A study of the interactive effects of emotional intelligence and leader-member exchange quality on job attitudes in Chinese workteams. In: 23rd Annual Conference of the Society for Industrial and Organizational Psychology (SIOP), San Francisco, California, 10-12.
24. Kumar, S. & Sharma, M. (2012). Convergence of artificial intelligence, emotional intelligence, neural network and evolutionary computing. International Journal of Advanced Research in Computer Science and Software Engineering, 2(3), 141-145.
25. Komlosi, E. (2013). What emotional intelligence traits make citizens really active? An empirical study. Expert Systems with Applications, 41(4), 1981-1987.
26. Leem, C.S., Kim B.W., Yu, E.J. & Paek, M.H. (2008). Information technology maturity stages and enterprise benchmarking: an empirical study. Industrial Management & Data Systems, 108(9), 1200–1218.
27. Lindebaum, D. (2013). Does emotional intelligence moderate the relationship between mental health and job performance? An exploratory study. European Management Journal, 31(6), 538-548.
28. Livermore, D.A. (2011). The cultural intelligence difference: master the one skill you can’t do without in today’s global economy, 1-19. Available at: www.amacombooks.org, 5/1/2013.
29. Loshin, D. (2013). The Business intelligence. Second Edition, California: Morgan Kaufmann Publisher..
30. Ng, K., Van Dyne, L, & Ang, S., (2012). Cultural Intelligence: A review, reflections and recommendations for future research. Conducting Multinational Research Applying Organizational Psychology in the Workplace, Washington, DC: American Psychological Association.
31. O'Boyle, E. & Humphrey,R. (2011). The relation between emotional intelligence and job performance: A meta-analysis. Journal of Organizational Behavior, 32(5), 788–818.
32. Perkins, D.N. (1985). Where is intelligence? The Journal of Learning Science, 7, 147-150.
33. Plum, E. (2013). Cultural intelligence: the art of leading cultural complexity. London: Middlesex University Press.
34. Popovic, A., Hackney, R., Coelho, P. & Jaklic, J. (2012). Towards business intelligence systems success: Effects of maturity and culture on analytical decision making, Decision Support Systems. Available at
http://dx.doi.org/10.1016/j.dss.2012.08.017.
35. Rostaminia, M. & Hossein Zadeh, A. (2015). The effect of business intelligence in order to implement in financial and monetary system. International Research Journal of Management Sciences, 3(2), 62-71.
37. Turban, E., Sharda, R. & Delen, D. (2010). Decision support and business intelligence systems. 9th ed., NJ: Prentice Hall Press.