ابزری، مهدی، اعتباریان، اکبر و ستاری قهفرخی، مهدی (1385). هوش سازمانی و جلوگیری از کندذهنی سازمانی. ماهنامة مدیریت دانش سازمانی، شمارة 22، ص 25.
2- باقی، مجتبی و شیروانی، علیرضا (1391). تحلیلی بر نقش ابعاد هوش سازمانی در افزایش سطح عملکرد کارکنان شرکت توزیع برق استان اصفهان. کنفرانس منطقهای سیرد، تهران.
3- بنی سی، پریناز، و ملکشاهی، علیرضا (1389). بررسی رابطة بین مؤلفههای هوش سازمانی با سازمان یادگیرنده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن. فصلنامة علوم تربیتی، سال 3، شمارة 11، صفحات 142-131.
4- جمالزاده، محمد، غلامی، یونس و سیف، محمدحسن (1388). بررسی رابطة هوش سازمانی و یادگیری سازمانی در بین کارکنان اعضای هیئت علمی منطقه یک دانشگاه آزاد اسلامی و ارائة الگویی جهت ارتقای یادگیری سازمانی. فصلنامة رهبری و مدیریت آموزشی، سال 3، شمارة 2، صفحات 88-63.
5- جندقی، غلامرضا، زارعی متین، حسن، حمیدیزاده، علی و حاج کریمی، فاطمه (1392). رابطة سبک رهبری با هوش سازمانی. فصلنامة علمی– پژوهشی دانشگاه شاهد (دانشور رفتار). دورة 1، شمارة 50، صفحات 328-315.
6- خدادادی، محمدرسول (1387). رابطة هوش سازمانی با بهرهوری مدیران در ادارات تربیت بدنی استان آذربایجان شرقی. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه ارومیه .
7- دانهکار، فائزه (1392). راههای تواناسازی کارکنان، وبلاگ.
8- زارع، حسین و آخوندی، نیلا (1391). رابطة سبکهای تفکر با خلاقیت دانشجویان دانشگاه پیام نور. نشریة مطالعات روانشناختی، شمارة 30، صفحات 159-141.
9- زارع، حسین و نیکصفت، ابراهیم (1390). تحلیل مفاهیم شناختی و عاطفی انسان در آموزههای اسلام. نشریة علوم اجتماعی دانشگاه اسلامی، شمارة 46، صفحات 82-66.
10- غلامی، شهرام، غفوریان، هما و معنویپور، داود (1390). رابطة هوش سازمانی و عملکرد مدیران. فصلنامة تازههای روانشناسی صنعتی/ سازمانی، سال 2، شمارة 6، صفحات 99-89.
12- مؤمنی، عصمت، سهرابی، حمزه و اکبری، محمد (1391). راهبردهای هوش سازمانی و کیفیت خدمات. فصلنامة علمی- پژوهشی مطالعات مدیریت راهبردی، شمارة 9، صفحات 76-56.
13- یزدی، ارژنگ (1392). هفت ویژگی سازمان هوشمند در عبور از مرزهای سازمانی. اینترنت.
14- Albrecht, K. (2002). Organizational intelligence and knowledge management the executive perspective. Available at
http://www.karl Albercht.com
.
15- Alsop, R. & Heinsohn, N. (2005). Measuring empowerment in practice: structuring analysis and framing indicators, World Bank Policy Research Working Paper.
16- Baild, J. (2006). The intent leave: an investigation of empowerment mechanism, job satisfaction, and organizational commitment among technical college employees. Unpublished dissertation, Cappella University.
17- Baruch, Y. (1998). Applying empowerment: organizational model. International Journal of Career Development, 3(2).
Bennis, W. & Nanus, B. (1985). Leaders: the strategies for taking charge. New York: Harper & Row.
18- Conger, J.A. & Kanungo, R.N. (2002). The empowerment process integrating theory and practice, Academy of Management Review, Vol.B.
19- Gomez, J.P., Lorente, C.J. & Caprera, V. (2005). Organizational learning capability: a proposal of measurement,Journal of Business Research, 58, 715-725.
20- Greasly, k. & et al. (2004). Employee participation of empowerment. Employee Relation Journal, 27(4), 354-368.
21- Firuzjaayan, A. & et al. (2014). Structural modeling of organizational intelligence and entrepreneurship (With an emphasis on creativity). International Journal of Economy, Management and Social Sciences, 3(4), 238-242.
22- Kinla, D. (2005). Empowering of human resources, Translation by Parizi, M and Soleimani,A,Tehran, Modiran edition.
23- Klidas, A.K. (2002). Employee empowerment in the European cultural context: findings from industry. Ph.D. thesis, Amsterdam, Rozenberg Publishers.
24- Littrell, R.F. (2007). Influences on employee preferences for empowerment practices by the ideal manager, International Journal of Intercultural Relations, 31, 87-110.
25- Menon, S.T. (2001). Employee empowerment: an integrative psychologicalapproach. Applied Psychology – an International Review, 50(1), 153-180.
26- Mishra, A.K. & Spreitzer, G.M. (1999). Explaining how survivors respond to downsizing: the roles of trust, empowerment, justice, and work redesign, The Academy of Management Review, 23(3), 567-588.
28- Parvizi, A. & Seyadat, A. (2014). Studying the status of organizational intelligence in saderat bank branches management of isfahan province. Interdisciplinary Journal of Contemporary Research & Business, 5(9), 284- 295.
29- Peterson, N.A. & Zimmerman, M.A. (2004). Beyond the individual: toward a nomological network of organizational empowerment. American Journal of Community Psychology, 34(1/2), 129-148.
30- Petters, J. & et al. (2002). Dimensions and patterns in employee empowerment. Journal of Public Administration Research and Theory, 12(4), 377-401.
31- Potas, N., Ercetin S.S. & Kocak, S. (2010). Multi dimensional organizational intelligence measurements for determining the institutional and managerial capacity of girls technical education institution (Diyarbakir, Sanliurfa & Konya/ Turkey), African Journal of Business Management, 4(8), 1644-1651.
32- Robbins, T.L., Crino, M.D. & Fredendall, L.D. (2002). An integrative model of the empowerment process. Human Resource Management Review, 12, 419-420.
33- Sasiadek, S.M. (2006). Individual Influence factors that impact employee empowerment: a multi case study, Unpublished dissertation Capella university.
35- Speritzer, G.M. (1995). Psychological empowerment in the work place, dimensions, measurement, and validation, Academy of Management Journal, 38, 1442-1465.
36- Spreitzer. G.M. & Doneson, D. (2005). Musings on the past and future of employee empowerment. Forthcoming in the handbook of organizational development (Edited by Tom Cummings).
37- Stalinski, S. (2004). Organizational intelligence: a systems perspective. Organization Development Journal, 22(2), 55-67.
38- Matsuda, T. (1993).Organizational intelligence: its significance as a process and as a product, Proceedings of the International Conference on Economics/Management and Information Technology. Tokoyo, Japan.
39- Zimmerman, M.A. (2004). Empowerment theory: psychological, organizational and community levels of analysis, In Rappaport J., Seidman E., Eds, Handbook of Community Psychology(pp.43–63). New york: Kluwer academic/plenum publishers.