هدف: امروزه دانشگاهها با شرایط فزاینده پیچیدهای روبهرو هستند که نیازمند شیوههای جدید رهبری سرمایه انسانی به منظور آزادسازی پتانسیل و استعدادهای سرمایه انسانی آنها و توسعه یادگیری سازمانی است. هدف این پژوهش شناسایی چگونگی توسعه یادگیری سازمانی مبتنی بر رهبری قدرشناسی است.
روش: این پژوهش به روش کیفی با استفاده از استراتژی گراندد تئوری، رویکرد ظاهر شونده (گلیزر) و با ماهیت اکتشافی اجرا شده است. جامعه آماری پژوهش، اعضای هیات علمی خبره و صاحبنظر و مدیران دانشگاههای دولتی هستند. دادههای پژوهش به روش نمونهگیری هدفمند و فن گلوله برفی و بر اساس مصاحبههای عمیق با 18 نفر جمعآوری شده و با روش تحلیل مضمون مورد تحلیل قرار گرفته است.
یافتهها: نتایج به دست آمده از کدگذاریها، به شناسایی 55 مقولۀ فرعی و 21 مقولۀ اصلی در قالب 3 محور توسعه یادگیری سازمانی بر اساس چیستی، چگونگی و در نهایت نتایج توسعه یادگیری مبتنی بر رهبری قدرشناسی انجامید.
نتیجهگیری: برای توسعه یادگیری سازمانی مبتنی بر رهبری قدرشناسی، نیاز به توجیه و تبیین وضعیت امروز دانشگاهها توسط مدیران وجود دارد. پس از نیل به این مرحله، پیشبرد یادگیری سازمانی با 3 مرحله برخورداری از چیستی لازم، اشراف بر چگونگی رفتار و ملاحظه نتایج حاصل شده عملیاتی خواهد شد.
طاهری, فاطمه و خنیفر, حسین . (1404). توسعه یادگیری سازمانی در دانشگاهها مبتنی بر رهبری قدرشناسی. مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", (), -. doi: 10.22059/jomc.2025.389266.1008762
MLA
طاهری, فاطمه , و خنیفر, حسین . "توسعه یادگیری سازمانی در دانشگاهها مبتنی بر رهبری قدرشناسی", مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", , , 1404, -. doi: 10.22059/jomc.2025.389266.1008762
HARVARD
طاهری, فاطمه, خنیفر, حسین. (1404). 'توسعه یادگیری سازمانی در دانشگاهها مبتنی بر رهبری قدرشناسی', مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", (), pp. -. doi: 10.22059/jomc.2025.389266.1008762
CHICAGO
فاطمه طاهری و حسین خنیفر, "توسعه یادگیری سازمانی در دانشگاهها مبتنی بر رهبری قدرشناسی," مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", (1404): -, doi: 10.22059/jomc.2025.389266.1008762
VANCOUVER
طاهری, فاطمه, خنیفر, حسین. توسعه یادگیری سازمانی در دانشگاهها مبتنی بر رهبری قدرشناسی. مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 1404; (): -. doi: 10.22059/jomc.2025.389266.1008762