Document Type : Research Article
Authors
1 Associate Professor, Faculty of Management & Accounting, Allameh Tabataba’i University, Tehran, Iran
2 Assistant Professor, Faculty of Management & Accounting, Allameh Tabataba’i University, Tehran, Iran
3 Ph.D. Student, Faculty of Management & Accounting, Allameh Tabataba’i University, Tehran, Iran
Abstract
Keywords
Main Subjects
10. گودرزی، مهدی و جهانیار بامدادصوفی، سید محمد اعرابی، مقصود امیری (1390). «الگوی فرآیند تجاریسازی فناوری در مؤسسات تحقیقاتی دولتی ایران»، سیاست علم و فناوری، س 4، ش 2، صص 41 ـ 110.
11. متین، آیدا و شادی محمدیزاده (1392). «مروری بر مدلهای خطی تجاریسازی»، پارکها و مراکز رشد، س 9، ش 36، صص 52 ـ 61.
12. موسائی، احمد؛ صدرائیان، ساسان؛ بندریان، رضا (1387)، مدل فرآیندی تجاریسازی دانش فنی محصولات شیمیایی، فصلنامه رشد فناوری، شماره 16، صص 18-8.یداللهی فارسی، جهانگیر و زهرا کلاتهایی (1391). «جایگاه تجاریسازی در مدیریت نوآوری و معرفی عمدة مدلهای تجاریسازی در حوزة صنایع پیشرفته»، پارکها و مراکز رشد، س 9، ش 33، صص 26 ـ 36.
13. ین، رابرت (1376). تحقیق موردی، ترجمة علی پارساییان و سید محمد اعرابی، چ 2، تهران، دفتر پژوهشهای فرهنگی، ص 20.
14. Braun, V. & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3 (2). pp. 77-101. Available from: http://eprints.uwe.ac.uk/11735.
15. Cho, J. & Lee, J. (2013). Development of a new technology product evaluation model for assessing commercialization opportunities using Delphi method and fuzzy AHP approach, Expert Systems with Applications, 40, pp. 5314–5330.
16. Cooper, R. G. (1983). A process model for industrial new product development, IEEE Transactions on Engineering Management, vol. EM-30, pp. 2-11.
17. Eisenhardt, K. M. (1989). Bulding theories from case study research, Academy of Management Review, 4, pp. 532-550.
18. Jolly, V.K. (1997) Commercializing New Technologies: Getting from Mind to Market, Boston, MA: Harward Business School Press.
19. Ferguson, G. (2008). A review of the literature on existing commercialisation models, Rumour Control-Australian Defence Industry news+views, pp. 1-34, Online available at:
www.rumourcontrol.com.au/analysis/commercialisation_models.pdf.
20. Goldsmith, H. R. (2003). Model of Commercialization, Arkansas Small Business and Technology Development Center, pp. 1-24, available at:
http:/asbdc.ualr.edu/technology/Commercialization/themodel.asp.
21. Industry Canada (2006). People and Excellence: the Heart of Successful Commercialization, Supporting Material. Ottawa, Industry Canada, pp. 1-40..
22. Linka, A. N. & Scottb, J. T. (2010). Government As Entrepreneur: Evaluating The Commercialization Success Of SBIR Projects, Research Policy, 39(5), pp. 589-601.
23. Magnus, K. (2004). “commercialization of research results in the united states”, ITPS, Swedish Institute for growth policy studies, P.14,15, Accessed in www.itps.se
24. Namey, E., Guest, G., Thairu, L., & Johnson, L. (2007), “Data Reduction Techniques for Large Qualitative Data Sets”, In Guest G. & MacQueen K. M. (Eds.), Handbook For Team-Based Qualitative Research, pp. 137-162, United Kingdom: AltaMira Press.
25. Shakeel, s., Takala, j., & Zhu, l. (2017). Commercialization of renewable energy technologies: A ladder building approach, Renewable and Sustainable Energy Reviews 78, pp. 855–867.
26. Touhill, C.Joseph, Touhill, Gregory J. and O'Riordan, Thomas A. (2008). Commercialization of Innovative Technologies, John Wiley & Sons, Inc.