ارتقای سطح مسئولیتپذیری آموزشی حلقه مفقوده تحول آفرینی در نظام آموزشی به شمار میآید و یکی از عوامل اصلی در اثربخشی و کیفیت آموزش معلمان به شمار میرود. برای تضمین این مفهوم پیچیده و چند لایه بررسی عوامل اثرگذار ضروری است. پژوهش پیش روی، با هدف بررسی ارتباط اعتماد سازمانی و مسئولیتپذیری آموزشی معلمان، با نقش میانجی بهزیستی عاطفی میان معلمان آموزش زبان انگلیسی انجام شد. رویکرد پژوهش کاربردی و روش آن از نظر نوع جمع آوری، تحلیل داده و مراحل اجرا پژوهش توصیفی-پیمایشی بود. بر اساس نمونهگیری هدفمند، از میان معلمان در دسترس مجموع 105 معلم زبان شاغل در آموزش و پرورش توسط توزیع پرسشنامه برخط در گردآوری دادهها مشارکت کردند. ابزار پژوهش شامل سه پرسشنامه اعتماد سازمانی پاین، مسئولیتپذیری معلمان دارموس و بهزیستی عاطفی سیمسک بود. برای تحلیل دادهها از روش مدل سازی معادلات ساختاری، با بهرهگیری از نرمافزار SPSS (V 26) و Smart Pls استفاده شد. نتایج پژوهش حاکی از اثرگذاری اعتماد سازمانی معلمان بر مسئولیتپذیری آموزشی آنان است. همچنین، نقش میانجی بهزیستی عاطفی معلمان در ارتباط میان اعتماد سازمانی و مسئولیتپذیری تایید گردید. برآیند نتایج نشان داد که چنانچه سازمان آموزشی تضمین بهزیستی عاطفی معلمان را در دستور کار قرار دهد و سیاستهای اتخاذی را با راهبردهای حمایتی و تامینی همراه سازد، میتوان چشمانداز بهتری را در ارتقای مسئولیتپذیری و اعتماد سازمانی معلمان متصور بود.
عسکری متین, سجاد و خنیفر, حسین . (1404). نقش میانجی بهزیستی عاطفی در ارتقای اعتماد سازمانی و مسئولیتپذیری آموزشی معلّمان آموزش زبان انگلیسی مدارس استان تهران. مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", (), -. doi: 10.22059/jomc.2024.381013.1008699
MLA
عسکری متین, سجاد , و خنیفر, حسین . "نقش میانجی بهزیستی عاطفی در ارتقای اعتماد سازمانی و مسئولیتپذیری آموزشی معلّمان آموزش زبان انگلیسی مدارس استان تهران", مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", , , 1404, -. doi: 10.22059/jomc.2024.381013.1008699
HARVARD
عسکری متین, سجاد, خنیفر, حسین. (1404). 'نقش میانجی بهزیستی عاطفی در ارتقای اعتماد سازمانی و مسئولیتپذیری آموزشی معلّمان آموزش زبان انگلیسی مدارس استان تهران', مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", (), pp. -. doi: 10.22059/jomc.2024.381013.1008699
CHICAGO
سجاد عسکری متین و حسین خنیفر, "نقش میانجی بهزیستی عاطفی در ارتقای اعتماد سازمانی و مسئولیتپذیری آموزشی معلّمان آموزش زبان انگلیسی مدارس استان تهران," مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", (1404): -, doi: 10.22059/jomc.2024.381013.1008699
VANCOUVER
عسکری متین, سجاد, خنیفر, حسین. نقش میانجی بهزیستی عاطفی در ارتقای اعتماد سازمانی و مسئولیتپذیری آموزشی معلّمان آموزش زبان انگلیسی مدارس استان تهران. مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 1404; (): -. doi: 10.22059/jomc.2024.381013.1008699