اهداف و چشم انداز مجله علمی" مدیریت فرهنگ سازمانی"
هدف کلی فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت فرهنگ سازمانی دانشگاه تهران- دانشکدگان فارابی ، انجام مطالعات به روز و نوین در حوزه مدیریت و مدیریت فرهنگ سازمانی و حرکت در مرزهای دانش واستقبال از مقالات میان رشته ای مدیریت وفرهنگ سازمانی و تحریض وتشویق وترغیب پژوهشگران و اساتید و دانشجویان و قاطبه ی ارباب قلم ،به قدم زدن و قدم گذاشتن به حوزه های جدید مدیریت در عصر متلاطم تغییر , و دنیای لایتناهی هوش مصنوعی وعصر تغییرات لحظه ای ونگاه آمایشی به مقالات وارده از دانشگاههای و سازمانهای کل کشور و استقبال از مولفین مقالات مرتبط از خارج از کشور و همچنین انعکاس مطالعات مربوط به مولفههای فرهنگ سازمانی ، مدیریت منابع انسانی و استراتژیهای کسب و کار و مباحث نو پدید در حوزه های مختلف مدیریت بالاخص در عرصه ی فرهنگ سازمانی ومدیریت شایسته وبایسته در این عرصه و جهت بالا بردن آگاهیها و تجارب لازم بومی وجهانی برای سیاستگزاران ،مسئولین، مدیران ، پژوهشگران، دانشجویان و دست اندرکاران صنایع و سازمانها با حفظ مبانی ارزشی و جایگاه بایسته جمهوری اسلامی ایران در صحنه های مختلف استراتژی و تاکتیکی وعملیاتی مدیریت در افق های پیش بینی شده در اسناد بالا دستی می باشد.
محورهای موضوعی فصلنامه مدیریت فرهنگ سازمانی
1 –ارائه واعتبار بخشی طرحها و چارچوب های ادراکی و مدل های بومی وجهانی در زمینه ی فرهنگ سازمانی در سازمان های دولتی و خصوصی در عصر کلان داده ها و دنیای فجازی( فضای مجازی)
2 -آسیب شناسی مدیریت فرهنگ سازمانی در ابعاد خرد وکلان
- آسیب شناسی تکریم ارباب رجوع و بهره گیری از مدلهای نوین و جایگزین خصوصاٌ در عصر هوش مصنوعی
- آسیب شناسی شاخص های کارمند توسعه یافته وفراهم کردن بسترهای لازم برای ارتقای کمی وکیفی توانایی های منابع انسانی در عرصه های مختلف وشرایط متحول عصر تغییر و دنیای مجازی
- آسیب شناسی فرهنگ سازمانی و اشتغال زنان بالاخص در عصر مجازی
- آسیب شناسی فرهنگ سازمانی با رویکرد تطبیقی و تحولی مندرج در مولفه های اسناد بالادستی و اسناد چشم انداز در عصر تغییر و دگرگونی سازمان ها
- آسیب شناسی فرهنگ سازمانی و فساد اداری با رویکرد به تجارب جهانی واندوخته بومی وایجاد زمینه وبستر مبارزه با فساد به منظور ترفیع رتبه شفافیت سازمانهای بومی در شاخص های سازمان شفافیت جهانی
- آسیب شناسی موردی وکلان مدیریت فرهنگ سازمانی در مقوله شفافیت سازمانی در عصر ظهور نظام کنترل هوش مصنوعی
- کالبد شکافی مباحث مرتبط بابدبینی سازمانی ، علت شناسی و را ه حل کاوی خصوصاٌ در عصر عبور از دنیای خطی به عصر شبکه وعصر عبور از دانش به داده (Data)ومهارت(Skill)
- پرداختن واستقبال از مقالات مرتبط با موضوع خاص و ویژه ی علل وعوامل مختلف عدم موفقیت سازمانهای بومی در ارایه خدمات به مشتریان و مخاطبین
3 -بررسی مدل های مدیریت فرهنگ سازمانی در کشور های منتخب و ایجاد زمینه های اقتباسی و الگو گیری برای ارتقای کمی وکیفی خدمات سازمانهای بومی در عصرپس انداز منابع انسانی
4 -بررسی نحوه ارتباط دانشگاه و صنعت و استقبال از مقالات مطالعات موردی(Case Study) و مطالعات اقدام پژوهی(Action Research)
5 – مطالعات نوین فرهنگ سازمانی در عصر ترانزیت اطلاعات و دوران غروب مانایی سازمانها
- چالشهای فرهنگ سازمانی و ظهور رقبای لحظه ای
- طراحی و تبیین مدلهای رایج فرهنگ سازمانی و بومی سازی برخی مدلها
- فرهنگ سازمانی و جو سازمانی در عصر غافلگیری تحولات وچالشها
- فرهنگ سازمانی و رهبری سازمانی شایسته وبایسته عصر تغییر(Change age)
- فرهنگ سازمانی و سرمایه فکری در سازمانهای بالنده فردا
- فرهنگ سازمانی و سیستم های اطلاعاتی در عصر دسترسی خوشه ای به اطلاعات
- فرهنگ سازمانی و شهروند سازمانی در دوران دسترسی به همه چیز وشکست وگسست فاصله ها
- فرهنگ سازمانی و ابعاد نوین کار آفرینی جهانی وبومی و مختصات جدید آن
- فرهنگ سازمانی و مدیریت استعداد و مدیریت سبز در آموزش ویادگیری سازمانی
- فرهنگ سازمانی و معنویت(عصر بازگشت انسان به معنویت) در دوران پر تلاطم تغییر وپایان دنیای تهی از خدا
- فرهنگ سازمانی و مولفه هایی مانند عدالت ، نوآوری ، وفاداری ، فلات شغلی، گرانباری شغلی، کم باری شغلی، اخلاق ، پاسخ گویی...
6 -مدیریت فرهنگ سازمانی در عصر مجازی و نسل کارکنان ومدیران عصر جهش ها
7 -مدیریت فرهنگ سازمانی ؛ دین و ایدئولوژی و مناسبات باورهای دینی با تعهد شغلی و اعتماد فردی وگروهی
- مدیریت فرهنگ سازمانی اسلامی .مطالعات تطبیقی (Comparative
Study)و موردی
- مدیریت فرهنگ سازمانی در موسوعه ونظام ارزشی ودینی( احادیث و روایات)
- مدیریت فرهنگ سازمانی در نص ( قرآن کریم)
- مدیریت فرهنگ سازمانی و اخلاق (حرفه ای؛توصیفی و هنجاری)
- مدیریت فرهنگ سازمانی و ارزش های شغلی کارکنان
- مدیریت فرهنگ سازمانی و فلسفه وجودی سازمانها
- مدیریت فرهنگ سازمانی و مناسبات آن با مدیریت اسلامی (در سطوح بین المللی وبالاخص کشورهای اسلامی وتجارب ومطالعات موردی در مدیریت اسلامی)
8 -مدیریت فرهنگ سازمانی و اصلاحات سازمانی در هزاره سوم ودر عصر تغییر وهوش مصنوعی
9 -مدیریت فرهنگ سازمانی و آینده پژوهی تا آینده گزینی
10 -مدیریت فرهنگ سازمانی و انسان توسعه یافته و تحولات هزاره ی سوم در منابع انسانی
11 -مدیریت فرهنگ سازمانی و تئوری های نوین مدیریت بالاخص رویکردهای نوین در هزاره سوم
12 -مدیریت فرهنگ سازمانی و عصر پسا مدرن و پساپسا مدرن و دوران عصر متاورس و تغییر
13 -مدیریت فرهنگ سازمانی و عناصر سازمانی بالاخص عناصر والمان های جدید در عرصه مطالعات مدیریتی وسازمانی
- مدیریت فرهنگ سازمانی و اخلاق کار و منشورهای اخلاقی با توجه به ترکیب جدید سازمانها و رباتها
- مدیریت فرهنگ سازمانی و استاندارد های شغلی با عبور از نظام های استاندارد قرن بیستم به هزاره سوم وتحولات استانداردها در این قرن جدید وآینده
- مدیریت فرهنگ سازمانی و بازار یابی سبز
- مدیریت فرهنگ سازمانی و تناسب شغل و شاغل در عصر کاهش منابع انسانی در مشاغل و ظهور رقبای جدید شغلی وحرفه ای در هزاره سوم
- مدیریت فرهنگ سازمانی و شایسته سالاری
- مدیریت فرهنگ سازمانی و عملکرد مدیران در جهان تغییر
- مدیریت فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش ، استعداد یابی، مزیت رقابتی سازمان در هزاره ی سوم
- مدیریت فرهنگ سازمانی و نوآوری و خلاقیت
14 -مدیریت فرهنگ سازمانی و کاهش فساد اداری و موضوعیت اهمیت شفافیت در عملکرد و فعالیت ها
15 -مدیریت فرهنگ سازمانی و مقوله ( Bench Marking))
16 -مدیریت فرهنگ سازمانی و نظام پیشنهادها
17 -مدیریت منابع انسانی
- تئوریهای نوین مدیریت منابع انسانی در هزاره سوم وانتظارات جدید از منابع انسانی سازمانی
- دیدگاههای نوین انگیزش در مدیریت منابع انسانی و نظریات نوپدید در این عرصه
- طراحی مدلهای نوین اداری سازمانها با محوریت منابع انسانی وحرکت در مرزهای دانش در این مقوله در هزاره سوم
- مدیریت منابع انسانی در عصر تغییر وانتظارات سازمانها در دوران تحولی پیش رو
- مدل ها و راهکار های جدید جذب ، آموزش ، بارآوری و نگهداشت منابع انسانی
18 -مناسبات بین مدیریت فرهنگ سازمانی و روش های تحقیق کیفی