اهداف و چشم انداز

اهداف و چشم انداز مجله علمی" مدیریت فرهنگ سازمانی"

هدف کلی فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت فرهنگ سازمانی دانشگاه تهران- دانشکدگان فارابی ، انجام مطالعات به روز و نوین در حوزه مدیریت و مدیریت فرهنگ سازمانی و حرکت در مرزهای دانش واستقبال از مقالات میان رشته ای مدیریت وفرهنگ سازمانی و تحریض وتشویق وترغیب پژوهشگران و اساتید و دانشجویان و قاطبه ی ارباب قلم ،به قدم زدن و قدم گذاشتن به حوزه های جدید مدیریت در عصر متلاطم تغییر , و دنیای لایتناهی هوش مصنوعی وعصر تغییرات لحظه ای ونگاه آمایشی به مقالات وارده از دانشگاههای و سازمانهای کل کشور و استقبال از مولفین مقالات مرتبط از خارج از کشور و همچنین انعکاس مطالعات مربوط به مولفه‌های فرهنگ سازمانی ، مدیریت منابع انسانی و استراتژی‌های کسب و کار و مباحث نو پدید در حوزه های مختلف مدیریت بالاخص در عرصه ی فرهنگ سازمانی ومدیریت شایسته وبایسته در این عرصه و جهت بالا بردن آگاهی‌ها و تجارب لازم بومی وجهانی برای سیاستگزاران ،مسئولین، مدیران ، پژوهشگران، دانشجویان و دست اندرکاران صنایع و سازمان‌ها با حفظ مبانی ارزشی و جایگاه بایسته جمهوری اسلامی ایران در صحنه های مختلف استراتژی و تاکتیکی وعملیاتی  مدیریت در افق های پیش بینی شده در اسناد بالا دستی می باشد.

 

محورهای موضوعی فصلنامه مدیریت فرهنگ سازمانی

1 –ارائه واعتبار بخشی طرحها و چارچوب های ادراکی و مدل های بومی وجهانی در زمینه ی فرهنگ سازمانی در سازمان های دولتی و خصوصی در عصر کلان داده ها و دنیای فجازی( فضای مجازی)

  • تمهید شرایط لازم برای بومی سازی مدلهای کارآمد وموفق جهانی در منصه ی بومی
  • ایجاد فضای رقابتی در ارائه مقالات داغ و میان رشته ای در حوزه فرهنگ سازمانی کارآمد ومناسب سازمانهای بومی
  • فراهم کردن بستر وزمینه مهارت ورزی مولفین مقالات در ورود به مباحث جدید وآینده پژوهانه
  • ترغیب و استقبال از مقالات مربوط به تحولات سازمانی در عصر متاورس و هوش مصنوعی
  • رویکرد نقادانه به مدیریت سازمانهای بومی و پیشگیری از ماندن در وضعیت آخر

2 -آسیب شناسی مدیریت فرهنگ سازمانی در ابعاد خرد وکلان

- آسیب شناسی تکریم ارباب رجوع و بهره گیری از مدلهای نوین و جایگزین خصوصاٌ در عصر هوش مصنوعی

- آسیب شناسی شاخص های کارمند توسعه یافته وفراهم کردن بسترهای لازم برای ارتقای کمی وکیفی توانایی های منابع انسانی در عرصه های مختلف وشرایط متحول عصر تغییر و دنیای مجازی

- آسیب شناسی فرهنگ سازمانی و اشتغال زنان بالاخص در عصر مجازی

- آسیب شناسی فرهنگ سازمانی با رویکرد تطبیقی و تحولی مندرج در مولفه های اسناد بالادستی و اسناد چشم انداز در عصر تغییر و دگرگونی سازمان ها

- آسیب شناسی فرهنگ سازمانی و فساد اداری با رویکرد به تجارب جهانی واندوخته بومی وایجاد زمینه وبستر مبارزه با فساد به منظور ترفیع رتبه شفافیت سازمانهای بومی در شاخص های سازمان شفافیت جهانی

- آسیب شناسی موردی وکلان مدیریت فرهنگ سازمانی در مقوله شفافیت سازمانی در عصر ظهور نظام کنترل هوش مصنوعی

-  کالبد شکافی مباحث مرتبط بابدبینی سازمانی ، علت شناسی و را ه حل کاوی خصوصاٌ در عصر عبور از دنیای خطی به عصر شبکه وعصر عبور از دانش به داده (Data)ومهارت(Skill)

-  پرداختن واستقبال از مقالات مرتبط با موضوع خاص و ویژه ی علل وعوامل مختلف عدم موفقیت سازمانهای بومی در ارایه خدمات به مشتریان و مخاطبین

3 -بررسی مدل های مدیریت فرهنگ سازمانی در کشور های منتخب و ایجاد زمینه های اقتباسی و الگو گیری برای ارتقای کمی وکیفی خدمات سازمانهای بومی در عصرپس انداز منابع انسانی

4 -بررسی نحوه ارتباط دانشگاه و صنعت و استقبال از مقالات مطالعات موردی(Case Study) و مطالعات اقدام پژوهی(Action Research)

  • بررسی نیازهای صنعت وانتظارات شان از آموزش عالی در دوران کلان داده ها
  • نیروی کارآمد سازمانهای فردا در اداره و مدیریت صنایع نوپدید
  • راهکارهای نوین ومجرب جهانی در تامین منابع انسانی مورد نیاز بازار کار در عصر انفجار اطلاعات

5 – مطالعات نوین فرهنگ سازمانی در عصر ترانزیت اطلاعات و دوران غروب مانایی سازمانها

- چالشهای فرهنگ سازمانی و ظهور رقبای لحظه ای

- طراحی و تبیین مدلهای رایج فرهنگ سازمانی و بومی سازی برخی مدلها

- فرهنگ سازمانی و جو سازمانی در عصر غافلگیری تحولات وچالشها

- فرهنگ سازمانی و رهبری سازمانی شایسته وبایسته عصر تغییر(Change age)

- فرهنگ سازمانی و سرمایه فکری در سازمانهای بالنده فردا

- فرهنگ سازمانی و سیستم های اطلاعاتی در عصر دسترسی خوشه ای به اطلاعات

- فرهنگ سازمانی و شهروند سازمانی  در  دوران دسترسی به همه چیز وشکست وگسست فاصله ها

- فرهنگ سازمانی و ابعاد نوین کار آفرینی جهانی وبومی و مختصات جدید آن

- فرهنگ سازمانی و مدیریت استعداد و مدیریت سبز در آموزش ویادگیری سازمانی

- فرهنگ سازمانی و معنویت(عصر بازگشت انسان به معنویت) در دوران پر تلاطم تغییر وپایان دنیای تهی از خدا

- فرهنگ سازمانی و مولفه هایی مانند عدالت ، نوآوری ، وفاداری ، فلات شغلی، گرانباری شغلی، کم باری شغلی،  اخلاق ، پاسخ گویی...

6 -مدیریت فرهنگ سازمانی در عصر مجازی و نسل کارکنان ومدیران عصر جهش ها

7 -مدیریت فرهنگ سازمانی ؛ دین و ایدئولوژی و مناسبات باورهای دینی با تعهد شغلی و اعتماد فردی وگروهی

- مدیریت فرهنگ سازمانی اسلامی .مطالعات تطبیقی (Comparative

Study)و موردی

- مدیریت فرهنگ سازمانی در موسوعه ونظام ارزشی ودینی( احادیث و روایات)

- مدیریت فرهنگ سازمانی در نص ( قرآن کریم)

- مدیریت فرهنگ سازمانی و اخلاق (حرفه ای؛توصیفی و هنجاری)

- مدیریت فرهنگ سازمانی و ارزش های شغلی کارکنان

- مدیریت فرهنگ سازمانی و فلسفه وجودی سازمانها

- مدیریت فرهنگ سازمانی و مناسبات آن با مدیریت اسلامی (در سطوح بین المللی وبالاخص کشورهای اسلامی وتجارب ومطالعات موردی در مدیریت اسلامی)

8 -مدیریت فرهنگ سازمانی و اصلاحات سازمانی در هزاره سوم ودر عصر تغییر وهوش مصنوعی

9 -مدیریت فرهنگ سازمانی و آینده پژوهی تا آینده گزینی

10 -مدیریت فرهنگ سازمانی و انسان توسعه یافته و تحولات هزاره ی سوم در منابع انسانی

11 -مدیریت فرهنگ سازمانی و تئوری های نوین مدیریت بالاخص رویکردهای نوین در هزاره سوم

12 -مدیریت فرهنگ سازمانی و عصر پسا مدرن و پساپسا مدرن و دوران عصر متاورس و تغییر

13 -مدیریت فرهنگ سازمانی و عناصر سازمانی  بالاخص عناصر والمان های جدید در عرصه مطالعات مدیریتی وسازمانی

- مدیریت فرهنگ سازمانی و اخلاق کار و منشورهای اخلاقی با توجه به ترکیب جدید سازمانها و رباتها

- مدیریت فرهنگ سازمانی و استاندارد های شغلی با عبور از نظام های استاندارد قرن بیستم به هزاره سوم وتحولات استانداردها در این قرن جدید وآینده

- مدیریت فرهنگ سازمانی و بازار یابی سبز

- مدیریت فرهنگ سازمانی و تناسب شغل و شاغل در عصر کاهش منابع انسانی در مشاغل و ظهور رقبای جدید شغلی وحرفه ای در هزاره سوم

- مدیریت فرهنگ سازمانی و شایسته سالاری

- مدیریت فرهنگ سازمانی و عملکرد مدیران در جهان تغییر

- مدیریت فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش ، استعداد یابی، مزیت رقابتی سازمان در هزاره ی سوم

- مدیریت فرهنگ سازمانی و نوآوری و خلاقیت

14 -مدیریت فرهنگ سازمانی و کاهش فساد اداری و موضوعیت اهمیت شفافیت در عملکرد و فعالیت ها

15 -مدیریت فرهنگ سازمانی و مقوله ( Bench Marking))

16 -مدیریت فرهنگ سازمانی و نظام پیشنهادها

17 -مدیریت منابع انسانی

- تئوریهای نوین مدیریت منابع انسانی در هزاره سوم وانتظارات جدید از منابع انسانی سازمانی

- دیدگاههای نوین انگیزش در مدیریت منابع انسانی و نظریات نوپدید در این عرصه

- طراحی مدلهای نوین اداری سازمانها با محوریت منابع انسانی وحرکت در مرزهای دانش در این مقوله در هزاره سوم

- مدیریت منابع انسانی در عصر تغییر وانتظارات سازمانها در دوران تحولی پیش رو

- مدل ها و راهکار های جدید جذب ، آموزش ، بارآوری و نگهداشت منابع انسانی

18 -مناسبات بین مدیریت فرهنگ سازمانی و روش های تحقیق کیفی